Lampje winterstand automaat knippert

Gestart door RoelvanHoof, 07-01-2018 21:18:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Goedenavond,

Sta op het punt om Zwitserland te verlaten en naar NL te rijden.
Verzet de 850 GLE (395 km uit 94) 20 meter en dat oranje pijltje op het dashboard gaat knipperen??
Heb er eergisteren nog 300 km in de bergen mee gereden, geen probleem..
Heb gereden, schakeld volledig normaal. Heb ook de accu eraf gehaald om te resetten: geen resultaat.
Kan ik morgen 800 km rijden? De auto loopt als een zonnetje
Graag hulp gevraagd, Weet zo niet wat te doen. Bedankt!
Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Thijs T5

Hi Roel,

Als de auto goed aanvoelt en het oliepeil van de bak normaal is zou ik gewoon terug naar huis rijden en thuis op zoek gaan naar de foutcode.

Zou wel extra voorzichtig zijn op de terugreis en misschien even controleren of er niks te warm wordt.

Let wel ik ben geen automaat bak expert! Maar als alles goed voelt en het draait in de olie zit je ok.

Groet en slaap lekker vanavond

Thijs

RoelvanHoof

Hoi Thijs,
Dank voor de info, auto voelt goed. Alles loopt lekker in de olie. Ga er mee naar huus.
Kreeg bericht vanuit het Volvo forum op FB dat het lampje ook de functie heeft wanneer er een brandstof storing is. Gewoon doorrijden en volgende tankbeurt goede brandstof erin. Zou dan oplossen.

Bedankt en tot horens
Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

cornelis-b

#3
Dat verhaal op facebook moet je niet met een korreltje maar met een pak zout nemen. Auto uitlezen om te beginnen, kan je onder de kap doen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RoelvanHoof

Ik ook, doch op dat forum zitten ook Volvo kenners.
elf heb ik niet zo veel verstand van en wil het begrijpen
Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

arjenT5R

Beste is uitlezen je hebt een obd kastje hangen aan de ecu bak hier mee kun je heel simpel zelf de storingscde uitlezen.
Een pen en een stukje papier is handig.
Je kan hiermee ook de code resetten.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

Citaat van: RoelvanHoof op 07-01-2018 21:18:59
Goedenavond,

Sta op het punt om Zwitserland te verlaten en naar NL te rijden.
Verzet de 850 GLE (395 km uit 94) 20 meter en dat oranje pijltje op het dashboard gaat knipperen??
Heb er eergisteren nog 300 km in de bergen mee gereden, geen probleem..
Heb gereden, schakeld volledig normaal. Heb ook de accu eraf gehaald om te resetten: geen resultaat.
Kan ik morgen 800 km rijden? De auto loopt als een zonnetje
Graag hulp gevraagd, Weet zo niet wat te doen. Bedankt!
Groet Roel

Zeker veel zitten schakelen van D naar 3 en L in de bergen? Kans bestaat dat je PNP switch het even niet meer volgt. Ook eens gehad na meerdere malen van D naar 3 te gaan. Zoals Arjen en Henk al zeggen, even onder de kap je OBD 1 uitlezen. Grote kans dat het na de reset niet meer terug komt.

Thijs T5


-D©©©L-

Citaat van: RoelvanHoof op 07-01-2018 21:18:59
Goedenavond,

Sta op het punt om Zwitserland te verlaten en naar NL te rijden.
Verzet de 850 GLE (395 km uit 94) 20 meter en dat oranje pijltje op het dashboard gaat knipperen??
Heb er eergisteren nog 300 km in de bergen mee gereden, geen probleem..
Heb gereden, schakeld volledig normaal. Heb ook de accu eraf gehaald om te resetten: geen resultaat.
Kan ik morgen 800 km rijden? De auto loopt als een zonnetje
Graag hulp gevraagd, Weet zo niet wat te doen. Bedankt!
Groet Roel

Ik zou eens beginnen met de auto op de handrem te zetten, motor uit. Dan de automaatpook eens een keer of 20-25 met snelheid door alle schakelstanden te halen. op die manier kan je proberen om de contacten binnen in de schakelaar op de bak "schoon te poetsen".