Tweedehands ABS - waar moet ik op letten?

Gestart door erikdb, 20-01-2018 21:53:29

Vorige topic - Volgende topic

erikdb

Hoi allemaal, ik wil een tweedehands ABS unit kopen en monteren. Weet iemand waar deze aan moet voldoen? Moet het artikelnummer bijvoorbeeld precies overeenkomen?

Voor mij de eerste keer dat ik zoiets onderneem, dus alle advies is welkom!

arjenT5R

Bij henk cornelis-b die reviseert ze.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Inderdaad Erik gewoon de huidige controller reviseren, met een gebruikte is het ook wachten op problemen. Voor meer info stuur maar een privé berichtje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

robbar

De artikelcodes dat 9140773 nummer moet absoluut overeenkomen anders werkt je ABS op zeker niet.
Reviseren is een optie als je zelf netjes kan solderen dan kan je dat zelf. Heb ik ook ooit zelf gedaan.
Geen ervaring met de soldeerbout dan laten doen kost wat geld maar altijd vele malen goedkoper dan een nieuwe bestellen. Mocht je een 2e hands vinden dan kan je zien of deze al eens eerder reviseert is doordat deze opnieuw gelijmd is. Dit kan een goed of slecht voorteken zijn maar dat weet je pas als deze goed werkt.........
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

cornelis-b

Citaat van: robbar op 21-01-2018 09:13:58
De artikelcodes dat 9140773 nummer moet absoluut overeenkomen anders werkt je ABS op zeker niet.
Reviseren is een optie als je zelf netjes kan solderen dan kan je dat zelf. Heb ik ook ooit zelf gedaan.
Geen ervaring met de soldeerbout dan laten doen kost wat geld maar altijd vele malen goedkoper dan een nieuwe bestellen. Mocht je een 2e hands vinden dan kan je zien of deze al eens eerder reviseert is doordat deze opnieuw gelijmd is. Dit kan een goed of slecht voorteken zijn maar dat weet je pas als deze goed werkt.........

Dat het partnummer absoluut overeen moet komen is niet juist, in dit geval betreft het een ABS controller zonder tracs en deze zijn net als alle andere controllers in de Filipijnen en in Mexico gefabriceerd. De controllers zijn identiek maar de partnummers verschillen tussen beide landen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

erikdb

Ik ben bang dat revisie niet meer gaat helpen - toen mijn ABS lampje een maand geleden af en aan ging branden is de unit al opengemaakt en doorgesoldeerd. Dat is 2 weken goed gegaan, toen ging het lampje permanent branden en vielen km teller en snelheidsmeter uit.

Monteur heeft de unit er opnieuw uitgehaald en zegt dat deze nu niet meer uitgelezen kan worden. Terwijl de solderingen er allemaal nog prima uitzien. Volgens hem is de unit zelf ter ziele.

cornelis-b

Citaat van: erikdb op 21-01-2018 11:32:06
Ik ben bang dat revisie niet meer gaat helpen - toen mijn ABS lampje een maand geleden af en aan ging branden is de unit al opengemaakt en doorgesoldeerd. Dat is 2 weken goed gegaan, toen ging het lampje permanent branden en vielen km teller en snelheidsmeter uit.

Monteur heeft de unit er opnieuw uitgehaald en zegt dat deze nu niet meer uitgelezen kan worden. Terwijl de solderingen er allemaal nog prima uitzien. Volgens hem is de unit zelf ter ziele.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar foto's van de controller, binnenkant bedoel ik dan. De controller zelf gaat eigenlijk nooit stuk. Ik weet ook niet wat er is gedaan met de controller maar alleen een hete bout en wat soldeertin is echt niet voldoende om de controller weer goed te laten functioneren.

Zeg maar Henk tegen mij

-D©©©L-

Met even de zuigbout erop (of wat litze) en daarna netjes hersolderen is t toch gewoon appeltje-eitje om te doen ? Dichtplakken en afkitten.
Ik kom de laatste tijd steeds meer defecte sensoren, ringen en bekabeling tegen. Het is ook wel eens niet de controller.

erikdb

Heb inmiddels met Henk afgesproken om het te fixen. Ik zal laten weten hoe het afloopt.

arjenT5R

Als ie maar niet gaat lopen zeuren over abs bagger van een beun enzo hoor ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

Citaat van: -D©©©L- op 21-01-2018 21:37:53
Met even de zuigbout erop (of wat litze) en daarna netjes hersolderen is t toch gewoon appeltje-eitje om te doen ? Dichtplakken en afkitten.
Ik kom de laatste tijd steeds meer defecte sensoren, ringen en bekabeling tegen. Het is ook wel eens niet de controller.

Wat voor de een een appeltje eitje is is voor de ander een onmogelijke klus  ;D ;D
Ik heb geen soldeer ervaring wat kabeltjes aan mekaar bakken ok maar om aan een printplaat aan de gang te gaan voel ik me nu niet echt geroepen  ;D
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

cornelis-b

Helaas heb ik Erik niet kunnen helpen, de bedrading van de pomp heeft sluiting en de isolatie is volledig vergaan. Ik heb dus geen andere controller geplaatst want dat had op dit moment niets uitgehaald, de pompsturing zal eerst in orde moeten zijn.

Zeg maar Henk tegen mij

knip

Het is dat het zover weg is anders zou ik het wel willen  fixen.
Ik heb er nog een paar staan waar de bekabeling etc van in orde is,het is veel soldeer werk maar moet te doen zijn.
ritje limburg?

erikdb

Nou wie weet knip. Pim (weet zijn forum naam niet) is eerst nog aan het kijken of hij de juiste pomp kan vinden.

Hieronder een plaatje van het systeem, waarop rechtsonder mooi het blote koper te zien is.