how to ?? leiding trekken van motorruimte naar binnen

Gestart door dirkvis1968, 24-03-2018 21:33:53

Vorige topic - Volgende topic

dirkvis1968

beste

volvo c70 coupe 2002

Ik zou een voedingskabel willen trekken recht vanuit de motorruimte naar interieur
wie heeft hier ervaring mee en welk is de beste route om dit te doen

hopelijk weet iemand raad

dank je

cornelis-b

Onder je rem bekrachtiger zit aan het schutboard een rubber tule / dop waar je door naar binnen kan. Lijkt een beetje op een koeienuier met 3 of 4 speentjes ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dirkvis1968

ach ok had ik nog niet gezien
als ik die vind ben ik gered
alvast bedankt voor de tip

V70geRwin

Wouter96

Dat doorvoer rubber naast de rembekrachtiger is haast niet te bereiken (mij is het iig niet gelukt, wat niks zegt met mijn sleutel skills  :eusa_shifty: ) want je moet hem ook eerst opensnijden. Uiteindelijk heb ik t langs de kabelboom en zekeringkast naar binnen gekregen, maar ik weet niet of dat slim is voor een voedingskabel langs die zekeringen, van mij ging om een vacuümslang.

V70geRwin

Citaat van: Wouter96 op 26-03-2018 14:09:12
Dat doorvoer rubber naast de rembekrachtiger is haast niet te bereiken (mij is het iig niet gelukt, wat niks zegt met mijn sleutel skills  :eusa_shifty: ) want je moet hem ook eerst opensnijden. Uiteindelijk heb ik t langs de kabelboom en zekeringkast naar binnen gekregen, maar ik weet niet of dat slim is voor een voedingskabel langs die zekeringen, van mij ging om een vacuümslang.

Misschien makkelijker van binnen naar buiten toe maar de plek is idd lastig daar onder de rembekrachtiger/abs blok.

Dat is toch ook prima!
Mooi metertje geworden?

Wouter96

Oja, de volgende keer ga ik het vanaf binnen proberen, ontgrendelkabel klinkt ook handig.
Het ging niet om een metertje maar heb cruisecontrol ingebouwd (ik heb weinig te meten met mn 10v :P )

V70geRwin

Citaat van: Wouter96 op 26-03-2018 15:01:28
Oja, de volgende keer ga ik het vanaf binnen proberen, ontgrendelkabel klinkt ook handig.
Het ging niet om een metertje maar heb cruisecontrol ingebouwd (ik heb weinig te meten met mn 10v :P )

Netjes, met een 10V is het heerlijk cruisen !

dirkvis1968

Ben aan t zoeken geweest maar idd niet te vinden
Rembekrachtiger= dat grote ronde
Kijkend naar de bekrachtiger... Onder links rechts ??????
Kabel o tgrendeling moet ik nog eens zoeken

dirkvis1968

Langs zekeringskast was mijn eerste optie maar blijkt dichtcte zijn. Eventueel afdekplaat boven ruitenwisser demonteren

Wouter96

Citaat van: dirkvis1968 op 26-03-2018 21:31:22
Ben aan t zoeken geweest maar idd niet te vinden
Rembekrachtiger= dat grote ronde
Kijkend naar de bekrachtiger... Onder links rechts ??????
Kabel o tgrendeling moet ik nog eens zoeken

Hij zit er echt! heel goed zoeken met een zaklampje. Hij zit tussen je rembekrachter (ja dat grote ronde ding) en je veerpoot. Succes ;P
Als je langs de zekeringkast wilt moet je idd een klein gaatje maken in het doorvoer rubber, wel oppassen dat er geen condens langs de kabel naar binnen kan druppen. En moet je ook een klein gaatje boren in je paravan.

yannickdv

Je kunt ook oversteken naar de andere kant van de motorruimte, daar zit er ook eentje. Iets makkelijker toegankelijk.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

dirkvis1968

Idd gevonden

Ik had het zekeringkastje even losgemaakt en idd na wat zoeken .... Vond ik het. Een buisje met 5 ....
Thanks to all