Gordellampjes blijven branden

Gestart door Blok70, 08-02-2018 11:43:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Blok70

V70, 1997;

Ik had eerder dat de verklikkerlampjes sóms (tijdens rijden) permanent branden. Sóms permanent tijdens rijden mét gordel. Soms tijdens rijden zónder.

Bijna altijd heeft gordel-los, gordel-vast de lampjes uitgekregen, zoals het heurt.
Ik vond het prima.

Nu echter bleven ze gisteren branden na het parkeren en op slot doen. Permanent brandend.
Soulaas bracht; auto op contact II, gordel erin en eruit. En lampjes gingen uit.

Dat vind ik zorgelijker, het gaat maar om een paar Watt. Maar ik heb geen zin om die lampjes iedere keer te controleren.

Wat kan het zijn?

classicT5

vuil contact in de houder? Eens inspuiten met contactspray

Blok70

...gewoon in het slot spuiten waar je de gordel insteekt?

elianmars

#3
Citaat van: Blok70 op 08-02-2018 14:42:58
...gewoon in het slot spuiten waar je de gordel insteekt?

Jep.

Ik meen dat ik het ooit met WD40 heb gedaan ;D

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Blok70

....contact cleaner heb ik, ga ik doen! En laat jullie het weten.

Heeft er iemand nog een gedachte over dat ze bleven branden zónder contact en met de deuren op slot (incl alarm erop).
Dit matched niet echt met dat ze pas met het contact op "II" gaan knipperen/functioneren.... 

The Volvoboy

Massaprobleem ergens? Toen ik een slechte massa van de benzinepomp en achterbankverwarming had, gingen de controlelampjes van de achterbankverwarming en stoelverwarming rechtsvoor branden op het moment dat ik het r.a. portier opendeed. Als ik dan de schakelaar van de stoelverwarming rechtsvoor indrukte, ging de knippermodule aan en kon ik de richtingaanwijzers bedienen met de hendel aan het stuur (dit alles zonder sleutel in contact).
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Blok70

#7
....gordelvanger ingespoten en beide lampjes zijn al een week uitgebleven (na sluiten vd portieren)

Thx allen!