Welke accu.

Gestart door kennone, 28-02-2018 07:52:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouter1973

Citaat van: rappendaf op 03-03-2018 08:17:15
Ach  ;D
Dit is een algemene beginners fout dit heeft meer dan 50 procent van ons wel al eens in het begin gedaan denk ik
Ik heb in het begin dat ik op het forum zat ook een paar topics aangemaakt waarvan ik nu zeg foei foei foei  :-[


Ik beschouw mezelf ook als een soort beginner (hoewel langer geleden ook al lid), maar wat vooral lastig is aan de zoekfunctie is dat drieletterige woorden niets opleveren. En dat terwijl onze roffels uitpuilen van de onderdelen die vaak met drie letters, of minder, afgekort worden: cc, bov, tcp, tcv, lmm, en ga zo maar door. Als je dan bijvoorbeeld zoekt op 'luchtmassameter' mis je de topics waarin over de 'lmm' wordt geschreven. Ook een item als 'lekke bov' of 'defecte tcv' levert op die manier niet op waar je eigenlijk naar zoekt.  :eusa_think:

Piet

Ach er is al zo vaak geklaagd over de zoekfunctie, die is gewoon verre van optimaal.
Maar de vraag is of er uberhaupt iemand is die dat zou kunnen veranderen of  dat de zoekfunctie zoals hij is nu eenmaal zo in het Simple Machines is ingebouwd

razorx

Oorspronkelijk werd SMF geleverd compleet met Ludo.
Helaas is men er bij SMF toe overgegaan de software zonder Ludo te leveren. Vandaar de slechtere zoek resultaten.

classicT5

In de nieuwere versies van smf is het toch verbetert (incl andere features)?

Wouter1973

Citaat van: Piet op 03-03-2018 15:56:01
Ach er is al zo vaak geklaagd over de zoekfunctie, die is gewoon verre van optimaal.
Maar de vraag is of er uberhaupt iemand is die dat zou kunnen veranderen of  dat de zoekfunctie zoals hij is nu eenmaal zo in het Simple Machines is ingebouwd
Het probleem is vooral dat er vaak al snel geschermd wordt met: "gebruik eerst de zoekfunctie eens!" of "over de 850 is nu zo'n beetje alles al wel voorbij gekomen". Trust me, ik zoek me rot. Spendeer meer tijd op dit forum dan op welk ander internetmedium dan ook. Maar de opbrengst is vaak beperkt, waardoor ook ik dan maar een topic open. Vind ik niet erg, maar kennelijk stoort dat sommigen dan wel.

V70 classic

Citaat van: Wouter1973 op 03-03-2018 16:31:19
Citaat van: Piet op 03-03-2018 15:56:01
Ach er is al zo vaak geklaagd over de zoekfunctie, die is gewoon verre van optimaal.
Maar de vraag is of er uberhaupt iemand is die dat zou kunnen veranderen of  dat de zoekfunctie zoals hij is nu eenmaal zo in het Simple Machines is ingebouwd
Het probleem is vooral dat er vaak al snel geschermd wordt met: "gebruik eerst de zoekfunctie eens!" of "over de 850 is nu zo'n beetje alles al wel voorbij gekomen". Trust me, ik zoek me rot. Spendeer meer tijd op dit forum dan op welk ander internetmedium dan ook. Maar de opbrengst is vaak beperkt, waardoor ook ik dan maar een topic open. Vind ik niet erg, maar kennelijk stoort dat sommigen dan wel.

Type in op google met 850 Forum heb je t vaak sneller.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Citaat van: V70 classic op 03-03-2018 16:36:42
Citaat van: Wouter1973 op 03-03-2018 16:31:19
Citaat van: Piet op 03-03-2018 15:56:01
Ach er is al zo vaak geklaagd over de zoekfunctie, die is gewoon verre van optimaal.
Maar de vraag is of er uberhaupt iemand is die dat zou kunnen veranderen of  dat de zoekfunctie zoals hij is nu eenmaal zo in het Simple Machines is ingebouwd
Het probleem is vooral dat er vaak al snel geschermd wordt met: "gebruik eerst de zoekfunctie eens!" of "over de 850 is nu zo'n beetje alles al wel voorbij gekomen". Trust me, ik zoek me rot. Spendeer meer tijd op dit forum dan op welk ander internetmedium dan ook. Maar de opbrengst is vaak beperkt, waardoor ook ik dan maar een topic open. Vind ik niet erg, maar kennelijk stoort dat sommigen dan wel.

Type in op google met 850 Forum heb je t vaak sneller.

dat valt tegen...  
https://www.google.nl/search?q=accu+site%3Avolvo850forum.nl
https://www.google.nl/search?q=accu+850+forum&oq=accu+850+forum

jellejas

Citaat van: Wouter1973 op 03-03-2018 16:31:19
Citaat van: Piet op 03-03-2018 15:56:01
Ach er is al zo vaak geklaagd over de zoekfunctie, die is gewoon verre van optimaal.
Maar de vraag is of er uberhaupt iemand is die dat zou kunnen veranderen of  dat de zoekfunctie zoals hij is nu eenmaal zo in het Simple Machines is ingebouwd
Het probleem is vooral dat er vaak al snel geschermd wordt met: "gebruik eerst de zoekfunctie eens!" of "over de 850 is nu zo'n beetje alles al wel voorbij gekomen". Trust me, ik zoek me rot. Spendeer meer tijd op dit forum dan op welk ander internetmedium dan ook. Maar de opbrengst is vaak beperkt, waardoor ook ik dan maar een topic open. Vind ik niet erg, maar kennelijk stoort dat sommigen dan wel.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij je aangesproken hoeft te voelen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Wouter1973

Citaat van: jellejas op 03-03-2018 17:42:52
Citaat van: Wouter1973 op 03-03-2018 16:31:19
Citaat van: Piet op 03-03-2018 15:56:01
Ach er is al zo vaak geklaagd over de zoekfunctie, die is gewoon verre van optimaal.
Maar de vraag is of er uberhaupt iemand is die dat zou kunnen veranderen of  dat de zoekfunctie zoals hij is nu eenmaal zo in het Simple Machines is ingebouwd
Het probleem is vooral dat er vaak al snel geschermd wordt met: "gebruik eerst de zoekfunctie eens!" of "over de 850 is nu zo'n beetje alles al wel voorbij gekomen". Trust me, ik zoek me rot. Spendeer meer tijd op dit forum dan op welk ander internetmedium dan ook. Maar de opbrengst is vaak beperkt, waardoor ook ik dan maar een topic open. Vind ik niet erg, maar kennelijk stoort dat sommigen dan wel.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij je aangesproken hoeft te voelen.
Dat doe ik ook niet hoor. ;)

razorx

Als je zoekt op Google naar wat dan ook op onze site vind je niets:
https://www.google.nl/search?q=wat+dan+ook+site%3Avolvo850forum.nl

Maar dat zelfde geldt voor die zelfde opdracht op ons forum. Ook hier levert het zoeken naar wat dan ook niets op.

De software van ons forum stamt uit 2007. Wat veel verklaart. Je moet ook maar net iemand vinden die bereid is de noodzakelijke updates te willen doen en daar de kennis voor heeft.
Een indexeerbaarheid door Google zou een goed ding zijn. Al is hier veel over gediscussieerd in het verleden wil dat niet zeggen dat de uitkomst uit die discussie nog geldig is. ;)

ib78

Even off-topic!

De accu in mijn 850 is te klein, als in: hij kan niet afgeklemd worden door de klem.

Dus eigenlijk staat hij er half los in.
Hoeveel ampére (streepje naar links lukt niet) hoort er in de 850 2.3 te zitten?

Momenteel zit er een 63 Ah in.

Alvast bedankt ;D


volvobug

Citaat van: ib78 op 17-12-2018 19:10:33
Even off-topic!

De accu in mijn 850 is te klein, als in: hij kan niet afgeklemd worden door de klem.

Dus eigenlijk staat hij er half los in.
Hoeveel ampére (streepje naar links lukt niet) hoort er in de 850 2.3 te zitten?

Momenteel zit er een 63 Ah in.

Alvast bedankt ;D

Accu die niet vast zit is APK afkeur.

Origineel volvo is 60Ah accu. Maar het gaat zowel om de lengte als ook om de voet aan de rechterkant (als je er van voren naar kijkt), die onder een rand moet kunnen haken. Sommige accu;s hebben deze uitstulping te hoog zitten, waardoor die niet onder de rand van de plastic accubak klemt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.