Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Miyel

Heb je een reclame T-shirt van Arjen gekregen?  ;D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Citaat van: JeroenV70 op 06-05-2020 16:16:47
Deze heb ik nog staan. Laat maar weten of dat interessant is voor je.
https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,89918.0.html

Die ga ik effe onthouden! Ik heb nu nog een hele voorraad om mee te oefenen. Daar ga ik eerst effe doorheen werken.

Citaat van: Miyel op 06-05-2020 16:19:36
Heb je een reclame T-shirt van Arjen gekregen?  ;D

Werkt Arjen bij de Zeeman dan?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Miyel

Citaat van: Barracuda_82 op 06-05-2020 16:25:40
Werkt Arjen bij de Zeeman dan?

Nee, hij IS zeeman.. en dat is ook een beetje zijn bijnaam; zeeman-tuning etc

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Heren heren, het is Meester! Zeemans voor jullie (en mij).

Barracuda_82

Barracuda_82

Zaterdagochtend ben ik eerst effe naar de gasboer geweest om een flesje propaan te halen om daarmee de BBQ te gaan bouwen. Blijkbaar waren er meer mensen die wilden barbecuen. Normaliter kom ik daar nooit iemand tegen, nu stond er een lange rij:

Daarna ben ik aan de gang gegaan met een opdracht om een lampenkap van een oude tuinlamp na te maken. Zoals te zien op de foto was deze compleet door geroest. Ik heb de maten opgenomen, een mal gemaakt van karton en daarna uitgeslepen uit een stuk gepolijst RVS (ik had effe niks anders, wordt toch geschilderd). Even buigen en lassen en klaar:

Als volgende heb ik uit een prop 70mm 6082 aluminium twee bussen gedraaid die gebruikt zullen worden in een airride set op een 240.

Die groeven in de zijkant waren nog even een uitdaging, maar die zijn goed gelukt dankzij een trucje. Even de afsteekbeitel 90º draaien en 100 keer langs het werkstuk af trekken:

En zondag even naar de klant om die lampenkap op z'n plek te gaan zetten:

En ik heb ze ook even geprobeerd te helpen om een stuurstang van hun tractor los te krijgen met mijn pulleytrekker, maar die zat zó vast dat de trekker het niet overleefd heeft en het ding nu nog steeds vast zit:

Ondertussen heb ik ook nog effe een tekening gemaakt voor een pull-up rek, want ik heb me voorgenomen om weer wat te gaan sporten, maar omdat de sportscholen dicht zijn moet ik het thuis in de tuin maar doen. Ik heb een paar jaar geleden fanatiek gecrossfit, en ik wil een beetje met die oefeningen aan de gang gaan.

NinaPaul

ziet er netjes uit die kap.

Bij de traktor, arm heet stoken, rondom meppen, poelietrekker erop, nogmaals heet stoken en kloppen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Barracuda_82

Citaat van: NinaPaul op 11-05-2020 11:15:42
Bij de traktor, arm heet stoken, rondom meppen, poelietrekker erop, nogmaals heet stoken en kloppen.

Da's ongeveer wat ik gedaan heb. Ik heb de trekker er op gezet, onder spanning gezet en de boel heet gestookt (niet de as) en ondertussen er op gehamerd. Maar hij komt echt niet los. De eigenaar moest toen weg, dus ik kon ook niet verder werken (en ik had niet meer gereedschap mee). Ik heb hem geadviseerd om te kijken of ie die arm nog tweedehands aan kan komen. Als ie die eentje vind voor een paar tientjes kan ie deze er gewoon af slijpen.

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Barracuda_82

Citaat van: Maestro12 op 11-05-2020 13:58:34
Tijd voor een 50 tons hydraulische poelietrekker
https://valkenpower.com/hydraulische-poelietrekkers/hydraulische-poelietrekker-50-ton.html

"Kan niet geretourneerd worden". Waarschijnlijk te veel mensen die dat ding 1 keer gebruiken en dan terug sturen :P

Barracuda_82

Sinds maandag zit er een stuk aluminium traanplaat op het dakrek van de 240:

Zodat ik lekker op het dak kan gaan zitten:

En gister heb ik ook een bevestiging gemaakt op het dakrek voor de domme kracht:

De auto daarna even op z'n donder gegeven en alles blijft gewoon netjes vast zitten:

En bij thuiskomst meteen weer uit elkaar gehaald, want dat oranje is maar niks:

Miyel

Gaatje in de draadstang van de bevestiging boren en slotje er door.. anders wordt het wel erg makkelijk jatten..

Wel gaaf..

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 13-05-2020 16:09:49
Gaatje in de draadstang van de bevestiging boren en slotje er door.. anders wordt het wel erg makkelijk jatten..

Wel gaaf..

Ik had nog niet aan diefstal gedacht, wel aan extra borging voor als die moeren los lopen, maar ik denk dat ik beide wel kan fixen. Alleen is de draad nét lang genoeg om er doorheen te steken en een beetje hangslot is te dik, dus ik kan hem beter vastzetten (en zekeren) met een staalkabeltje die naar het dakrek loopt. Er zitten duizend gaten in die krik, dus genoeg gelegenheid om een kabeltje doorheen te halen.

Anyway, het ding is nu in kleur gespoten en zit weer netjes op het dak. Beter dan dat oranje!

Barracuda_82

Eindelijk ben ik begonnen aan een BBQ (of grill moet ik eigenlijk zeggen) voor mezelf. Nu de tuin zo goed als af is wil ik ook lekker hamburgers kunnen bakken met m'n vrienden. Dus een 100 liter compressor tank open geslepen en daar ben ik 2 afzonderlijke gasbranders in aan het bouwen.

Do not worry, de wielen en alles gaan er nog vanaf en er komt een mooi RVS onderstel onder en de tank zelf wordt mooi afgewerkt en in de hittebestendige lak gezet.

En na wat beugels voor de branders en wat leidingwerk heb ik hem gister voor het eerst kunnen testen. Het werkt en mijn huis is nog niet afgebrand!

Daarna wilde ik gister de lambda sonde van de 240 gaan vervangen, maar die zit zó vast dat mijn sleutel er van af brak:

Toen ben ik maar wat onbelangrijke dingen gaan fixen aan de auto. De grill en een hoop ander plastic was lelijk verkleurd, dus die heb ik mooi opnieuw zwart gespoten met bodyschutz. Dit is vóór:

En hier na, gemonteerd naast het plastic wat nog niet gespoten was:

Geeft net even een wat frisser aanzicht, nu alles weer mooi zwart is. Nu plannen maken voor een stalen bumper...