Remblokken

Gestart door volvo95, 07-05-2018 23:03:06

Vorige topic - Volgende topic

volvo95

Mijn 850 is voor toe aan nieuwe remblokken. Even zoeken op internet leert dat er flinke prijsverschillen zijn. Bijvoorbeeld Ridex voor 17 euro (set van 4 remblokken) of Brembo voor 37 euro. Heeft iemand goede raad en/of ervaring met Ridex?

cornelis-b

Ik zou persoonlijk niet voor Ridex gaan maar voor ATE of Ferodo, op remmen moet je niet bezuinigen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Stefan

Remmen en banden zijn echt het aller belangrijkste bij elke auto, daar moet je niet op beknibbelen!  :eusa_naughty: 
Wat Henk zegt dus...... 8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

clubman

En vooral geen brembo wat een troep is dat nieuwe blokken gemonteerd voor de vakantie en piepen als een malle en ja met plaatjes ertussen

cornelis-b

Vooral prettig dat de TS even een terugkoppeling geeft of zou hij inmiddels ijzer op ijzer remmen :eusa_whistle:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

rpakuypers

Blokken kosten ongeveer 70 euro en daar heb ik goede ervaringen mee. Al het spul dat goedkoper is heb ik al eens geprobeerd maar alleen maar slechte ervaringen mee. Van hoge slijtage tot constant gekrijs en gepiep .....

Groet,
Roger

cornelis-b

Citaat van: rpakuypers op 11-08-2018 13:13:37
Blokken kosten ongeveer 70 euro en daar heb ik goede ervaringen mee. Al het spul dat goedkoper is heb ik al eens geprobeerd maar alleen maar slechte ervaringen mee. Van hoge slijtage tot constant gekrijs en gepiep .....

Groet,
Roger

Op mijn ex 855R had ik Ferodo 302 schijven en Ferodo blokken en dat remde echt als een beest en geen gekrijs en gepiep.

Zeg maar Henk tegen mij

clubman

Gewoon normale ferodo's ? Die je overal kan kopen?

rpakuypers

Citaat van: cornelis-b op 11-08-2018 14:20:23
Citaat van: rpakuypers op 11-08-2018 13:13:37

Groet,
Roger

Op mijn ex 855R had ik Ferodo 302 schijven en Ferodo blokken en dat remde echt als een beest en geen gekrijs en gepiep.

Die blokken kosten waarschijnlijk dan ook geen twee tientjes ?

Groet,
Roger

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij