overlast (?)

Gestart door blauweroffel, 05-06-2018 22:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Blijf in gesprek met deze mensen want anders wordt het ellende.

Pavlov zag ik al voorbij komen als tip met een belachelijke citruspers..

Het hieronder beschreven Pavlov idee komt van Martin Gaus:

Stroomkabel naar de buren toe met een aansluiting op een kabaal apparaat, stereo of TV

Elke keer als de honden blaffen zet je de stroom er op en dan schrikken ze van het lawaai.
Houd dit vol tot dat ze geconditioneerd zijn.

blauweroffel

Citaat van: Hans Duiven op 05-06-2018 23:44:00

Stroomkabel naar de buren toe met een aansluiting op een kabaal apparaat, stereo of TV

Elke keer als de honden blaffen zet je de stroom er op en dan schrikken ze van het lawaai.

Gesprek is de basis van alle samenwerking.
Op zich geen slecht idee van MG, ware het niet dat mijn vrouw door haar hersenletsel geen hard of plotseling lawaai kan verdragen. Het middel wordt erger dan de kwaal.... :-\
BR

Hans Duiven

Citaat van: blauweroffel op 05-06-2018 23:50:09

Op zich geen slecht idee van MG, ware het niet dat mijn vrouw door haar hersenletsel geen hard of plotseling lawaai kan verdragen. Het middel wordt erger dan de kwaal.... :-\
BR

Met alle respect: Stuur je vrouw een dag of drie naar een ander adres en ga dan die honden conditioneren

blauweroffel

Citaat van: Hans Duiven op 05-06-2018 23:55:37
Citaat van: blauweroffel op 05-06-2018 23:50:09

BR

Met alle respect: Stuur je vrouw een dag of drie naar een ander adres en ga dan die honden conditioneren

;D  (maar dan wil ik met haar mee....)

gaat dat zo snel?

BR

Hans Duiven

arjenT5R

Tsja... zorgen dat je een telefoon nr hebt van die lui en steeds bellen als je er last van hebt...

Zo heb ik ook de buurman z'n eigen haan op laten freten... gewoon om 4 uur snachts bellen iedere keer als je wakker wordt van t lijer...

Dat was de 2e trouwens... de eerste heb ik opgefreten voor m ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Haan kan je niet "temmen" er kan dus niets aan gedaan worden.

Overlast aantonen/bewijzen, kleine investering van een camera (of go pro lenen) en een db meter (rond de 40 euro).
Bekijk dan zelf de opnames en bereken hoeveel tijd er echt overlast is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Vervelend maar blijf met elkaar praten,

En als er meer buren last van hebben dan is het denk ik goed om eens met een andere buur die het ook als overlast ervaart samen naar hun toe te stappen.

arjenT5R

Citaat van: NinaPaul op 06-06-2018 09:24:51
Haan kan je niet "temmen" er kan dus niets aan gedaan worden.

Overlast aantonen/bewijzen, kleine investering van een camera (of go pro lenen) en een db meter (rond de 40 euro).
Bekijk dan zelf de opnames en bereken hoeveel tijd er echt overlast is.

Een hond doe je ook net iets minder makkelijk in de soep. Maargoed t ging om t idee... ;D

T5-4life

Citaat van: arjenT5R op 06-06-2018 13:36:07

Een hond doe je ook net iets minder makkelijk in de soep. Maargoed t ging om t idee... ;D
Check zulke uitspraken eerst bij de plaatselijke Chinees  ;D
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

StefanCJ

Of lever hem daar in, een flinke hond levert hier een volle spaarkaart op, een kat een halve.

arjenT5R

De Noorse boskat van yits moet goed zijn voor 3/4 spaarkaart toch :P

Citaat van: T5-4life op 06-06-2018 14:35:55
Citaat van: arjenT5R op 06-06-2018 13:36:07

Check zulke uitspraken eerst bij de plaatselijke Chinees  ;D

Tijdje in china gewoond :P Heb genoeg pitbulls zonder jassie gezien hoor  ;D

blauweroffel

Ik had gisteren dus een briefje bij hen in de bus gedaan waarin ik uit een zette dat we ons vorige contact erg gewaardeerd hebben en hun reactie destijds als zeer positief hebben ervaren. Maar dat we nog steeds een vorm van overlast ondervonden. (Ik was van plan aan te bellen bij hen, maar het briefje had ik bij me voor het geval ze er niet zouden zijn)

Vanavond zijn ze langs geweest en vertelden dat ze het vervelend vonden dat de honden voo.r overlast zorgden. De Bull sierra (?) blaft amper, de labrador (want dat is het ras) daarentegen blafte hen ook nog teveel. Ze hebben de hond vandaag een blafband omgedaan en die houdt de hond ook voorlopig om. Daarnaast houden ze de honden van 22.00 tot 10.00 uur binnen en een uitlaatservice gaat de honden overdag uitlaten.
Het was een prettig gesprek en ik was ook blij met hun reactie. We hebben afgesproken dat we elkaar met enige regelmaat opzoeken om zo met elkaar in contact te blijven.

BR

Philip850

Citaat van: blauweroffel op 06-06-2018 23:12:16
Ik had gisteren dus een briefje bij hen in de bus gedaan waarin ik uit een zette dat we ons vorige contact erg gewaardeerd hebben en hun reactie destijds als zeer positief hebben ervaren. Maar dat we nog steeds een vorm van overlast ondervonden. (Ik was van plan aan te bellen bij hen, maar het briefje had ik bij me voor het geval ze er niet zouden zijn)

Vanavond zijn ze langs geweest en vertelden dat ze het vervelend vonden dat de honden voo.r overlast zorgden. De Bull sierra (?) blaft amper, de labrador (want dat is het ras) daarentegen blafte hen ook nog teveel. Ze hebben de hond vandaag een blafband omgedaan en die houdt de hond ook voorlopig om. Daarnaast houden ze de honden van 22.00 tot 10.00 uur binnen en een uitlaatservice gaat de honden overdag uitlaten.
Het was een prettig gesprek en ik was ook blij met hun reactie. We hebben afgesproken dat we elkaar met enige regelmaat opzoeken om zo met elkaar in contact te blijven.

BR

Klasse, ging men altijd maar zo met elkaar om.  :eusa_clap:
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

V70geRwin

Mooi resultaat en fijn dat ze het zo oppakken!