Hoe slecht is launch control?

Gestart door DannyJ, 23-01-2018 14:01:18

Vorige topic - Volgende topic

DannyJ

Ik ben eens benieuwd. Hoe slecht is het nou voor een auto om d.m.v. launch control weg te trekken? Het gaat mijn C70 T5 uit 1998 met rond de 320/330pk.
Ik heb het zonet gedaan, omdat ik het sowieso eens wou proberen.. Het is meer spinnen dan vooruit komen, maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je met het rechter pedaal speelt.
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

gero

Wat denk je zelf ? :eusa_think: en zeker vanuit stilstand :eusa_naughty: met een automaat.

NinaPaul

Lauch control? Wat voor systeem heb je?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Katalysator verbranden, banden oproken en koppeling frituren zoiets? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Zonder sper gaat dat echt heel lastig worden om zo veel koppel op de weg te zetten.
Ik weet niet of je een bank uitdraai hebt van die genoemde pk's maar dan is er ook te zien hoe je koppel verloop is, dan is er misschien meer over te zeggen.
Volgens mij heb jij het in laten programmeren bij Schutten of niet, beetje 2-step idee is dat meen ik?
Zelf heb ik het niet dus weet ik niet zeker.

Verder zolang je aan het spinnen bent is het nog niet zo heel wreed voor je bak, aandrijfassen en koppeling, het wordt pas een probleem als je wel grip hebt en echt die klap door je aandrijflijn krijgt. Als je een kat hebt, zul je die er binnenkort dan ook wel uit blazen.

16T schuine flens met 3" downpipe met 320/330pk is wel heul dik trouwens, dat zijn ongeveer 19T cijfers...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Kroeg pktje meer of minder ;D

Hoe is het in te stellen dan? Op rpm?

DannyJ

Schutte gokte zelf op 320/330pk en dat moet ook haalbaar zijn met een 16T. Met een 19T haal je rond de 360/370pk dus ik heb geen idee wat Leons850 allemaal zegt. Tevens is het een billet upgrade 16T, niet dat het heel veel doet maar hij houdt het op hoger toeren vol waar de normale 16T moe wordt/is.
De auto moet nog steeds op de bank, maar ik weet niet waar een goede bank staat. Daar zit ook een enorm verschil in namelijk. Op de ene bank kun je 280pk hebben terwijl je op de ander 300pk hebt bij wijze van.
Ik heb de launch control er bij schutte op laten zetten. Welke het is weet ik zo niet.

Ik ben bang dat mijn 200 cell racekat van rvs al kapot is geblazen. Ik heb al zn 8 keer launch control gebruikt, maar dan uiteraard alleen bij het stil staan. Puur voor de klappen. Eerst paar keer hoorde je alleen harde klappen, maar het valt mij nu op dat je ook een piep hoort tijdens het launchen. Honden gejank idee. Tevens hoor je die ook als ik volgas rij boven de 4k toeren. Het is niet het einde van de turbo, want die is net gereviseerd. Het is alleen wel hetzelfde geluid. Daar moet ik nog naar laten kijken, want ik word daar wat moe van.

arjenT5R

Ja wss je kat al verbrand ja, dat zal dat gepiep/fluit wel veroorzaken.

Hubdyno is een aanrader.

Ja laat leon maar kletsen joh die heeft zelf een 19T ;D

freefall

Citaat van: arjenT5R op 23-01-2018 14:43:06
Kroeg pktje meer of minder ;D

Hoe is het in te stellen dan? Op rpm?

Berekend aan de hand van airmass gok ik. ;D got the t-shirt....

Mr.Cain is er ook ooit mee aan het spelen geweest tot ie zn koppelingsplaat oprookte.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Silverarrow

Citaat van: DannyJ op 23-01-2018 14:56:06Ik heb de launch control er bij schutte op laten zetten.

Dat lijkt me dan de meest waarschijnlijke persoon die je alles kan vertellen over wat voor effect het op je auto heeft, toch?

Mathijs.

heb je geen filmpje van die klappen, ben wel benieuwd ;D

DannyJ

Citaat van: Silverarrow op 23-01-2018 15:20:17
Citaat van: DannyJ op 23-01-2018 14:56:06Ik heb de launch control er bij schutte op laten zetten.

Dat lijkt me dan de meest waarschijnlijke persoon die je alles kan vertellen over wat voor effect het op je auto heeft, toch?

Klopt, Schutte raadde het af en dat geloof ik uiteraard wel. Maar ik ben altijd benieuwd naar wat meer mensen zeggen en het liefst die net zo eigenwijs zijn als ik om het toch af en toe eens te willen gaan doen.

Freefall, zijn koppeling dus ten einde door met launch control weg te trekken?

arjenT5R

Je zet het er niet op om het niet te gebruiken toch ;D

DriveRR-

Dus, wat heb je eraan? Behalve het slopen/afraggen van je auto? Had het gewoon bij een goede tune gehouden...

arjenT5R

Citaat van: DriveRR- op 23-01-2018 16:02:10
Dus, wat heb je eraan? Behalve het slopen/afraggen van je auto? Had het gewoon bij een goede tune gehouden...

Ogja de een rijdt er mee op de ring de ander sloopt er 1 voor onderdelen.

Ik zou zeggen maak een filmpje ;D