Verbruik 850

Gestart door Lorenzo850, 13-06-2018 12:41:46

Vorige topic - Volgende topic

Lorenzo850

Beste , na lange revalidatie eindelijk de 850 in orde gekregen nieuwe lmm geplaatst na probleem met te laag toerental en stilvallen. Ook nieuwe bougies geplaatst vers olie en alle filters incl brandstoffilter. Maar viel terug stil dus de relais 103 overbrugt en rijden maar heb er 10L benzine 98 in gedaan maar ik heb er 50km met kunnen rijden en ja 10L was op en hij ruikt enorm naar benzine komt dit door dat brugje nieuwe relais is besteld maar is wachten... iemand antwoord hier op ...

arjenT5R

Zeer grote kans dat je de lambda sonde ook dient te vervangen, tegenwoordig helemaal niet zo duur meer.
Goeie 50 euro excl verzenden vanuit duitsland.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 13-06-2018 12:50:03
Zeer grote kans dat je de lambda sonde ook dient te vervangen, tegenwoordig helemaal niet zo duur meer.
Goeie 50 euro excl verzenden vanuit duitsland.
Bedankt voor de snelle reactie arjen.  Zat ik ook al te denken dit was het volgende die ik ging doen... eerst afwachten op de technische controle .morgen ga ik naar de technische controle.  Voor jullie apk dacht ik ...

arjenT5R

Ahja, als ie zo rijkt loopt zal ie daar vast niet doorheen komen :P

Maar als je even een foto neemt als ze de uitlaatgassen tester er aan hangen dan kunnen we gelijk zien wat er loos is ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 13-06-2018 13:15:05

Maar als je even een foto neemt als ze de uitlaatgassen tester er aan hangen dan kunnen we gelijk zien wat er loos is ;)
Zal proberen een foto van te maken als ze uitlaatgassen meten...

Lorenzo850

hallo ondertussen al 3 weken geleden naar technische controle geweest en geen opmerkingen gehad over de uitlaatgassen .... moet wel heb opmerking gehad dat mijn brandstoffilter lekte . Heel weinig maar hangde toch wat benzine aan ... maar krijg deze niet meer erover dus er ducktape rondgedraait....

NinaPaul

Citaat van: Lorenzo850 op 06-07-2018 13:05:28

hallo ondertussen al 3 weken geleden naar technische controle geweest en geen opmerkingen gehad over de uitlaatgassen .... moet wel heb opmerking gehad dat mijn brandstoffilter lekte . Heel weinig maar hangde toch wat benzine aan ... maar krijg deze niet meer erover dus er ducktape rondgedraait....

Benzine en ducttape gaat meer even goed, gewoon goed repareren lijkt mij een goed idee.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobaksteen

Rij een 10v 2.5i heb over een stuk van 1500km waarvan 100km binnen door en 3 uur file rijden. Met daktent een een bergje ledbarren eraan dus alles behalve earodynamisch  en auto afgeladen met zwaar spul gemiddeld 1 op 12.5 gereden. Dus ik gok dat er iets niet werkt aan je auto waardoor je ecu gewoon lekker laat inspuiten

volvobaksteen

Rij overigens ook nog steeds met een kapotte lambda sensor. Dus ik zou eerder je injectoren is nakijken of ze niet staan te pissen ipv nevele. inlaatspruitstuk eraf halen en vol zetten met diesel en schoonweken kwam bij mij een berg prut uit naderhand ook een minuut of 20 met een hete stoomcleaner erin gezeten. En de lmm schoongemaakt en inlaat temperatuur sensor vervangen loopt weer als een zonnetje en zuinig olie verbruik is gek genoeg ook gehalveerd stond elke 1500km driekwart liter olie erin te gooien  dat is nu verminderd naar nog niet eens een koffie bekertje