Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

ovlov 058

Citaat van: Rayman op 09-12-2007 20:26:13
Citaat van: ief op 09-12-2007 16:41:25
Ook ingevreten troep krijg je weg.

Nautilus ;)

Wat overblijft is ook weg ;)

thuur

Citaat van: MaxieS70 op 09-12-2007 13:47:29
Citaat van: Ludo op 09-12-2007 13:34:51
Citaat van: kyro op 09-12-2007 13:31:57
oke, dat spul van de wibra toch !
zal morgen is gaan kijken, of ze nog 'n flesje hebben !

heb ''t ook al met WD40 geprobeerd !
maar brengt ook niet 't gewenste effect

als het ingevreten is (zoals het er op het eerste zicht wel uitziet), krijg je dat met geen enkel flesje weg.

Dan is er nog maar 1 oplossing. Ovenreiniger van Muscle!
Opspuiten op een droge velg en een kwartier tot een uur in laten trekken (hangt van de staat af, de mijne waren zo erg vervuild dat ik het een uur heb laten zitten) en daarna borstel je alle ingevreten rommel er zo af, en ja de lak zat er nog steeds op  ;)

Ongelofelijk, maar waar  ;D

Die tip heb ik ook ooit eens gehad. Uiteraard geprobeerd met als resultaat dat de verf begon los te laten...
De velgen bleken overgespoten en dat was voorheen niet zichtbaar.

Gr :-\

pwassink

Citaat van: thuur op 10-12-2007 00:16:25
Citaat van: MaxieS70 op 09-12-2007 13:47:29
Citaat van: Ludo op 09-12-2007 13:34:51
Citaat van: kyro op 09-12-2007 13:31:57
oke, dat spul van de wibra toch !
zal morgen is gaan kijken, of ze nog 'n flesje hebben !

heb ''t ook al met WD40 geprobeerd !
maar brengt ook niet 't gewenste effect

als het ingevreten is (zoals het er op het eerste zicht wel uitziet), krijg je dat met geen enkel flesje weg.

Dan is er nog maar 1 oplossing. Ovenreiniger van Muscle!
Opspuiten op een droge velg en een kwartier tot een uur in laten trekken (hangt van de staat af, de mijne waren zo erg vervuild dat ik het een uur heb laten zitten) en daarna borstel je alle ingevreten rommel er zo af, en ja de lak zat er nog steeds op  ;)

Ongelofelijk, maar waar  ;D

Die tip heb ik ook ooit eens gehad. Uiteraard geprobeerd met als resultaat dat de verf begon los te laten...
De velgen bleken overgespoten en dat was voorheen niet zichtbaar.

Doel je nu op die Muscle (die is wel zuur)  , wd40 zal wel niet of of de Dasty ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: pwassink op 10-12-2007 06:03:26

Doel je nu op die Muscle (die is wel zuur)  , wd40 zal wel niet of of de Dasty ?  :eusa_think:

Ik bedoel de Muscle idd..

ovlov 058

Citaat van: Rayman op 09-12-2007 20:58:02
Citaat van: ovlov 058 op 09-12-2007 20:52:09
Citaat van: Rayman op 09-12-2007 20:26:13
Citaat van: ief op 09-12-2007 16:41:25
Ook ingevreten troep krijg je weg.

Nautilus ;)

Wat overblijft is ook weg ;)

Je kunt ermee omgaan of je kunt er niet mee omgaan ;)

Met datgene dat weg is :eusa_think:

Ik doe het maar voor m'n beroep :eusa_whistle:

Ingekoekt vuil krijg je met niets van met een spuitbus overgespoten velgen, ofwel samen met de verf.

gebakken 2K verf of poedercoating kan je kortstondig met iets agressiever aanpakken ;)

tackle

met warme schoonmaakazijn kom je anders een heel eind, doe mijn motorvelgen er ook altijd mee.

Ronbroek

Citaat van: tackle op 25-12-2007 23:08:27
met warme schoonmaakazijn kom je anders een heel eind, doe mijn motorvelgen er ook altijd mee.

De zakelijke bike ?  :evil:  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Hans Duiven

Zojuist de auto laten wassen in een wasserette in mijn dorp en de velgen waren zo zwart als de nacht.
Voor alle duidelijkheid: De eigenaar van deze wasserette doet altijd handmatig de velgen.

Ik zei nog: ""De velgen krijg je niet meer schoon vermoed ik'.
Ik had het namelijk thuis al een paar keer geprobeerd met diverse velgenreinigers en het wereldberoemde Dasty.  ;D

Dus hij aan de slag en verdraaid nog aan toe, hij kreeg ze weer blinkend schoon.  :o

Hij gebruikt dus Alu 5000. Wat een fantastisch goedje!

Alu5000

Doe er je voordeel mee, zou ik willen zeggen,

Hans

D-J

Mmm...eens kijken wanneer er weer een poetsdag komt...iemand hier al de "voorjaars poetsdag"gehouden ;)
V70 T-5D

combinedforces

Citaat van: D-J op 23-03-2009 21:27:09
Mmm...eens kijken wanneer er weer een poetsdag komt...iemand hier al de "voorjaars poetsdag"gehouden ;)

Gisteren. Volledige Meguiars treatment en hij blinkt weer als een diamantje. Van binnen ook. De matten liggen nog op te drogen van de combi vuilfrees-Blue Wonder. Maar wat een verschil dat dat maakt! Wat jullie ook van Dasty zeggen, die BW doet het ook ;)

D-J

Goed idee!!
V70 T-5D

FrankM

Hier is ook zo'n wasstraat.
Ze spuiten er een goedje van Kärcher overheen, over de auto en de velgen ( wel 2 verschillende) .
Dan wordt ie met hogedruk afgespoten, vervolgens met de hand gewassen en dan door de wasstraat.
Ben zaterdag met de RRRRRRRRRRRR er in geweest, zelfs de zwarte velgen glimmen tegen je op.
kosten € 12,00

Groeten

buckser

esveldt een vraagje in welke volgorde gebruik je je spullen

Esveldt

Zoooo, tering, heb mijn Volvo al heeeeeeeel lang niet meer gewassen.

Dit was in de tijd van mijn ozo mooie rode R.  ;D

Heb nu een andere.  :eusa_whistle:

Maar de volgorde die ik aan hield was gewoon die werd aangegeven.
Leek me het beste werken.

;D ;D ;D

buckser

ok ga wel kijkenn hoe en wat