Vaarwel ouwe.

Gestart door jelmo86, 09-05-2018 20:23:25

Vorige topic - Volgende topic

jelmo86

Ik zat net een artikel te lezen over de nieuwe APK richtlijnen. 1 ding sprong direct in mijn oog:
*Volgens de richtlijnen mag er geen enkele vloeistof meer in het milieu terechtkomen, tenzij dit normaal gesproken onverhelpbaar al gebeurd. Denk hierbij vooral aan ruitenvloeistof en waterdampen van de airco.*

Ik weet dat de 850, nu ze ouder aan het worden zijn, vaak toch wel wat gaat lekken. Denk aan olie (krukaskering) of kleine plekjes in het koelsysteem.

Misschien kan iemand mij geruststellen dat het wel mee valt of niet.
:eusa_angel:
Clublid 85012049

Sbv

Auto hoort niet te lekken. Een 850 kan prima lekvrij rondrijden alleen is het meestal een probleem van achterstallig onderhoud

Vulk

Zeker een non turbo moet je gemakkelijk droog krijgen!

Stefan

Wat een sinistere titel.....  :eusa_boohoo:

OT: dit betekent toch alleen maar dat een auto lekvrij moet zijn tijdens de APK? Ff je blok droog vegen net voor dat je bij de keuring binnen rijdt  :eusa_whistle:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Wouter1973

De ene APK keuring is de andere niet.

NinaPaul

Lekken en zweten zijn verschillende begrippen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jelmo86

Citaat van: Stefan op 09-05-2018 20:40:42
Wat een sinistere titel.....  :eusa_boohoo:

OT: dit betekent toch alleen maar dat een auto lekvrij moet zijn tijdens de APK? Ff je blok droog vegen net voor dat je bij de keuring binnen rijdt  :eusa_whistle:

Heehehehe ja sorry voor de (misschien overdreven) titel. Maar deze gedachte schoot wel door mijn hoofd.

Maar jou tip ga ik onthouden  ;)
Clublid 85012049

jelmo86

Citaat van: Sbv op 09-05-2018 20:24:47
Auto hoort niet te lekken. Een 850 kan prima lekvrij rondrijden alleen is het meestal een probleem van achterstallig onderhoud

Klopt ben ik ook met je eens (niet vanuit mij) maar ik weet niet hoe hij behandeld is in zijn volledige leven á 400k km.
Clublid 85012049

Stefan

als je "er mag geen enkele vloeistof in het milieu terecht komen" letterlijk neemt, zou zweten ook APK afkeur zijn, vandaar mijn opmerking over het doekje. Het is m.i. weer zo'n regel die verzonnen zonder praktijk ervaring, want niet of slecht te handhaven.  :eusa_doh:

verder wil ik nog even stellen dat ik ook niet van lekkende auto's houd, vlekken op de stoep, nee dank u  :eusa_hand: mijn auto's zijn lekvrij  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2

In Zwitserland is een druppel olie aan het blok ook afkeur, daarom was het altijd zo fijn auto's te importeren vanuit Zwitserland :)

Spin!

Citaat van: Stefan op 09-05-2018 23:05:00
als je "er mag geen enkele vloeistof in het milieu terecht komen" letterlijk neemt, zou zweten ook APK afkeur zijn, vandaar mijn opmerking over het doekje. Het is m.i. weer zo'n regel die verzonnen zonder praktijk ervaring, want niet of slecht te handhaven.  :eusa_doh:

Vraag me dan af hoe je de voorruit dan nog schoon krijgt onder het rijden. Dat is ook vloeistof.

www.vm-parts.nl

yannickdv

Citaat van: Spin! op 10-05-2018 08:31:58

Vraag me dan af hoe je de voorruit dan nog schoon krijgt onder het rijden. Dat is ook vloeistof.

Zie eerste bericht topic.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Spin!

Citaat van: yannickdv op 10-05-2018 12:13:14
Citaat van: Spin! op 10-05-2018 08:31:58

Zie eerste bericht topic.

Daar lees ik dan weer overheen  :eusa_wall:

www.vm-parts.nl

razorx

Het gekke is dan weer dat mijn wagen met lekkende nokkenaskeerring wél door de apk keuring heen kwam.
En dat was nog met steekproef ook.

Ik kreeg natuurlijk wel een notitie bij de keuring.

jelmo86

Citaat van: razorx op 10-05-2018 14:31:49
Het gekke is dan weer dat mijn wagen met lekkende nokkenaskeerring wél door de apk keuring heen kwam.
En dat was nog met steekproef ook.

Ik kreeg natuurlijk wel een notitie bij de keuring.

Nieuwe richtlijnen gaan 20 mei in als het goed is
Clublid 85012049