Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Weinig update vandaag, want ik heb lekker een lang weekend weinig gedaan.

Donderdagavond begonnen met een houtje-touwtje testronde van de nieuwe grill. Er moeten nog wat kleine dingen aangepast worden om hem wat makkelijker schoonmaakbaar te maken, maar hij bakt heel prima!

Zaterdag lekker een stukje wezen rijden en een mooi bospad ontdekt wat volgens mij eigenlijk een mountainbike pad is. Binnenkort maar eens terug gaan met een lier en wat andere tools en dan kijken of ik het hele pad af kan maken.

Zondag besloten om weer wat in de werkplaats te gaan doen. Ik had twee orders voor een liftkit, dus dat netjes klaar gelegd en begonnen om ze in elkaar te zetten:

Tot ik een opspan gereedschapje ging maken om de demperspacers makkelijk haaks te kunnen lassen. Ik was een stuk staal aan het slijpen op deze joekel (300x40 slijpsteen):

Toen er iets gebeurde (ik weet niet wat) en mijn werkstuk en de helft van mijn duim ineens weg was. Meteen naar het ziekenhuis en daar ontdekt dat de spieren niet geraakt zijn. Het bot wel, maar dat is niet gebroken. Zenuwschade weten we nog niet, maar ik ben bang van wel. Even later zo in de auto:

Nu even al het BDW werk op pauze en een paar dagen (weken?) bij komen en genezen. Gelukkig kan ik mijn kantoorwerk wel enigszins doen met wat aanpassingen (muizen met twee handen enzo). Morgen naar de huisarts voor een controle en een vers verband. Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ries van de Zilverschuit

Oeps, dat zal een partij pijn geweest zijn...

En nog wel, denk ik?

Sterkte en beterschap.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

:o Jeetje, dat was zeker schrikken? Werkstuk door de steen gegrepen?

Nu maar hopen dat de blijvende schade na herstel meevalt, sterkte in ieder geval!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Menno3274

Niet best. Hopelijk weinig blijvende schade. Sterkte ermee!

Maestro12

Jee, sterkte ermee, ik weet ongeveer hoe het voelt, heb ooit zo'n zelfde actie gedaan maar dan met een grote tafelcirkelzaag.
Overigens, je hebt toch wel eerst je handen coranaproof ontsmet voordat je naar de medische zorg ging? (als ik je andere vingers zie, heb ik daar mijn twijfels over) ;D :P
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Barracuda_82

Dank voor alle beterschapswensen :)

Het werkstuk lijkt inderdaad gepakt door de steen en mee langs het "werkblad" getrokken. Waarschijnlijk was ik hem aan de zijkant van de steen aan het slijpen, want daar zat ie tussen de steen en de machine. Als ik straks weer wat kan maken komt er als eerste een nieuw plateau rond de steen die strak aansluit, zodat er nooit meer een werkstuk tussen past.

En vieze vingers van de olie op metaal is iets anders dan Corona 😉 In het ziekenhuis vroeg ik nog of ik vast mijn hand moest gaan wassen voor we het verband er op deden, maar dat wilden ze juist liever niet. Olie is schijnbaar niet erg en volgens de zuster "trekt dat vuil uit de wond". Snap ik niks van, maar ik geloof haar 🤷‍♂️

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven

henry classic v70

Zit je rolmaatje er nog op of is dat de andere duim..  :eusa_think:

...maar euh beterschap kerel, lijkt me geen prettig gevoel zo'n beschadiging  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Ik heb m'n rolmaat nog 😉 Die zit op m'n linker wijsvinger. Dit is m'n rechter duim :)

BBS

Volvoloos....

Jankooo

Barracuda_82

Net bij de huisarts geweest. Ik zal de smerige details besparen, maar het was geen mooi aanzicht. Wat wél goed is is dat ik hem gewoon kan bewegen (nu wel minder ivm de pijn) en dat het gevoel in de vingertop er nog gewoon is. Nu is het dus wachten tot alles genezen is.

Ik heb nu een compacter verband gekregen en dat is sowieso al heel fijn. En ik ben blij dat de V70 nog niet verkocht is, met z'n automaat :)

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 26-05-2020 09:42:27
Net bij de huisarts geweest. Ik zal de smerige details besparen, maar het was geen mooi aanzicht. Wat wél goed is is dat ik hem gewoon kan bewegen (nu wel minder ivm de pijn) en dat het gevoel in de vingertop er nog gewoon is. Nu is het dus wachten tot alles genezen is.

Ik heb nu een compacter verband gekregen en dat is sowieso al heel fijn. En ik ben blij dat de V70 nog niet verkocht is, met z'n automaat :)

Handtekening? 85011806 en Saffronie.