stoelverwarming versnellen?

Gestart door Volvo S70, 23-01-2018 09:08:58

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

is er een mogelijkhied voor een v70 classic met leer  zodat de stoelen sneller verwarmen? nu duurt het toch bijna 10 min dat de leren stoelen warm begint te voelen. of is dat normaal? misschien zijn de verwarm 'elementen' veroudert waardoor hij langzamer warm wordt net als bij de gloeistiften die ouder worden?? zo ja is het moeilijk die te vervangen  :eusa_think:

KIM

De enige mogelijkheid die er is is door het vervangen van de matjes die op het schuim van je rugleuning en zitting zijn geplakt. Het vervangen is een arbeidsintensieve klus. De matjes zijn, dacht ik, gewoon leverbaar bij de dealer.

Door veroudering zullen ze wellicht minder goed werken; da's heel normaal. Als je nog wat meer wilt weten lees dan ook eens dit topic door:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10507.0.html

Het is bewust sticky gemaakt omdat veel problemen met de stoelverwarming hierin aan bod komen.

maruska

steolverwarming matten leverbaar bij de volvo betwijfel ik.. dacht dat die op expired staan.
sneller kan : eerst je leer en je broek/kont even op het motorblok leggen als deze warm is ;D
electrisch versnellen kan niet zomaar.. de sensor bepaalt mede mee in dit proces
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ozzzz

Ik heb vorige week nog een defect matje vervangen van de bestuurders-stoel vervangen door een nieuwe €22,50, bij mij duurt 't nu een minuutje of 3-4 voordat de zetel warm is.

Heb direct het schuim deel van de zitting vernieuwd en het was een prima klusje om te doen, 1 1/2 uur uur (genoeg how to's op 't forum hier.)

Vulk

Citaat van: maruska op 24-01-2018 17:19:29
steolverwarming matten leverbaar bij de volvo betwijfel ik.. dacht dat die op expired staan.
sneller kan : eerst je leer en je broek/kont even op het motorblok leggen als deze warm is ;D
electrisch versnellen kan niet zomaar.. de sensor bepaalt mede mee in dit proces

Zijn inderdaad gewoon leverbaar. Lees ook dit eens:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86275.0.html
Misschien dat het zonder thermostaat beter gaat. Ik heb deze set overigens nog niet ingebouwd, ligt stof te happen in de garage.

cornelis-b

Standkachel installeren dan is de hele wagen warm als je instapt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Citaat van: Vulk op 24-01-2018 17:37:07
Citaat van: maruska op 24-01-2018 17:19:29
Zijn inderdaad gewoon leverbaar. Lees ook dit eens:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86275.0.html
Misschien dat het zonder thermostaat beter gaat. Ik heb deze set overigens nog niet ingebouwd, ligt stof te happen in de garage.
Zonder thermostaat is geen aanrader: Brandgevaar.
Een aantal van de eerste 850's hadden een slechte klixon. Zo heten die dingen. ;)
Bij een aantal van die wagens is brand ontstaan.

Binnen een paar minuten moet de zetel normaal behagelijk zijn. Zo nee:
Controleer de bedrading en de connectors.
Check/vervang de klixon. De eerste 850's hadden overigens een warmere temperatuur dan de latere. Gebakken nootjes kunnen het resultaat van die eerste zijn. ;)

Mocht dat niet helpen dan kan je de weerstand van je verwarmings matjes doormeten alvorens je kiest voor vervanging.

Volvo S70