(verkapte groupbuy) Mooie prijs voor BC-Racing schroefset!

Gestart door Miyel, 31-05-2018 17:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Markbakker

Citaat van: Miyel op 02-06-2018 18:49:47
Citaat van: Markbakker op 02-06-2018 17:35:23
Ik vind dit wel interessant klinken, maar heb er echt de ballen verstand van.
Rij in een V70 R uit 1998 FWD, zit nu nog alles origineel onder voor verlaagd en achter nivomats. Rij ook op LPG dus rij achter continue met extra 'bagage'.
Ik zat zelf naar Billstein B6 te kijken, is dit (veel) beter of vergelijkbaar?
Hoe zit dit met de achterveren, komen deze helemaal te vervallen en zitten die om de schokdempers verwerkt?
Is dit een kwestie van alleen maar boutjes loshalen en uitlijnen of moet je ook nog aanpassingen aan de wagen maken?

Net als dat je nu hebt krijg je aan de voorkant een complete veerpoot; Demper met veer er om.
Achter krijg je ook zoals je nu hebt; losse demper en losse veer.

Verschil met de B6 is dat (deze) schroefset instelbaar is in demping én in hoogte. Bij de B6 heb je gewoon een sportieve demper zonder instellingen. Om de auto lager te krijgen heb je dan weer verlagingsveren nodig. (de B6 staat er om bekend de auto iets hoger te laten komen!)

Ja, is gewoon uitwisselen, maar hierna moet de auto wel uitgelijnd worden! Dat moet altijd als je de veerpoten los haalt.

Bij het inzetten van nieuwe dempers en verlagingsveren moet je ook nog veerrubbers en lagers vervangen, die zitten bij de schroefset er al aan!

Kijk dat klinkt goed!

Ik wacht nog even af om welke set het precies gaat maar dan doe ik mee.

Markbakker

Citaat van: V70geRwin op 02-06-2018 19:45:36
Als je rekent dat je veren, demperr, rubbers en lagers gelijk krijgt dan is het een erg nette prijs.
Alleen al lagers/rubbers voor de voorkant veerpoten van fatsoenlijk merk gaat naar 200 euro.

Ja inderdaad, want dat had ik met een andere set ook willen vervangen en het scheelt voor mij een veerspanner aanschaffen.

V70R^2

enneehh, bij afname van 10 stuks nog 20% korting of niet ;D ?

voor mij de sportiefste, met uniball-topmount en camber voorzijde instelbaar dan graag :)

DannyJ

Ik wou eind deze maand een BC racing schroefset halen dus dit komt mooi uit. Is voor mijn C70 T5 uit 1998.
Gebroeders ditmar verkopen de BC racing BR-RA schroefset voor €975 incl btw. Voor hoeveel kun jij die regelen d.m.v. de groupsbuy? Als het om dezelfde schroefset(of een betere) gaat en veel goedkoper is doe ik uiteraard mee!
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

Miyel

In overleg met DPT is er meer informatie betreffende leverbaarheid en prijzen.

Algemene info;
De V1 serie is het instap model (en schijnbaar de voorloper van), de BR serie is de opvolger. De V1 serie zou wat meer 'daily use' zijn en de BR serie zou iets meer voor trackdays zijn.

- The V1 series coilovers use a large 44mm diameter piston in a 50mm diameter damper body to maximise oil capacity.
- The BR series coilovers use a large 46mm diameter piston in a 53mm diameter damper body to maximise oil capacity
- BR series has bearing mounted upper front spring platform.

- Beide series zijn met 30 clicks in demping instelbaar (zowel rebound als compression damping in one adjuster)
- Beide in hoogte verstelbaar door de montage beugel te verstellen, dus niet door de veer in te drukken. Hierdoor blijft de veerweg en veerstugheid gelijk.

V1-VM Series:
Front = Rubber Topmount geen camberverstelling, Rear = Rubber Topmount or No Topmount
€799,- incl btw.

V1-VA Series:
Front = Pillowball Topmount met camberverstelling, Rear = Rubber Topmount or No Topmount
€879,- incl btw.

BR-RS Series:
Front = Rubber Topmount geen camberverstelling, Rear = Rubber Topmount
€875,- incl btw.

BR-RA Series:
Front = Pillowball Topmount, met camberverstelling, Rear = Rubber Topmount or No Topmount
€899,- incl btw.

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

Lijstje!!

Forum naamType wagenType set
Miyel855 T-5RBR-RS of V1-VM (weet nog niet!  :eusa_doh: )
V70R^2850 10vBR-RA
V70geRwinV70??BR-RA of V1-VA?
DannyJC70 T5 '98BR-RA

V70geRwin

Lijstje!!

Forum naamType wagenType set
Miyel855 T-5RBR-RS of V1-VM (weet nog niet!  :eusa_doh: )
V70R^2850 10vBR-RA
V70geRwinV70BR-RA
DannyJC70 T5 '98BR-RA

En heb ook eens gevraagd of die leverancier van mij aan korting doet bij meerdere sets  ;D

V70R^2

Die 10V veranderd binnenkort in iets anders overigens ;D muahahah  :evil:

kevinwalter

Citaat van: V70R^2 op 04-06-2018 14:07:57
Die 10V veranderd binnenkort in iets anders overigens ;D muahahah  :evil:

Beunhaas... xD
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

V70geRwin

Krijg exact dezelfde prijzen bij 5 sets of meer, biedt wel aan inclusief gratis verzenden  ;D

pwaes

Miyel

Citaat van: V70geRwin op 04-06-2018 15:18:32
Krijg exact dezelfde prijzen bij 5 sets of meer, biedt wel aan inclusief gratis verzenden  ;D

Dat kan.. DPT zal dezelfde korting krijgen als dat andere bedrijf. En daarom doen wij ook een groupbuy, om die korting te krijgen. (Onder andere) DPT is zo aardig die korting door te berekenen en niet in eigen zak te steken.

Voordeel van DPT is snelle en eenvoudige communicatie, en dat hij per persoon een factuur aan wil maken en het naar iedereen apart opstuurt.

Citaat van: pwaes op 04-06-2018 15:27:09
Ook nog iets beschikbaar voor een AWD?

Ik vrees het niet, kan nergens die auto selecteren..

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

BC racing verkoopt de voor/achter kant ook los geloof ik.

Voor is 60%v/d prijs achter 40%.

Dus dan kan die de voorkant vast bestellen, en achter iets anders zoeken.

pwaes