Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

JvW

Citaat van: Barracuda_82 op 01-06-2020 11:38:16
Klopt!
Die heeft de Gasserati destijds ook van mij gekocht. Leuke vent!

Beterschap trouwens! Ik weet hoe je je voelt, ik zit inmiddels bijna 5 weken met m'n hand/arm in het gips vanwege een Bennett breuk. Deze week operatie, dus dan beginnen we weer opnieuw. Heel frustrerend om zo beperkt te zijn.

Barracuda_82

Citaat van: JvW op 01-06-2020 11:42:46
Die heeft de Gasserati destijds ook van mij gekocht. Leuke vent!

Beterschap trouwens! Ik weet hoe je je voelt, ik zit inmiddels bijna 5 weken met m'n hand/arm in het gips vanwege een Bennett breuk. Deze week operatie, dus dan beginnen we weer opnieuw. Heel frustrerend om zo beperkt te zijn.

Ik moest effe opzoeken wat een Bennett breuk is, maar da's wel echt superklote! Dan stelt mijn schaafwondje niet veel voor. Gelukkig geneest de mijne een stuk sneller. Ik ben inmiddels 24 uur zonder verband en de wond blijft dicht. Erg fijn om niet meer dat dikke verband om mijn hand te hebben. Ik kan ook steeds meer dingen doen met m'n rechter hand. Ik kan de duim alleen nog niet meer dan een paar mm buigen, omdat er nu een hele dikke korst in de wond zit die de beweging beperkt. En ik moet natuurlijk ook goed oppassen dat die niet scheurt, want dan is er natuurlijk alsnog veel kans op een ontsteking, en daar zit het grote gevaar in bij deze verwonding.

De wond gaat dus de goede kant op en ik probeer dus langzaamaan weer kleine dingen te doen. Zo ben ik een dingetje aan het tekenen in CAD. Vorig jaar heb ik van een vriend in Zweden een kaarsenhoudertje gekregen waar vier dingen op staan die typerend zijn voor zijn woonplaats (Nora). Als je er een kaarsje in zet projecteert ie de scene op de muur. Het leek me leuk om ook zoiets te maken van mijn dorp (Megen).

Na wat tekenen is dit een snelle papieren proefversie op schaal:

Ik heb de tekening net opgestuurd om een offerte te krijgen voor lasersnijden, maar de tekening is afgekeurd, want te kleine friemels (denk ik). Vanavond nog maar eens kijken of ik dit kan fixen.

Gister ben ik even op pad geweest om een nieuw lasapparaat op te halen. Luca (van lucacarmods) is een vriend van me en hij heeft net een mooi nieuw Fronius TIG apparaat gekocht. Ik heb zijn oude TIG apparaat overgenomen. Dit is een simpel chinees machientje, maar wel met AC/DC en dus interessant, want dan kan ik voortaan ook aluminium lassen.

En ik heb ook meteen zijn machine uitgeprobeerd. Wat een genot, zo'n fancy ding 😱 Ik heb ook meteen een voetpedaal besteld voor mijn nieuwe apparaat, want da's toch ook wel echt fijn. Zal nooit zo relaxed zijn als die dure Fronius van hem, maar voldoende om even mee vooruit te kunnen en ondertussen te sparen voor zo'n mooi ding.

Overigens is een voetpedaal ook heel fijn als je je duim niet kan gebruiken 😝

arjenT5R

Jo! Lukt je al aardig he alu tiggen! Nice man :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 03-06-2020 11:14:39
Jo! Lukt je al aardig he alu tiggen! Nice man :)

Dit was ook niet de eerste keer ;-)

Ik heb meteen voor een paar honderd euro aan spullen besteld om het laswerk meteen ook wat te verbeteren. Materiaal om een vaste kruk te maken aan de werkbank, een voetpedaal, laskleding, nieuwe onderdelen voor de toortsen, spullen om een manipulator te maken, etc, etc.

Nu nog de boel kunnen gebruiken. Vanavond ga ik weer een poging wagen in de werkplaats.

Barracuda_82

Ik heb ooit een keer een stekker in de kabel van mijn TIG-schakelaar gemaakt, zodat ik kan wisselen tussen de knop op de toorts en een voetpedaal. Geen traploos pedaal, maar gewoon een aan-uit schakelaar. Handig als je een keer in zo'n gekke hoek moet lassen dat je niet fatsoenlijk op de knop kan drukken. Of als je duim aan gort is en het pijn doet om lang op dat ding te drukken. Dus die schakelaar uit de kast gevist, afgestoft en aangesloten:

En met de nodig ondersteuning en wat oefenen heb ik toch weer wat kunnen lassen. Veel zwaarder werk dan dat gaat nog niet, maar ik ben al lang blij dat ik nu (anderhalve week na dato) toch weer een beetje aan de gang kan.

Barracuda_82

Er is weer wat te showen! Zaterdag post met mijn nieuwe 3D printer:

Meteen opgebouwd en na een uurtje de eerste print al klaar. Out of the box werkt het perfect, mits goed gekalibreerd. Sindsdien heeft het apparaat niet meer stil gestaan 😝

En gister voor een project iets uitgeprobeerd. Ik wil kleine aluminium plaatjes voorzien van een print. Het mag geen verf of stickers zijn, want de plaatjes zijn een soort hitteschildjes voor in de koplampen van een Mini om smelten van de behuizing te voorkomen. Eerst dacht ik om een kleine desktop CNC frees te kopen, maar de finish van zulke (goedkope) machines is niet wat ik zocht. En daarnaast geeft het ook veel rommel en herrie. Dus dacht ik: laat ik eens een keer proberen om iets te etsen met stroom. En zout water. En een accu uit een auto.

Na ongeveer 15 minuten is dit het resultaat. Ver boven verwachting. Perfect strakke finish en precies de structuur die ik zocht.

Miyel

Citaat van: Barracuda_82 op 08-06-2020 08:37:40
Dus dacht ik: laat ik eens een keer proberen om iets te etsen met stroom. En zout water. En een accu uit een auto.

Na ongeveer 15 minuten is dit het resultaat. Ver boven verwachting. Perfect strakke finish en precies de structuur die ik zocht.

:o

Meer daarover graag!  ;D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

daanium

super nice, cool wat je allemaal maakt en doet ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Walter

hoe krijg je dan voor elkaar dat 'ie precies daar een indruk achter laat??

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 09-06-2020 08:09:58
hoe krijg je dan voor elkaar dat 'ie precies daar een indruk achter laat??

Als je goed kijkt op de eerste foto zie je dat er witte folie op zit. Overal waar folie zit wordt het alu beschermd. Alles wat onbedekt is wordt "opgevreten" door het elektrolytische proces.

Ik zal eerdaags, als ik er wat meer ervaring in heb, mijn bevindingen opschrijven.

Barracuda_82

Inmiddels lekker aan het printen met de nieuwe 3D printer. Het verbaasd me hoe goed dat ding out-of-the box werkt. Ik ben nu wel wat upgrades voor de machine aan het printen, maar da's eigenlijk niet echt hard nodig (betere geleiding voor het filament enzo).

Even een haakje geprint voor aan de deur van de werkplaats, zodat ik daar mijn overall aan kan hangen:

Ook wat zinnigs gemaakt, namelijk een behuizing voor de controller van mijn zelfbouw lasmanipulator (draaitafel):

Die begint ook al vorm te krijgen. Ik moet alleen nog het aandrijftandwiel een beetje finetunen, want die loopt nog niet helemaal lekker. Mss ook even eentje printen...

Daarnaast heeft het nieuwe TIG apparaat een plekje gekregen en is het voetpedaal daarvan inmiddels ook aangekomen:

Inmiddels ook weer 1 liftkit klaar:

En eentje bijna klaar om naar de Amerika's gestuurd te worden:

Ondertussen deze 911 uitlaten proberen op te knappen (de randen zijn weggeroest, die heb ik dicht gelast):

En twee mooie pijpjes gemaakt voor een zogenaamde "Gundo hack" (een demper bypass voor meer herrie):

Best bevredigend om zo'n goede pasvorm te krijgen met zulke complexe vormen. Het ziet er simpel uit, maar het is bijna 4 uur werk, inclusief het kopiƫren voor de andere demper:

volvobug

Lekker bezig weer, ondanks of is het met het duimpje!

Waar heb je dat flexibel deel vandaan, rechts op die laatste foto? Wat is de diameter buis waar die op komt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 10-06-2020 11:58:50
Lekker bezig weer, ondanks of is het met het duimpje!

Het gaat steeds beter. Steeds minder pijn en de wond heelt snel. Ik kan hem alleen nog steeds niet verder dan een paar graden buigen. Dat begint me een beetje zorgen te baren. De duim is nog steeds een beetje dik van het vocht, en waarschijnlijk komt het daar door, maar ik vind het een beetje lang duren...

Citeer
Waar heb je dat flexibel deel vandaan, rechts op die laatste foto? Wat is de diameter buis waar die op komt?

Poe, die heb ik al een tijdje op voorraad en ik weet zo niet meer waar ik die vandaan heb. Het is in ieder geval een 3" deel. Als je er eentje zoekt kan ik er een leveren voor 45 euro (dubbelwandig versterkt).