Kromme ATE schijven

Gestart door Ba, 23-02-2018 15:33:26

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Heb hier zowel voor mezelf als vele klanten van alles gemonteerd, maar Volvo is de enige waarbij er nooit klachten zijn van trillende remmen. Dat zegt mij genoeg, en heeft mij doen besluiten enkel nog Volvo te monteren.

KIM

Citaat van: NinaPaul op 06-03-2018 17:38:55
Citaat van: KIM op 06-03-2018 16:55:50
Mijn ervaring is dat er wel degelijk verschil in moet zitten. Zoals Stefan al aangaf zijn Volvo schijven voorzien van een zwart hart en zijn de ATE schijven onbehandeld (op een roestwerend laagje voor opslag na dan).
Bij ATE en Brembo ging bij mij de boel na verloop van tijd krom. Ik heb zelfs nog geprobeerd om de voet van de rem te houden bij het stoplicht en de bak in neutraal te zetten maar dat mocht niet baten. Bij de Volvo schijven heb ik dit nog niet meegemaakt. Montagefout? Zou wel toevallig zijn dat ATE en Brembo verkeerd gaan en de Volvo goed...

Op basis van deze ervaring ga ik voor origineel Volvo; zoveel duurder zijn deze nu ook weer niet.

Over welke schijven/auto's hebben we het dan?

De 850R met nog de originele schijfjes.
En ook de 850 GLT (ook AT).

NinaPaul

Vreemd, heb van volvo nooit zwarte harten schijven gezien.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hans Duiven

Citaat van: arjen850 op 06-03-2018 19:16:14
Heb hier zowel voor mezelf als vele klanten van alles gemonteerd, maar Volvo is de enige waarbij er nooit klachten zijn van trillende remmen. Dat zegt mij genoeg, en heeft mij doen besluiten enkel nog Volvo te monteren.

Ik kop 'm er even in maar heb met de ATE schijven en blokken geen gedoe gehad en blijf ze voorlopig ook gebruiken.
Ben er wel achter dat het onderstel (draagarmrubbers e.d.) goed moet zijn en de contactvlakken van de schijven en blokken brandschoon.

RoelNL

Op mijn V70 ook Volvo schijven deze hebben geen grijze coating erover heen als je ze nieuw besteld maar een olie filmlaagje oid. De ATE schijven die ik online besteld had bij onderdelen24 hadden een grijze coating en zagen er niet iets anders uit omdat alles grijs gecoat was en en zoals bij de dealer en ze zatten in orginele ATE blauwe dozen.

Ongetwijfeld dat er verschil zit in ATE en Volvo ATE.

Hetzelfde geld voor de bouwmarkt toiletten van de praxis van merk A (+- 500,- euro spot goe\dkoop, terwijl de aannemer merk A zelf soort pot niet mee kan nemen voor minder dan 800,-

Blijkt dus dat er verschil zit in kwaliteit van de Praxis en wat waar de aannemers de hun spullen halen, dat is duurder maar ook beter.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

NinaPaul

Grijze coating moeten alle Até versies hebben. (Vroeger was het een soort wax, die je wel moest weghalen).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Citaat van: NinaPaul op 06-03-2018 19:57:51

Oh het ging je om de kleur van het hart?
Ik dacht dat dat algemeen bekend was. Zo kun je eenvoudig herkennen of je Volvo schijven hebt.

Edit: Dit is achter:

[/URL]

En dit is 320 mm voor:

arjen850

Citaat van: KIM op 06-03-2018 22:25:27
Citaat van: NinaPaul op 06-03-2018 19:57:51

Oh het ging je om de kleur van het hart?
Ik dacht dat dat algemeen bekend was. Zo kun je eenvoudig herkennen of je Volvo schijven hebt.

Edit: Dit is achter:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/aIMG_3908_zps1f032cda.jpg[/URL]

En dit is 320 mm voor:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/foto5.jpg

Jij gaat jouw rode R nog eens op blokken vinden. En als dat gebeurt, heb ik ineens een 320 set gescoord ergens vandaan ;D

-D©©©L-

Hmm... Die kocht ik OEM.

KIM

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 06-03-2018 22:52:39
Als in: Niet Volvo?

Inderdaad. Heb nog nooit een originele schijf gekocht voor mijn 850's. Is origineel eigenlijk wel ate?! Het systeem wel,maar de schijfproductie van de huidige sets ook ? Lak is wel heel erg brembo/breco style.

KIM

Volgens mij waren de Brembo's die ik had niet voorzien van een zwart hart. Ik heb daar echter maar 1 set van gehad.
ATE heb ik er meerdere van gehad.

Maar wat je zegt zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Kromme schijven heb ik trouwens alleen bij 265mm schijven gehad.

arjen850

Citaat van: KIM op 07-03-2018 06:25:49
Volgens mij waren de Brembo's die ik had niet voorzien van een zwart hart. Ik heb daar echter maar 1 set van gehad.
ATE heb ik er meerdere van gehad.

Maar wat je zegt zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Kromme schijven heb ik trouwens alleen bij 265mm schijven gehad.

De brembo's die ik gemonteerd heb, maar ook degene op mijn eigen R hadden ook geen zwart hart. Heb ze zelfs nog nooit gezien.

arjen850

Citaat van: -D©©©L- op 06-03-2018 22:50:53
Hmm... Die kocht ik OEM.

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/25_achterzijde_nwe_schijven_blokken_en_handrem_01.jpg

Weet je zeker dat dit geen originele zijn? Zelfs de "uitsparing, hapje eruit" op de schijf rand zit erin.

The Volvoboy

Ik ben er ook niet van overtuigd dat ATE de schijven en blokken maakt voor onze auto's. Op de klauwen staat ATE inderdaad, maar op de schijven en blokken staat dat niet. Om die reden koop ik remmen dus altijd origineel. Daarbij remt het originele spul toch het beste. Heb op de T5 waar mijn motorblok uit komt Bosch schijven en blokken gehad, die heb ik twee keer in de brand gehad, waarvan de tweede keer zo erg dat het 3 dagen geduurd heeft voordat ik de 'vlokken' remblok weer van de schijven afgesleten had.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km