Een soort Vol-FCR, op je telefoon. Met ELM-327

Gestart door yannickdv, 10-04-2018 13:38:53

Vorige topic - Volgende topic

spijky

Al meerdere malen een mail gestuurd naar obdshop voor de witte interface. Is niet meer op voorraad. Maar Totaal geen reactie.

Dan maar de duurdere van autowolf.

Of heeft er nog iemand een andere werkende optie

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

discovery

Zoepertje

Citaat van: discovery op 08-04-2020 18:32:17
Ter info, ik heb deze besteld: https://www.obdshop.nl/obd-2-bluetooth-interface-micro-met-aan-uit-knop.html en die werkt ook prima.

Thanks discovery, ik heb deze ook besteld en werkt inderdaad zeer goed.
Het lijkt gewoon een goedkope chinese versie, maar voor die 12 euro heb je wel de zekerheid dat het een v1.5 is die goed werkt.

Het is een v1.5 volgens een andere app en deze wil je ipv de brakke v2.1 dongles.

Ik kreeg alleen mijn airbag storing niet weg ;(
Kan deze app geen airbag storingen resetten of kan dit wel is komen omdat het SRS-212 is. (open circuit in bestuurders airbag).
Misschien anders maar is een andere sleepring proberen.

Jerra

Leuk dat je dit deelt, ik heb de app ook gekocht (schijnbedrag inderdaad) een maand geleden en wil er ook wel aan bijdragen!
Maar heb al twee dongles gekocht die niet werken (en geld teruggekregen, toch vriendelijk die chinezen)

Overigens is de site van jonesrh.info ook een echte aanrader.
Ik ga dit weekend weer een poging wagen met een geleende dongle om de kilometerstand te raden/berekenen van mijn 850.
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Jerra

Het is wat... vinden welke obd scanner nou wel een "original ELM" is en welke niet...

Voor de archieven: volgens RobertDIY werkt de veepeak obd scan tool
Volgens mij; de obd ble+ van veepeak werkt ook, en bevat een ELM v2.2

Gekocht op Amazon (.de)

Kilometerstand uitlezen werkt prima met de 850 app via xiaotec.
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Reinier850

Hoi allemaal! Ik ben hier ook even mee gaan spelen, maar de app geeft bij mij aan dat mijn 327 wifi dongle oude firmware heeft. De links naar in deze post lijken niet meer te werken. Heeft iemand nog een link naar een werkende dongle?

pcpg.janssen

Hier nog maar even een korte ervaring/update posten: ik heb een originele ELM-327 met bluetooth van elm-327.eu (die site lijkt niet meer te werken) en die werkt op zich goed, maar hij lijkt regelmatig de verbinding te verliezen als je live data uit leest. Op een gegeven moment stopt het beeld met het tonen van nieuwe waardes. De ELM-327 dongle opnieuw verbinden, is dan de oplossing.

Omdat ik dat niet ideaal vindt, heb ik de OBDLink SX besteld en die blijft wel werken. Enige nadeel is dat deze m'n telefoon niet oplaad, dus op een gegeven moment heb ik een lege accu. Maar tot die tijd blijft live-data goed werken. Heb zelf het idee dat de update snelheid wat beter is dan met de bluetooth dongle.

Dus als je een Android toestel met USB-OTG hebt, dan kan ik je de OBDLink SX dongle van harte aanraden. Een USB-OTG verloop kabel zul je waarschijnlijk nodig gaan hebben, want de dongle heeft een normale USB-A aansluiting (die grote, die je ook op je PC/laptop vindt).

Citaat van: Jerra op 15-11-2020 12:24:59Het is wat... vinden welke obd scanner nou wel een "original ELM" is en welke niet...

Voor de archieven: volgens RobertDIY werkt de veepeak obd scan tool
Volgens mij; de obd ble+ van veepeak werkt ook, en bevat een ELM v2.2

Gekocht op Amazon (.de)

ELM v2.2 is in ieder geval niet origineel.. Volgens de maker van de chip, is de laatste versie v2.1 ("Our latest and greatest"). Dus verkopers die claimen een hogere versie dan 2.1 te leveren, leveren in ieder geval geen originele chip.
Als je daarnaast ziet dat de losse chip 21 USD is, dan kun je in ieder geval stellen dat alles onder de 25 euro hoogstwaarschijnlijk geen echte ELM-327 aan boord heeft.