Classic vs V70N diesel

Gestart door ruspek, 21-03-2018 20:41:14

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

Hoi allemaal,

Ik weet dat dit het 850 forum is (en voor de classic) maar het andere forum ben ik niet zo kapot van, vandaar de vraag hier.

Nu nog op pad met een classic 2.4 benzine automaat. prima bak maar ik ga over aantal maandjes meer km rijden en kom via omslagpunt.nl tot de conclusie dat een Diesel al redelijk snel uit kan. Nu de vraag op zoek naar een classic 2.5 tdi of een V70 N D5 (of 2.4d)

Hoe is de betrouwbaarheid van de N ten opzichte van de classic?
verbruik?
welke motor is de betrouwbaarste?
etc

wie kan mij wat meer vertellen over de verschillen.
In de classic zit ik zelf niet zo lekker, ben altijd op zoek naar een goede zit. Is dit in de N beter?

Zit er nog veel verschil tussen de eerste lichting N en die van wat jaartjes later?

hoe is jullie ervaring?

groet ruben

Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Sbv

D5 blokken zijn behoorlijk degelijk

Betrouwbaarheid van V70n is prima. Ik zou zelf wel zoeken voor een modeljaar 2003 of later dan zijn de kinderziektes er wel uit. Eerder zou ik zelf niet nemen

Zit positie...zeer persoonlijk. Ik zit zelf in een V70n beter(mits sport stoelen)(heb zelf erg lange armen en bovenbeneb, stoel kan verder naar achteren. Daardoor op achterbank minder ruimte.

verbruik, handbak zuinig, automaat stuk minder maar wel lekker comfortabel

StefanCJ

Ik heb 4jr lang met veel plezier in een V70 D5 2004 gereden. Ik heb ook een poosje (in een zeer goed onderhouden!) classic TDI gereden en dat rijdt toch echt veel minder prettig. Ik zou dus zeker geen classic nemen maar een N.

vincen tdi

En met de classics mag je steeds meer binnensteden niet meer in
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Spin!

Citaat van: vincen tdi op 21-03-2018 20:58:51
En met de classics mag je steeds meer binnensteden niet meer in

Dat zal met de N in de nabije toekomst niet veel anders zijn. Erg jammer want een D5 is fantastisch rijden.

www.vm-parts.nl

kulk

Vooral de stoelen in mijn N vind ik echt geweldig ( leren sportstoelen ), ritje Macedonie al een keer gedaan dat is dus 2 dagen in je auto zitten, en echt geen klachten. Verder is het een heerlijke cruiser, ik heb een 2.4 170 pk maar zo'n D5 blinkt hier helemaal in uit denk ik.

Qua karakter en stuurgedrag heeft een (goede) classic dan weer mijn voorkeur.
Betrouwbaarheid is prima, net als de classics, dat ze meer betrouwbaar zijn komt mijns inziens door de lagere leeftijd.
Voor de rest is onderhoud de sleutel tot succes  ;)
Zeker als je veel snelweg gaat rijden zou mijn voorkeur de N hebben.

Succes met je keuze

kulk

LPG al overwogen trouwens?

Snellebaksteen

Ik rij heel veel snelweg met mijn 2003 D5. Het verbruik is laag, het comfort is hoog en de betrouwbaarheid is enorm.
Km stand bijna 555.555, verbruik rond de 1:18.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.