Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Door de banjo kan je de hoek zo richten dat deze verticaal staat en zo de remleiding mooi voor de veerpoot langs stuurt. Wel even goed passen voor de juiste lengte idd. Ik dacht +5 tov de 302 remslangen (die ook een cm langer zijn dan de 280 versie).

Barracuda_82

Citaat van: arjen850 op 02-07-2018 09:21:48
Staat mij iets van bij dat de Hel remslangen op de klauw goed passen, maar te klein zijn op de koperen leiding. Daardoor glippen ze door de klemmen. Hij gaat dan rammelen en schuren. Zou dit wel in de gaten houden.

Met klemmen bedoel je deze clips die de slang/leiding bij elkaar houden tegen het chassis?

Goed punt. Maar ik denk dat dat vast iets is waar ik een oplossing voor kan maken.

Citaat van: V70geRwin op 02-07-2018 09:29:23
Door de banjo kan je de hoek zo richten dat deze verticaal staat en zo de remleiding mooi voor de veerpoot langs stuurt. Wel even goed passen voor de juiste lengte idd. Ik dacht +5 tov de 302 remslangen (die ook een cm langer zijn dan de 280 versie).

Ja inderdaad, dat is wat ik ook al had bedacht. Ik zal vanavond eens de originele slangen opmeten en een nieuwe setup bedenken. In die HEL slang-configurator kun je ook twee "extras" kiezen voor aan je slangen. Ik heb daarbij een plaatje met een gaatje gekozen (die kan schuiven over de slang) waarmee ik de slang ook mooi aan de veerpoot vast kan zetten. Dat moet ook voor de APK, als ik me niet vergis.

Althans, daar heb ik een keer een opmerking voor gehad op mijn 240. Maar dat kan ook zijn dat dat was omdat bovengenoemd clipje miste en het afkeur was onder de noemer "als het er op zit moet het goed zijn" ipv "een remslang moet altijd aan de veerpoot vast zitten". Dat weet ik niet.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Als de juiste koppelingen worden gekozen kan het perfect passen.
Dit zijn de mijne:

Barracuda_82

Heb je niet toevallig een order bevestigingsmail waar de exacte specs van die slangen in staan? Zodat ik een copy-paste bestelling kan plaatsen bij dezelfde shop? Of heb je dingen heel oldskool offline ergens in een winkel gehaald? :P

Het wiel opnieuw uitvinden probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen, dus ik zou graag mee willen liften op jouw ervaringen :)

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 02-07-2018 11:54:11
Heb je niet toevallig een order bevestigingsmail waar de exacte specs van die slangen in staan? Zodat ik een copy-paste bestelling kan plaatsen bij dezelfde shop? Of heb je dingen heel oldskool offline ergens in een winkel gehaald? :P

Het wiel opnieuw uitvinden probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen, dus ik zou graag mee willen liften op jouw ervaringen :)

Zal vanavond thuis ff zoeken naar de rekening, beloof nix  ;D

Barracuda_82

Barracuda_82

Voor diegene die maatwerk slangen willen bestellen via die website van HEL: ik heb een loophole gevonden die je wat geld kan besparen.

Klaarblijkelijk zijn er twee verschillende bedrijven die de bestellingen afhandelen voor respectievelijk motoren en auto's. HEL in Engeland maakt de slangen voor beide, en de afhandeling gaat altijd via het bedrijf wat de auto-versie van de slangen doet. Dus gewoon één kanaal waar je orders doorheen gaan, één soort slangen, maar twee verschillende namen.

Alleen heeft het motor bedrijf (nl.helperformance.com) andere prijzen dan het auto bedrijf (auto-nl.helperformance.com):

€39,00 euro per slang versus €42,50 + gratis verzenden versus €7,50 verzenden. Totaal €78 vs €92,50. Scheelt je dus € 14,50 voor dezelfde set slangen.

Voor dat geld kun je 7 zakken Duyvis Borrelnoten Cocktail kopen bij de Albert Heijn en dan houdt je €1,27 over.

T5-4life

Alleen al voor de borrelnoten ga ik bestellen ;D
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Barracuda_82

Oke, hier komt weer een lange post met veel foto's...

Ik heb vanavond eerst de oude remmen gedemonteerd. Effe het rempedaal vast gezet en daarna de slangen los. Er kwamen een paar druppel remvloeistof uit, maar dat was het dan ook. Daarna heb ik een oud stukje vacuumslang gepakt om de route van de slang te bepalen. Vastgezet op de veerpoot en met een haakse banjo verbinding kwam ik zo uit:

Volledige de ene kant op mooi vrij:

En de andere kant op ook:

Maar, daarna de oude slang even terug gezet en gekeken hoeveel ik te kort kom als ik die rechtstreeks naar de klauw laat lopen en op een 45 graden hoek aansluit:

Da's een stuk makkelijker, dus dat wordt hem.

En voor het naslagwerk, de lengte van de originele slang:

Daar een centimeter of 5 bij, dan zit ik wel goed. Beter een centimeter te veel dan te weinig.

Toen was ik wel klaar met de remmen voor vandaag, dus gaan kijken naar de oliekoeler slangen. De bovenste slang is goed:

De onderkant van die slang is ook wel OK. De viezigheid die hier op zit komt volgens mij eerder van die andere slang af gewaaid:

De onderste is alleen beduidend slechter en aangezien daar de druppels aan hangen moet dat wel de boosdoener zijn.

Aan de kant van de thermostaat is het ook nat.

Die dichtingen mogen dus ook vervangen worden. Mijn plan is nu om alle olie af te laten lopen, alle pakkingen en dichtingen rondom de thermostaat te vervangen en de slangen te demonteren en opnieuw te laten persen bij een hydrauliekboer in de buurt.

Eerst maar eens onderdeelnummers voor alle o-ringen e.d. verzamelen. Ik heb al een beschrijving gevonden waar het allemaal in staat dus dat zal niet moeilijk zijn.

Daarna ben ik in het interieur aan de gang gegaan. Op zoek naar de stelmotor die af en toe trommelt (zie ander topic). Eerst het dashboardkastje en de schopplaat gedemonteerd. Daarna heb ik deze unit los gehaald, maar dat bleek de verkeerde te zijn:

Maar het moet deze zijn, toch?

Daarna heb ik de middenconsole gedemonteerd. Daar zit een scheurtje in en die wil ik wrappen. Ik weet nog niet welke kleur, maar dat komt vandeweek wel.

Belangrijkste was dat ik kon gaan kijken waarom er geen stroom op de cigaretten aansteker zit, maar ik kan mijn multimeter nergens vinden, dus daar was ik snel klaar mee  ::)

Dus nu eerst maar dit soort dingen fixen:

En deze Zweedse nalatenschap schoon maken:

Als laatste nog wat sfeerfoto's.

De Brembo club:

De Volvo club:

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

classicT5

Ik raad je aan om een slangeklem of tyrip om de clip van je olieleiding op de radiateur te doen. Als die eraf springt ben je erg zuur. Kleine moeite, kan geen kwaad maar wel eventuele ellende voorkomen.

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 03-07-2018 08:10:01
Ik raad je aan om een slangeklem of tyrip om de clip van je olieleiding op de radiateur te doen. Als die eraf springt ben je erg zuur. Kleine moeite, kan geen kwaad maar wel eventuele ellende voorkomen.

Goeie ja.. ik zag in die handleiding ook al dat men er slangklemmetjes omheen had gedaan. Ik vroeg me al af of ze nou gewoon erg paranoia waren, of dat het nodig is. En toen ik gister onder de auto lag voelde ik ook al dat die clips echt niet superstrsak zitten en dat die slangklemmen geen overbodige luxe zijn.

Barracuda_82

Vanavond heb ik de olie al laten lopen en de oliekoeler slangen verwijderd. Morgen naar de hydrauliek boer.

Deze O-ring zat er niet erg lekker tussen en wss ook de reden dat ie daar een beetje olie lekte

De bovenste slang verwijderen was makkelijk, maar die andere slang met de bocht er in wordt nog wel een klus om die terug te krijgen...

razorx