Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Lekkere ruimte ben je aan het inrichten. En die Heuer bankschroeven zijn naar mijn mening topklasse, heb er zelf eentje van een jaar of 30 oud met 15 cm bekken. Ze zijn ook volledig gesmeed waardoor er geen splinters af kunnen schieten als je eens een keer mismept op het aambeeld achterop.

Je hebt het over "je leraar", wat voor studie doe je dan als ik vragen mag?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Smeerput maken in je garage ipv een brug? Als je niet de hoogte in kunt, dan maar de diepte in ;)

Barracuda_82

Citaat van: )()()sT op 21-09-2018 10:24:17
Ik ben de laatste tijd niet heel actief op het forum, maar wel lees ik vaker je weblog. Ik vind het leuk om -in deze tijden van relatieve rust en stilte op dit forum- je enthousiasme te lezen met hetgeen je allemaal doet! Chapeau, en dat wilde ik even mededelen :D

Dat vind ik heel leuk om te lezen :) Bedankt!

Citaat van: volvobug op 21-09-2018 10:28:12
Lekkere ruimte ben je aan het inrichten. En die Heuer bankschroeven zijn naar mijn mening topklasse, heb er zelf eentje van een jaar of 30 oud met 15 cm bekken. Ze zijn ook volledig gesmeed waardoor er geen splinters af kunnen schieten als je eens een keer mismept op het aambeeld achterop.

Je hebt het over "je leraar", wat voor studie doe je dan als ik vragen mag?

Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar Heuer met de vraag of ze iets meer konden vertellen over mijn bankschroef. Ze reageerden binnen een paar uur al erg enthausiast en willen graag foto's als ik klaar ben met de revisie zodat ze die kunnen posten op hun socials. Maar blijkbaar is het dus een Heuer PRIMUS, die gemaakt zijn tussen 1927 en 1938. Het ding is dus minimaal 80 jaar oud. Geen wonder dat de glijbanen een beetje versleten waren en opgelast moesten worden :P

En met mijn leraar bedoel ik de man die bij mij in de buurt woont waar ik regelmatig naar toe ga om wat te leren over verspanen. Draaien, frezen, etc.

Geen ekte opleiding dus, maar ik weet ook niet hoe ik die man anders moet benoemen :P

Citaat van: classicT5 op 21-09-2018 18:02:36
Smeerput maken in je garage ipv een brug? Als je niet de hoogte in kunt, dan maar de diepte in ;)

Smeerput heb ik al eens bedacht, maar aangezien ik heel dicht op de Maas woon staat het grondwater bij ons erg hoog en ik heb ooit berekend dat ik de wanden van de smeerput 40cm dik beton moet maken om de boel zwaar genoeg te krijgen om de drijfkracht van dat ding op te heffen. Da's ook niet echt een optie :P

Ach... een brug zou fijn zijn, maar niet onontbeerlijk. Tot nu toe kom ik er ook wel met mijn 6-tons assteunen op de hoogste stand.

En daarnaast ben ik voorlopig van plan me een beetje meer te focussen op het fabriceren van dingen die ik kan maken óp mijn werkbank. Aanpassingen aan uitlaten zijn welkom, maar het from-scratch ontwerpen en fabriceren van uitlaten doe ik dus liever niet. Da's een beetje het onderscheid wat ik wil maken.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Ow, en wat ik bijna vergeet: ik was eigenlijk van plan zelf verbreed stalen wielen te maken voor de 245, maar onlangs kwam een advertentie voorbij op facebook van een kennis die een set verbreed stalen wielen in de aanbieding had. Zaterdagochtend hadden we de gelegenheid om ze te passen en wonderwel zijn ze vrijwel perfect en heb ik ze dus gekocht:

Enige wat jammer is is dat ze alleen een geflipt hart hebben, dus dat de velgen nog niet meer dan 7J breed zijn. Maar zodra deze set banden versleten zijn ga ik ze aan de binnenkant ook (laten) verbreden.

Voor zitten de wielen mooi flush met de schermen. Achter mogen ze nog wel een kleine spacer van een 5 á 10 mm gebruiken, maar da's voor latere zorg.

Nu is het alleen nog een kwestie van de binnenschermen op de voorste schermen te verwijderen en de schermen rollen, en de lip van de achterste schermen weg slijpen. Nu ligt de auto nog letterlijk óp de band als ik hem laat zakken. Als we dit gefixt hebben zal de auto nog wat lager zakken dan je ziet op de eerste foto. Hopelijk kunnen we met de rand van de velg in de buurt van de rand van het scherm komen, dat zou perfect zijn. Zeker als de rijdbaarheid dan ook nog fatsoenlijk blijft #stancelife.

Ik heb de 245 vorige week geschorst omdat ik verwachtte nog wel lang bezig te zijn met de dingen die voor deze winter op de planning staan, maar nu die wielen ineens bijna klaar zijn valt het wel mee en zou de auto nog wel eens uit de schorsing kunnen komen vóór het nieuwe jaar.

jas

Super leuk blog om te volgen!

De 245 ziet er erg vet uit zo!

Barracuda_82

Citaat van: jas op 24-09-2018 09:00:37
Super leuk blog om te volgen!

De 245 ziet er erg vet uit zo!

Owja, nog een foto van gister, op weg naar de VKB in rosmalen. Waar ik overigens maar een half uur ben geweest, want slecht weer:

mitsupiet

Citaat van: Barracuda_82 op 24-09-2018 08:56:24
Ow, en wat ik bijna vergeet: ik was eigenlijk van plan zelf verbreed stalen wielen te maken voor de 245, maar onlangs kwam een advertentie voorbij op facebook van een kennis die een set verbreed stalen wielen in de aanbieding had. Zaterdagochtend hadden we de gelegenheid om ze te passen en wonderwel zijn ze vrijwel perfect en heb ik ze dus gekocht:

Enige wat jammer is is dat ze alleen een geflipt hart hebben, dus dat de velgen nog niet meer dan 7J breed zijn. Maar zodra deze set banden versleten zijn ga ik ze aan de binnenkant ook (laten) verbreden.

Voor zitten de wielen mooi flush met de schermen. Achter mogen ze nog wel een kleine spacer van een 5 á 10 mm gebruiken, maar da's voor latere zorg.

Nu is het alleen nog een kwestie van de binnenschermen op de voorste schermen te verwijderen en de schermen rollen, en de lip van de achterste schermen weg slijpen. Nu ligt de auto nog letterlijk óp de band als ik hem laat zakken. Als we dit gefixt hebben zal de auto nog wat lager zakken dan je ziet op de eerste foto. Hopelijk kunnen we met de rand van de velg in de buurt van de rand van het scherm komen, dat zou perfect zijn. Zeker als de rijdbaarheid dan ook nog fatsoenlijk blijft #stancelife.

Ik heb de 245 vorige week geschorst omdat ik verwachtte nog wel lang bezig te zijn met de dingen die voor deze winter op de planning staan, maar nu die wielen ineens bijna klaar zijn valt het wel mee en zou de auto nog wel eens uit de schorsing kunnen komen vóór het nieuwe jaar.
Ik ken die velgen. Volgens mij zijn 2 velgen breder als de andere.
2x 7j en 2x 7.5 j.

Te hard geschrobt.......

classicT5

mitsupiet

Citaat van: mitsupiet op 24-09-2018 18:22:35
2x 7j en 2x 7.5 j.
Nou begin ik toch te twijfelen of het dezelfde velgen zijn.
Ze lijken er wel erg op.

Te hard geschrobt.......

V70geRwin

Erg vet die velgen onder de 245  :eusa_clap:

peteRRR

En een kleur combo om van te genieten,..echt gaaf.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

de Boeing

Gave 240!

en die bankschroef:  :eusa_clap: :eusa_clap: Mooi hoe je oude (kwalitatieve) spullen een 2de leven geeft!

Barracuda_82

Citaat van: mitsupiet op 24-09-2018 18:22:35
2x 7j en 2x 7.5 j.

Ehh... geen idee... ik zal het eens controleren :P

Citaat van: peteRRR op 24-09-2018 20:43:41
En een kleur combo om van te genieten,..echt gaaf.

Ik ben bang dat dat nog wel gaat veranderen... ik ga deze wrap er af halen en waarschijnlijk naar een zwart(achtig)e kleur.

Barracuda_82

Afgelopen week heb ik van Adriaan een setje remblokken in de post ontvangen, om zo uit te kunnen sluiten of daar het probleem van het piepen vandaan komt. Helaas heeft dit 0,0 verschil gemaakt. Ik ben nu echt ten einde raad en overweeg om de hele boel er weer af te halen en terug te gaan naar de originele remmen (met nieuwe schijven, blokken en slangen).

Edit: Of zijn er betere opties?

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 26-09-2018 08:58:32
Afgelopen week heb ik van Adriaan een setje remblokken in de post ontvangen, om zo uit te kunnen sluiten of daar het probleem van het piepen vandaan komt. Helaas heeft dit 0,0 verschil gemaakt. Ik ben nu echt ten einde raad en overweeg om de hele boel er weer af te halen en terug te gaan naar de originele remmen (met nieuwe schijven, blokken en slangen).

Edit: Of zijn er betere opties?

Gebruikte blokken?
Merk en type?