Motorsteun onder (subframe / versnellingsbak)

Gestart door RickG, 30-04-2018 16:53:14

Vorige topic - Volgende topic

RickG

Hallo,

Ik probeer de motorsteun onder bij het subframe en de automaatbak te vervangen, maar ik krijg die bouten met geen mogelijkheid los. Ik heb het geprobeerd met een hamer, maar ook dat helpt niet.

https://www.estateservices.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/8/6842243-pu.png

Heeft iemand een idee wat ik nu zou kunnen doen?

Bedankt

Groeten Rick

T5-4life

Meer spek eten of je sleutel verlengen. ;D

Lengte is kracht
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

StefanCJ

Gewoon harder trekken of duwen. Anders een stuk buis (steigerpijp oid) op je ratel of sleutel?

classicT5

Vastgeroest? Inspuiten met roestoplosser en dan tijdje laten inwerken

RickG

Ik heb net rauwe spek gegeten, maar het lukt nog niet. Ik heb het idee dat ik de randen van de bout kapot aan het maken ben. Ik heb nu de bout ingespoten met wd40 en zal het zo nog eens proberen.

jellejas

Je kan proberen een ringsleutel op je sleutel te zetten, dan kan je wat meer kracht zetten, zo heb ik hem ook los gekregen.

Beetje lastig uit te leggen maar een aantal maten groter pakken dan dat je gebruikt en kan je de ringsleutel gebruiken als grotere sleutel als het ware.
BRAAAAAAAP STUTUTU

gero

Toen ik die van mij probeerde te demonteren brak mijn dop sleutel (van de bouwmarkt) :-[, ik had toen bij Datona van die  krachtdoppen besteld met de langste wringijzer, toen ging het los, ik weeg zelf  65 kg bij 1:72m. ;D
Het is dat je zo ver woont (Hengelo) anders wil ik je graag helpen.

cornelis-b

Citaat van: RickG op 30-04-2018 17:19:57
Ik heb net rauwe spek gegeten, maar het lukt nog niet. Ik heb het idee dat ik de randen van de bout kapot aan het maken ben. Ik heb nu de bout ingespoten met wd40 en zal het zo nog eens proberen.

WD40 is bende koop een bus kruipolie zoals bv Imal
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Bij mij kwam hij toch redelijk makkelijk los na 22 jaar.
Draai je wel de goede kant op?

marc-850

Zit er af fabriek geen loctite op die bouten?  :eusa_think:

RickG

Het is gelukt. De nieuwe motorsteun zit er onder. Echter, blijkt dit niet het probleem te zijn van de 'knallende' automaat als ik de bak in de achteruit zet.

Heeft iemand een idee waar het wel aan zou kunnen liggen? Moet de bak een keer geflusht worden?

razorx

Ik zou hier even een ander topic voor starten. Met deze titel krijg je geen antwoorden op je huidige vraag. ;)

yannickdv

Citaat van: RickG op 30-04-2018 19:59:06
Het is gelukt. De nieuwe motorsteun zit er onder. Echter, blijkt dit niet het probleem te zijn van de 'knallende' automaat als ik de bak in de achteruit zet.

Heeft iemand een idee waar het wel aan zou kunnen liggen? Moet de bak een keer geflusht worden?

Oh jawel hoor Yits :D

Ik zou beginnen met een drain en fill van je versnellingsbak. Die knal is niet goed, kan schade aan versnellingsbak betekenen, maar ook slechte / verbrande olie.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

RickG

Bedankt! Hoeveel liter vloeistof moet ik na het drainen bijvullen?

KIM