sensor vervangen heeft niet geholpen

Gestart door dereiziger, 28-01-2018 11:44:09

Vorige topic - Volgende topic

dereiziger

??? Ik heb net mijn Lambda sensor vervangen voor een nwe .. na uitlezen bij de dealer bleek die storing te geven. vervangen en het probleem is over zeiden ze daar dus nu € 200 euro armer en helaas, niets is minder waar .. het storingslampje brand onvermindert voort, Heeft iemand een idee waar ik nu moet zoeken ?
Alle filters zijn vervangen , olie is ververst.. ik weet het even niet meer  :'(

volvo 850 2.5i uit 1996   

marc-850

Wouter1973

marc-850

Of zijn ze misschien gewoon vergeten om de foutcode te resetten?

-D©©©L-

Citaat van: dereiziger op 28-01-2018 11:44:09
??? Ik heb net mijn Lambda sensor vervangen voor een nwe .. na uitlezen bij de dealer bleek die storing te geven. vervangen en het probleem is over zeiden ze daar dus nu € 200 euro armer en helaas, niets is minder waar .. het storingslampje brand onvermindert voort, Heeft iemand een idee waar ik nu moet zoeken ?
Alle filters zijn vervangen , olie is ververst.. ik weet het even niet meer  :'(

volvo 850 2.5i uit 1996   

Welke foutcodes worden nu (na het wisselen van de lambdasonde) opgeslagen ?

KIM

Citaat van: marc-850 op 28-01-2018 12:09:07
Vacuüm lek ergens?

Het lijkt inderdaad een gevalletje "shoot the messenger".
Belangrijk voor een goede diagnose is te weten welke foutcode er is gevonden. Een lambdasensor geeft over het algemeen niet vaak aan dat ie kapot is. Ik twijfel aan het kennisniveau van jouw garagist.

razorx

Ik ben het met KIM eens.
Als je je forumprofiel informatie aanvult met je locatie, kunnen we je wellicht ook helpen aan iemand of een bedrijf dat je wél kan helpen.

arjenT5R

En daarbij no-cure no pay zou de dealer sowieso niet betalen tot je storing verholpen is.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dereiziger

weer een week verder .. de uitlezing vond plaats bij de volvo Dealer in Groningen .. foutcode kreeg ik niet , slechts dat de sensor stuk was iets met de verwarming daarvan .. kluitje in het riet idee had ik daarbij .. en inderdaad niet gereset dat maar zelf gedaan door de accu eraf te halen .. . het resultaat mag er zijn .. de boel werkt en mijn rammelbakkie mag weer een jaar de weg op ..

Dank voor de reacties ;)

cornelis-b

Door de accupool los te halen reset je de fout niet, deze staat nog steeds in de computer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Wat je wel kwijt bent zijn de adaptieve waarden als gevolg van je oude sonde. ;)

-edit- typo

dereiziger

daar was ik me dan nog niet van bewust ..iets om rekening mee te houden bij volgende problemen .. thanks ..