Clipje uit voordeurkaart

Gestart door Blok70, 01-06-2018 23:14:49

Vorige topic - Volgende topic

Blok70

Vanavond mijn deurvanger vervangen. Alleen toen ik de deurkaart van het portier haalde viel dit clipje op straat. Lijkt een breukje in te zitten alsof het deel uitmaakte van iets groters. Het brak niet hoorbaar ter plekke, ik heb het idee dat het al gebroken uit het portier gevallen kwam.
Weet iemand waar dit toe behoort?

classicT5

Ook al eens in mijn handen gehad, dacht dat het aan de achterkant van je deurkaart hoort, thv de knop, dwz het vlakke gedeelte-bovenkant.

Ries van de Zilverschuit

Als je goed zoekt, vind je waarschijnlijk ergens wel een beschadiging op het deurpaneel in hetzelfde patroon als je in het groen ziet op die plastic steun.

Al vermoed ik dat je dit stuk plastic gerust kunt missen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Barracuda_82

Ik moet die deurvanger ook vervangen en was er laatst al mee bezig, maar ik kreeg het deurpaneel er niet vanaf.. wel alles los, maar hij lijkt te blijven hangen bij het raam. Moet ik daar nog iets los maken, of is dat gewoon een kwestie van doorduwen?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ries van de Zilverschuit

Raampje om de deurhandel heb je eraf, ook schroef los in de handgreep? Zit onder een dekplaatje. Als dat allemaal los is, moet je het paneel omhoog schuiven.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Blok70

Heb je de torxschroef achter je binnendeurhandel handgreep verwijderd? Zit een klein (2x2cm) klepje voor. Dit tevens de enige schroef die los moet om je deurkaart te verwijderen.
Als die verwijderd is, dus álles los zit, moet je de kaart vertikaal, omhoog, óver de deurknop naar boven schuiven.
Dat naar bovenduwen doe je het best door eerst de kaart aan de zijde van knop omhoog te schuiven. (linkerzijde eerst igv bestuurdersportier). Als je kaart van de knop geschoven is, kun de zijde van de kaart ónder het driehoekspiegelkapje weg schuiven.

Barracuda_82

Ja, zo heb ik het ook gedaan. Die ene torx los, alle clipjes onderin en dat voel ik dat het hele paneel los zit. Behalve helemaal bovenin bij het rubber tegen het raam. Ik heb de pin van de deur ook al los dan.

Ik zal het binnenkort nog eens proberen en dan gewoon wat harder doorduwen. Ik zal wel te voorzichtig zijn.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Kapje van de buitenspiegel moet er ook af anders kan het paneel blijven klemmen..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Blok70

Citaat van: henry classic v70 op 05-06-2018 14:23:53
Kapje van de buitenspiegel moet er ook af anders kan het paneel blijven klemmen..

Dát hoefde bij mij niet. Ook niet bij terugplaatsen.