OBD2 omzetten pin 3 -> pin 7

Gestart door MatthewRM, 04-03-2018 14:10:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MatthewRM

Hallo,

Om mijn 850 uit te kunnen lezen moet ik pin 3 van de OBD II voet in mijn auto omzetten naar pin 7. Echter is pin 7 al bezet, moet deze verwisseld worden met pin 3 of ergens anders geplaatst worden?

nieuwe_arjan

Niet omwisselen in de auto, dat gewoon laten zitten.
In de stekker die aan de kabel zit die je erin steekt. Daar pennetje 3 of 7 nemen (bv met een schakelaartje)

Piet

#2
Op pin 7 zitten "infolijnen" van andere apparaten, zoals de airco, ABS, SRS kombiinstrument, en meer.
In principe kan je de K-line van de ECU daar gewoon aan bijplaatsen.
Ik heb dat ook zo zitten.

Voordeel van een schakelaar in de stekker van de VAG-COM is echter wel dat je dan de K-line gescheiden houdt van de overige "infolijnen".
Mogelijk doen zich hierdoor minder storingen voor bij het  "in car" flashen.
Maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd, daar ik een ECU met Ostrich heb.

Ook een voordeel van de schakelaar in de stekker is dat je weer naar de oude situatie kan terugschakelen, mocht je er nog eens een M43 in willen schuiven.




Piet

#3
Bullocks hierboven....
Zit ff grondig de situatie bij een M43 en M44 compleet door elkaar te halen, t'is ook weer even geleden dat ik het heb aangelegd.

De grap met een M44 in een 850 auto is dat je helemaal niks hoeft te verleggen !!
Niet in de OBD voet en ook niet in de VAG-COM stekker.


Met een M43 klopte de aansluiting niet doordat de infolijn bij de M43 niet de ECU pin B36 (die op pin 7 van de OBD voet aangesloten zit) maar de  ECU pin B5 is,  die dus op pin 3 van de OBD voet zit.
Daarbij moet dus pin 7 van de VAG-COM stekker met in 3 van de OBD voet worden doorverbonden om het te laten kloppen.

Bij een M44 zit de infolijn  op de B36 die dus in de 850 ook  doorverbonden is met pin 7 van OBD voet.
Juist dan (met een M44) klopt de OBD voet weer dus wel met de stekker van de VAG-COM.

arjenT5R

Ja... Hadden we t laatst toch al over ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Too many things on my mind these days  ;)

razorx

Ik maakte dezelfde gedachtenkronkel. ;)

berkel

ik zit nu met het zelfde probleem. Ik zie alle systemen behalve de ECU. Ik gebruik het wurth WOW! pakket met bij behorende scanner. Ik heb ook een vag-com liggen, maar met welk software pakket lezen jullie de auto uit?

cornelis-b

Citaat van: berkel op 12-03-2018 10:28:59
ik zit nu met het zelfde probleem. Ik zie alle systemen behalve de ECU. Ik gebruik het wurth WOW! pakket met bij behorende scanner. Ik heb ook een vag-com liggen, maar met welk software pakket lezen jullie de auto uit?

BrickDiag en VolFcr
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

berkel

bedankt cornelis, heeft iemand nog een suggestie voor een werkend BrickDiag pakket?

Piet

Er is nooit een volledig werkende versie van BrickDiag uitgekomen.
Het is bij de trialversie gebleven waarmee je alleen foutcodes kan uitlezen.

@Berkel: Wat voor ecu heb je 4.3 of 4.4 ?

berkel

@piet 4.3, ik zit nu nog met een lambda storing die ik niet gereset krijg. Zou mooi zijn als dit zelf te verhelpen is.

berkel

is vol-fcr wel werkend te krijgen met een vag kabel? En circuleerd hiervan nog een werkende versie op het forum?

Piet

M4.3...daar moet je nog wel de wisseltruc tussen pin 3 en 7 doen met een schakelaar in de VAG-COM wil je de ecu kunnen uitlezen  met brickdiag, dat zal met jouw wurth dan ook zo zijn gezien je de overige systemen wel kunt uitlezen.
Pin7 naar pin 3 voor ECU uilezen en pin7 op pin7 laten voor de andere systemen.

Overigens kun je met brickdiag ook nog wel de foutcodes resetten.

berkel

toch maar eens aan de gang met de wisseltruck dan. ik heb nog diverse obd stekkers man vrouw liggen, wellicht kan ik met een verloopje de wurth software aan de praat krijgen.