Gemodificeerde klopsensor, hoe is de aansluiting? *Opgelost*

Gestart door Wouter1973, 08-03-2018 10:30:11

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Piet

De nieuwe set bij mij was een stekker waaruit een zwarte en een grijze kabel kwamen waarop de klopsensoren zonder stekkerverbinding op vast zaten.
Weet het nummer niet meer.

De oude situatie was bij bij een stekker met daaruit 2 zwarte kabels waaraan elk via weer een stekkerverbinding een klopsensor zat.
Die eerstgenoemde  stekker zat wel uit het zicht verderop in de kabelboom..

Piet

Hmm dat vond ik nog op een site
(https://m.eeuroparts.com/Parts/7930/Knock-Sensor-1270492/)

Installation Info

This may only be used on 93-96 850 models if the car has already been updated with a new style harness and plug connections. If you require the update, use p/n 272234.

Vehicle Fitment: Volvo: 850 1993-97 | C70 1998-98 | S70 1998-98 | V70 1998-98

Dat zou een eventueel verschil kunnen verklaren.
Blijkbaar had ik dan zeker een "updated" kabelboom vanaf fabriek... dunno

https://m.eeuroparts.com/Parts/7931/Knock-Sensor-Update-Kit-272234/

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Piet

Mja , dat van die massa aansluiting is het moeilijkste niet, maar je moet ook niet de signaaldraden verwisselen.
Daar heeft TS natuurlijk de kleurcodes nog voor nodig.

thuur

De voorste sensor heeft ('94) Paars (Violet) en de achterste Roze (Pink). Maar dat zie je toch als je ze gedemonteerd hebt?

Gr :eusa_think:

Wouter1973

Waarschijnlijk ben ik niet de sterkste in iets duidelijk uitleggen.  ;)
Er blijkt een extra stekker bij te horen, die de dealer niet meteen ook besteld heeft (of er überhaupt naar verwezen heeft). Deze is besteld. En zoals dat vaak gaat met bestellen bij de dealer van niet meer zo gangbare onderdelen: dan moet het uit Zweden komen en dat kost een week....sensoren zitten er in maar nog niet aangesloten. Volgende week stekker erop klikken en dan zou het moeten werken. Bedankt voor alle reacties!

Piet

Ah right.
Hoe zo iets eenvoudigs toch nog zo ingewikkeld kan worden ook hè. ;D
Mja de dealer heeft er ook niet bepaald meer dagelijks mee te maken, snap wel dat ie dat over het hoofd ziet.
Maar maakte het wel lastiger.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waar moet deze stekker dan tussen komen?

Wouter1973

Citaat van: Piet op 08-03-2018 17:19:09
Ah right.
Hoe zo iets eenvoudigs toch nog zo ingewikkeld kan worden ook hè. ;D
Mja de dealer heeft er ook niet bepaald meer dagelijks mee te maken, snap wel dat ie dat over het hoofd ziet.
Maar maakte het wel lastiger.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waar moet deze stekker dan tussen komen?
Tussen de oude twee tweepolige stekkers (die oorspronkelijk naar beide klopsensoren liepen) en de gemodificeerde driepolige stekker die naar de nieuwe beide sensoren loopt.

Wouter1973

Wel wat tijd verloren doordat de dealer toch wat tijd nodig had om e.e.a. uit te zoeken. Die tijd is nuttig besteed door de katalysator maar leeg te halen. Eindelijk van het gerammel af  :)