Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Nou Ief, ben ontzettend benieuwd wat je daar van gaat maken.....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ief

Citaat van: henry classic v70 op 16-09-2009 23:41:39
Nou Ief, ben ontzettend benieuwd wat je daar van gaat maken.....
Nog even geduld, er moet eerst nog een Golf 4motion gedaan worden komend weekend. Maar de beelden van de bekraste stakker komen zeer zeker. :)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

ief

Vandaag een beginnetje gemaakt met een V70 D5 AWD. Bomvolle, chique verschijning en ook de eigenaar is er zuinig op. Maar wel een wasstraatklantje.....
Vandaag dus op locatie voorbereidingen getroffen, zodat er mogen gepolijst kan gaan worden.
Grondig gewassen, gekleid en afgeplakt waar nodig.

En natuurlijk een testspot gedaan om te bepalen met welke middelen ik ga werken.

Ik geloof dat het wel goed gaat komen. :D

Het slachtoffer:

Testspot:

Zo is tie fijn:

Als ie klaar is zal ik nog wat meer fotos plaatsen.

Servus,

Ivo.
Volvo 850 Clublid

Marc O.

Schitterende auto! Moet prettig zijn om aan zoiets te werken. Succes morgen!
...The Nile isn't just a river in Africa...

san

Kort vraagje,heb nu een poetsmachine van de plaatselijke automaterialenzaak van plusminus 15 euro en daar gaat kun je redelijk mee werken nu ben ik benieuwd wie van de forummers zo'n goeie hebben (lijkt een beetje op een flex)en wat hun ervaring hiermee is.

wolff

Ik heb vandaag mijn Dark Grey (427?) V70 gepolijst. Heb met twee verschillende tolletjes gewerkt. Voor het polijsten met een Makita polijsttol; en daarna voor de sealant met een klein tolletje van Meguiars. Deze laatste heeft een excentrische kop, en is zeer licht in gewicht. Deze laatste werkt fijn, maar is denk ik te licht voor het echte polijsten (waar deze volgens de specs geschikt voor is)
Beide machines zijn voorzien van een toerenregeling, en dit is het grote verschil met een haakse slijper of een flex.
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

ief

Citaat van: san op 10-10-2009 20:35:00
Kort vraagje,heb nu een poetsmachine van de plaatselijke automaterialenzaak van plusminus 15 euro en daar gaat kun je redelijk mee werken nu ben ik benieuwd wie van de forummers zo'n goeie hebben (lijkt een beetje op een flex)en wat hun ervaring hiermee is.

Ik heb een Flex roterende polijst/poetsmachine en tevens een excentrische.

Over het algemeen kun je met een excentrische polijstmachine heel veel bereiken zonder dat je direct het risico loopt op schade aan je lak. Denk hierbij aan verbranden, maken van hologrammen etc.
De roterende machine komt bij mij voornamelijk om de hoek bij dof geslagen, non-metallic unikleuren, zoals zwart, rood, blauw etc. Mijn ervaringen zijn uitstekend en de vuistregel bij de machines:

Guide the machine, don't fight the machine.
Volvo 850 Clublid

FGG

Zo een?:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

san

Citaat van: FGG op 11-10-2009 00:24:53

Zo een?:

http://www.fgg.nu/poetsmachine.jpg

Ja dat is um...

fearless

En de poetsmachine in actie.   ::)

RATFINK

combinedforces

Nu heb ik vandaag de zwarte met een Rotex en Comm 4 gepoetst, maar hoe krijg ik het beste die witte waas weg om het in de was te zetten? Gewoon weer wassen of zie ik iets over het hoofd?

850-maniak

commandant ???  >:( ga je mond spoelen !!!! daar "poets"je een auto niet mee , laat staan een roffel  :eusa_naughty: , zo'n mooie auto ga je niet verpesten met commandant toch ??? Als je het dan toch wil doen doe het dan goed , en gebruik produkten van meguiars , poorboys , mothers o.i.d.
dan praat je niet meer over poetsen maar over detailen .Een mooie site om te zien wat je met die produkten kunt bereiken : www.forum.carclean.nl

combinedforces

Citaat van: 850-maniak op 12-10-2009 18:19:15
commandant ???  >:( ga je mond spoelen !!!! daar "poets"je een auto niet mee , laat staan een roffel  :eusa_naughty: , zo'n mooie auto ga je niet verpesten met commandant toch ??? Als je het dan toch wil doen doe het dan goed , en gebruik produkten van meguiars , poorboys , mothers o.i.d.
dan praat je niet meer over poetsen maar over detailen .Een mooie site om te zien wat je met die produkten kunt bereiken : www.forum.carclean.nl

Poetsen niet, typo, wel opfrissen. Aardig gelukt ook nog. Beter dan met Meguiars die ik op de groene gebruikt had, overigens.

Buiten dat is er een substantieel verschil tussen een keer grondig poetsen en het die-hard doen... Ik behoor tot de 1ste categorie!

san