Sportbril op sterkte die ook ondersteboven blijft zitten.

Gestart door razorx, 13-04-2018 20:52:12

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Beste medeforummers.

Twee keer per week doe ik kracht en conditietraining. Kan vaker worden. Het is te leuk.

Bij oefeningen waar ik met mijn hoofd omlaag hang, neen het is geen SM kelder ;) , valt mijn bril af.
Erg storend.

Als ik zoek naar sportbril op sterkte krijg ik als resultaat alleen wielrennersbrillen. Als ik bij de bekende brillengrossiers op hun site kijk vind ik al helemaal niets.

Waarop of bij wie moet ik zoeken naar zo een min of meer elastisch metalen brilletje dat nog achter je oren haakt?
De kennis hier is breed dus waarom niet hier vragen?

Alvast bedankt,
Yits.

Snellebaksteen

Duikbril op sterkte? Loopt het zweet ook niet meer in je ogen.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

sander69

Zoek gewoon vervangende oefeningen, waarbij je niet met je hoofd omlaag hangt.

wat voor oefeningen doe je dan?
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

razorx

Citaat van: sander69 op 13-04-2018 21:13:00
Zoek gewoon vervangende oefeningen, waarbij je niet met je hoofd omlaag hangt.

wat voor oefeningen doe je dan?
Geen optie. ;)
Bij diverse torso twists gaat het mis. Flatback tabletop betekent ook een bril op de grond. Daarnaast de rekoefeningen waarbij je je bovenlichaam al staand tegen je been aantrekt. ;D

Citaat van: Snellebaksteen op 13-04-2018 21:09:42
Duikbril op sterkte? Loopt het zweet ook niet meer in je ogen.
;D
;D

Citaat van: classicT5 op 13-04-2018 21:18:18
Denk dat je moet Googlen op:

bril op sterkte voor sporten

Daarmee had ik zo een aantal hits, BV
https://www.misterspex.nl/brillen/oakley-crosslink-zero-ox-8076-03_f6663286.html?ish_cs=470664&wt_mc=amc146055495128405&gclid=EAIaIQobChMI5cSTjfu32gIVR5EbCh2JtgubEAQYCCABEgL2efD_BwE
Dank je. Hier kan ik wat mee.

classicT5

Www.mijnsportbrilshop.nl

Gaat je lukken yits, goed bezig met dat sporten!

Poeh, das lang geleden dat ik mijn bovenlichaam vlak tegen mijn been kon leggen, veel voor moeten trainen (tae kwondo)

sander69

Ik kom al sinds 1990 in de sportschool en ben er gemiddeld 5x per week; maar ik heb dit nog nooit gehoord..

maar dat maakt niet uit; blij dat je nu wat oplossingen hebt gevonden.  iedereen traint op zijn eigen manier
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

razorx

Citaat van: classicT5 op 13-04-2018 21:33:42
Www.mijnsportbrilshop.nl

Gaat je lukken yits, goed bezig met dat sporten!

Poeh, das lang geleden dat ik mijn bovenlichaam vlak tegen mijn been kon leggen, veel voor moeten trainen (tae kwondo)
Wederom dank je Jeroen!
Het leukste is dat de gene van wie we les hebben 76 jaar is en alles beter kan dan wij!

razorx

Citaat van: sander69 op 13-04-2018 21:34:11
Ik kom al sinds 1990 in de sportschool en ben er gemiddeld 5x per week; maar ik heb dit nog nooit gehoord..

maar dat maakt niet uit; blij dat je nu wat oplossingen hebt gevonden.  iedereen traint op zijn eigen manier
Deze training maakt ook geen gebruik van apparaten of gewichten dat is het bijzondere. Zowel in de dans als sommige vechtsporten zal dit herkenbaar zijn. ;)
Daardoor kan je die training waar je maar witl en wanneer je maar wilt doen.

elianmars

razorx

Citaat van: elianmars op 13-04-2018 21:39:01
Ducttape werkt niet?  :eusa_shifty:
Ja zeg, ik ga daar als gekke Gerritje mijn oefeningen doen. ;D  :-* Er doen ook nog vrouwen mee.

Nee de tip van Jeroen kan ik wat mee https://www.mijnsportbrilshop.nl/

BBS

Volgens mij heeft een opticien ook monturen waar het montuur verder achter de oren haakt en daardoor niet afvalt en geschikt is voor het beoefenen van sporten.
Een normaal montuur heeft het laatste deel -ik weet zo niet precies hoe het precies heet- recht gebogen achter het oor.
Sportmonturen hebben in het laatste deel een ronding waardoor de bril blijft zitten.
Volvoloos....

elianmars

classicT5

cornelis-b

Druppel seconden lijm kan je de hele week sporten zonder dat ie afvalt ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien