Ja hoor 1 dag mooi weer!

Gestart door Esveldt, 28-05-2005 07:57:12

Vorige topic - Volgende topic

Esveldt

Tja, dus hij zal wel "kapot" zijn. :'(

Nou niet helemaal dan, er komt een klein beetje koele lucht uit maar, dan moet ik wel rijden, stilstaan betekent dat het echt warmer wordt.

Maar een vriestemperatuur :P wordt het niet.

Iemand nog tips? Ik zie het wel, ga nu ff het forum afstruinen naar elk topic die over airco gaat :-\

Paul

Hmmm, wordt zo te lezen bijvullen denk ik.
Iemand nog een adresje in Twente?

elianmars

Ik ben bang dat 't bij ons ook nodig is. De luch is wel koel, maar echt koud wordt 't niet.......

Wat zijn ongeveer de kosten voor bijvullen?

Esveldt

Zo te zien, bij diverse topics, tussen de 75 en 200 euro.

Heb alleen nog een adres in Twente nodig.

Paul

Esveldt

Jeroentjuh

Wel ff op lekkage testen hè, want als bv je verdamper lekt is ie zo weer leeg. Als je pech heb is je verdamper overleden.....

konniekip

Bij 34 graden en de airco op recirculatiestand, komt er geen ijzige lucht uit. In principe koelt de airco de lucht 8-10 graden af meen ik.

b0nkolok

Tegenwoordig hebben erg veel (nieuwe) auto's airco. Nu hoeft dat hier in ons kikkerland niet zo. De meeste mensen doen hem dan ook uit als het geen 'tropisch' weer is. Fout dus .... minstens een of twee keer per week, zelfs met temp. onder 10 graad, de airco een half uur of meer aan zetten. Door dergelijke oefening blijft het systeem 'in shape' en zal ie goed werken bij hitte. De mijne is getraind en ja ... koud!
Airco's in auto's in de tropen staan altijd max. aan en gaan jaaaaren mee.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

reneetje

Zit zelf een beetje te twijfelen als ik de airco laat nakijken/vullen. ???
De laatste 3 jaar is er niks aan gebeurt , maar zelfs de laatste dagen met hoge temperaturen werkt ie perfect, maar ik ben als de dood dat ie het verrekt als ik met vakantie ben terwijl het een kleine 40 graden is........... ::)

Nog maar eens nachie over slapen.........

Rene :-\

Rijns_t5r

8)de luchttemperatuur die uit de ventilatie rooster komt moet  toch minimaal rond de 7 graden zijn,daar werd mijn airco op getest,heb het zelfs gehad dat de temperatuur uit de luchtroosters rond de 2 graden was.
maar bij mij was het weer heerlijk 19 graden in mijn zwarte monster ;) ;D en buiten dertig graden, heerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk hoor zoon airco
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

reneetje

Citaat van: Ludo op 29-05-2005 21:28:49
Citaat van: reneetje op 29-05-2005 21:13:57
Zit zelf een beetje te twijfelen als ik de airco laat nakijken/vullen. ???

je mag rekenen op een verlies van +-100 gram koudemiddel per jaar.
trouwens, hoe minder koelmiddel er inzit, betekent ook dat de compressor niet voldoende smering krijgt, want het koelmiddel is het transportmiddel voor de aanwezige olie voor de smering.

Dus jij zegt met andere woorden:     Doen

Denk idd dat dit dan wel het beste is.....

Rene ;)

Esveldt

Zooooooooo, hij doet het weer!!! ;D ;D ;D

Tjonge dat was wel ff angstig! Wat blijkt, bij het eruit halen kwam er niet meer dan 195 gram uit! :o :o :o

Dat was een beetje weinig naar het schijnt.

Uit eindelijk is er toen weer in totaal 800 gram in gegaan!

En dat allemaal voor 99 euro, incl nakijken verdamper en schoonmaken filters.

Heeeeeerlijk.

Paul

TIP: Laat echt je airco nakijken ook al doet hij het redelijk tot voldoende!
Als deze naml. goed gevuld is loopt de pomp ook rustiger.

LeRa

Bij Willie Harberink toch ?

Daar staat die van mij nu ook. (misschien gespot? heeft nu ook een stikker)
Was daar pas geleden voor een airco beurt, maar laatst met dat hete weer bleek de airco al na 5 minuten er mee te stoppen. Ik heb Willie gevraagd om eens naar de magneetkoppeling te kijken en eventuele speling te verhelpen.

Christiaan

Citaat van: Esveldt op 01-06-2005 16:09:26

En dat allemaal voor 99 euro, incl nakijken verdamper en schoonmaken filters.

Ja lekker he! ;D Ben alleen wel benieuwd hoe ze die verdamper hebben nagekeken (moet je toch wat dashboard delen slopen enzo) en filters kun je m.i. alleen maar wisselen. Schoonmaken met de stofzuiger of zo?
Waarschijnlijk hebben ze de boel op druk gezet en geen lekkage kunnen constateren?
Christiaan

Esveldt

Ja, heeft hij ook gedaan. Nou laat ik het anders zeggen, ingespoten heeft hij het. Tegen luchtjes ed.

Is net als of de auto zijn tanden heeft gepoetst ;-))

En inderdaad met infrarood of zoiets kijken ze naar lekkages.

Paul

Christiaan

Citaat van: Esveldt op 02-06-2005 12:47:56
Ja, heeft hij ook gedaan. Nou laat ik het anders zeggen, ingespoten heeft hij het. Tegen luchtjes ed.

Is net als of de auto zijn tanden heeft gepoetst ;-))

En inderdaad met infrarood of zoiets kijken ze naar lekkages.

Paul

Ah. ze hebben de verdamper gereinigd.....
Lekkage kunnen ze opsporen met een snuffelaar of UV licht i.c.m. een kleurstof / tracer.
Christiaan