Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Nee, alle gekheid op een stokje... ik maak dit soort dingen nu helemaal met de hand en dat loont nooit om dat in opdracht te doen. Mogelijk dat ik over een tijdje een keer een vingerzetbank koop, dan is het wel te doen om een serie van zulke beugels te gaan maken. Maar voor nu is het echt niet rendabel om er aan te beginnen. Maar ik zal het in het achterhoofd houden dat er wel interesse voor is :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

BBS

Heb je wel iets van een schetsje met maten? Ik weet hier een goed bedrijf die vanalles in RVS kan maken voor niet veel geld.
Ik wil best mijn licht eens opsteken of zij wat kunnen betekenen.....
Volvoloos....

Barracuda_82

Nee helaas, ik heb die beugel nagemaakt met de originele beugel er langs en verder geen aantekeningen gemaakt. Ik denk ook dat het beter is om daarvoor een nieuwe/originele beugel te gebruiken, omdat de beugels die er bij mij af komen zó rot zijn dat dat niet echt een betrouwbare bron is.

Ik zie nu trouwens dat nieuwe originele beugels maar twee tientjes kosten (per stuk). Daar kun je nooit tegen concurreren. En zó veel toegevoegde waarde lijkt het me ook niet hebben dat het RVS dat je er meteen het dubbele voor over hebt.

peteRRR

Dat zou wel eens een kortstondig gat in de markt kunnen zijn die RVS beugels.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Barracuda_82

Citaat van: peteRRR op 01-10-2018 13:24:03
Dat zou wel eens een kortstondig gat in de markt kunnen zijn die RVS beugels.

Ja, je gooit zo wel een beetje je eigen ramen in. Iets maken wat nooit meer wegrot. Dan hou je vanzelf geen klanten meer over :P

Barracuda_82

Oja, ik heb gister in een verloren uurtje nog effe aan de 240 kunnen werken. Ik had ook aan de remmen van de V70 kunnen werken, maar daar heb ik nu echt effe geen zin in.

Maar goed, dus alvast een beginnetje gemaakt voor een nieuwe rand voor de achterruit. Beetje lastig te zien door alle hamer beschadigingen, maar de basis vorm is er. Nu alles wegslijpen wat ik niet nodig heb en dan een stuk raamrand er uit slijpen en dit er in lassen. Gelukkig was de raamrand nog niet echt heel rot, dus heb ik dit kunnen hameren óp de bestaande raamrand. Da's makkelijker dan helemaal from scratch te werken.

En het hemeltje is er uit. Die is vies en heeft wat kleine scheurtjes. Daar wil ik iets voor verzinnen om die weer netjes te maken met zo min mogelijk effort en een zo net mogelijk resultaat. Ik denk dat ik de scheuren aan de achterkant beplak met iets wat heel goed plakt en tegen hitte kan. En dan aan de voorkant iets op te lijmen. Iets met veel rek, want dat heeft het origineel ook. Misschien nog extra doorstikken met een ruitpatroon (ofzo) om te zorgen dat de boel niet los komt te hangen als de lijm ooit EOL is.

Verder heb ik de dakdragers er af gehaald en ik denk dat ik die bevestigingsgaten ook dicht ga lassen. Zonder die dingen is een 245 echt veel cleaner en lijkt ie nog langer en lager dan ie al is.

En als laatste heb ik tijdens de F1 race (met het geluid op de achtergrond) een prototype gemaakt voor een nieuwe handgreep voor de passagiers. Een oude riem met twee stukjes RVS om de boel op z'n plek te klemmen. Ik denk alleen dat ik die plaatjes nog een tikkie anders ga maken. En misschien een breder riempje in dezelfde kleur rood als het leer van de stoelen. Maar daar moet ik nog effe over nadenken. Ik kan er toch pas weer mee verder als het plafond weer in de auto zit en dat duurt nog wel effe, denk ik.

classicT5

Die hemel, is dat geen plaat maar opgespannen doek? If so, dan is dat heel anders dan latere auto's,  bij zo'n plaat kun je opnieuw bekleden. Is best zelf te doen.

Zo'n opgespannen hemel heb ik nog niet gedaan, weet wel dat in de kever scène er veel over te vinden is qua alternatieven, methodes, etc.

Jelmar

240's hebben idd een opgespannen hemel, later zijn ze overgegaan naar een 'plaat'.
Hoewel ik ook wel eens een enkele 745 gezien waar het voorste deel plaat was en het achterste deel gespannen, maar vermoed dat dat niet origineel is.
850R

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 01-10-2018 19:59:17
Die hemel, is dat geen plaat maar opgespannen doek? If so, dan is dat heel anders dan latere auto's,  bij zo'n plaat kun je opnieuw bekleden. Is best zelf te doen.

Zo'n opgespannen hemel heb ik nog niet gedaan, weet wel dat in de kever scène er veel over te vinden is qua alternatieven, methodes, etc.

Het is inderdaad een soort kunst-leer waar gespannen zit aan de randen en met balijnen op z'n plek gehouden wordt. Goede tip van de kever scene. Ik zal daar eens rond gaan vragen.

Vandaag was ik het met-tape-gerepareerde stuur helemaal zat en besloot ik toen ik thuis kwam meteen dat ding uit de auto te rukken om iets anders te maken. Een gebruikt stuur is vaak volgens mij ook versleten en nieuw bekleed is bijna net zo duur als de hele auto, dus maar weer een tijdelijke fix gemaakt.

Eerst het stuur effe er uit. Viel mee, dankzij de video van RobertDIY op youtube.

Daarna plakresten van de tape verwijderd en schoon gemaakt. Duidelijk te zien dat het leer echt versleten is:

Alcantara wrap er op:

Redelijk oké resultaat:

Als het goed blijft doe ik het nog een keer overnieuw. Zo half is toch raarder dan ik bedacht had vooraf.

Paulvdberg

Dash heb je met dezefde wrap gedaan gok ik? ziet er ook erg mooi uit, geeft mooi flocken effect!

Barracuda_82

Citaat van: Paulvdberg op 02-10-2018 15:58:48
Dash heb je met dezefde wrap gedaan gok ik? ziet er ook erg mooi uit, geeft mooi flocken effect!

Ja. Het is alcantara wrap, geen flock, maar dat ziet er van een afstandje wel een beetje hetzelfde uit.

Ozzzz

Heb je al een beetje zicht op de slijtvastheid van de Alcantara wrap?

Vulk

Citaat van: Barracuda_82 op 01-10-2018 20:15:58

Als het goed blijft doe ik het nog een keer overnieuw. Zo half is toch raarder dan ik bedacht had vooraf.

Dat heb ik ook met mijn T-5R stuur. Ik kan er maar heel moeilijk aan wennen.
Heb er nu al een tijdje een houten stuur inzitten en het T-5R stuur ligt hier nog steeds op reserve.

classicT5

Vind het wel mooi zo. Enige wat ik dan minder vind is de kleur van de airbag tov de rest, zou die dan ook zwart willen.

Barracuda_82

Citaat van: Ozzzz op 02-10-2018 16:34:41
Heb je al een beetje zicht op de slijtvastheid van de Alcantara wrap?

Het gaat ongeveer een week mee. Daarna is het niet meer mooi en fluffy (zie de bovenste sierstrip op het stuur, die heb ik 6000km geleden gevrept)

Citaat van: classicT5 op 02-10-2018 21:41:58
Vind het wel mooi zo. Enige wat ik dan minder vind is de kleur van de airbag tov de rest, zou die dan ook zwart willen.

Ik heb er aan gedacht om die ook mee te doen, maar ik ben bang dat de airbag dan blijft hangen in die folie... lijkt me wat minder verstandig.