Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik heb pas Black Gold gekocht voor de bumpers, maar moet zeggen dat 't spul een beetje tegen valt.
Na een regenbuitje zie ik al weer strepen op de bumpers........ :-\ :-\

Esveldt

Ik heb net nogmaals mijn striping ed ingesmeerd met Poly-trol.

Echt schitterend. De dakstrip was echt lichtgrijs met vlekken nu begint hij mooi egaal donkergrijs te worden. Fantastisch, nee heb geen aandelen! :P

En verder de hele auto weer onder handen genomen. Is nu spiegelglad en egaal van kleur, zonder kleine krasjes echt heel mooi. Motorkap en dak eerst met scratch X, dan Deep Crystal System Polish en als laatste met NXT wax. Rest van de auto met Quick Deatailer opgepoetst. :-* :-* :-*

Sta echt te popelen op een poetsdag om het een ander te laten zien!

Paul

Joo1st

Citaat van: elianmars op 06-06-2005 22:45:43
Ik heb pas Black Gold gekocht voor de bumpers, maar moet zeggen dat 't spul een beetje tegen valt.

Is van Turtle toch? Hmmm, heb erover getwijfeld bij de Praxis, met name omdat het spul gitzwart is terwijl m'n bumperranden grijs zijn (en ik geen zwarte bumpers wil).
Toch maar poly-trol halen denk ik. Ben alleen benieuwd of het geen drama is om het op te brengen.

reneetje

Citaat van: elianmars op 06-06-2005 22:45:43
Is dat het spul war je git zwarte handen van krijgt en het haast niet van je handen afkrijgt?
Net schoensmeer........... :-\

Rene :'(

Esveldt

Citeer
Is van Turtle toch? Hmmm, heb erover getwijfeld bij de Praxis, met name omdat het spul gitzwart is terwijl m'n bumperranden grijs zijn (en ik geen zwarte bumpers wil).
Toch maar poly-trol halen denk ik. Ben alleen benieuwd of het geen drama is om het op te brengen.
Citeer

:-X :-X :-X :-X Daar ben ik dus volledig van af gestapt! Had vroeger ook valma en weet ik veel wat! Een week en alles was weer grijs!

Poly-trol licht aanbrengen met een theedoek, eerst voorbumper ff laten inwerken, achterbumper doen, voorbumper uitpoetsen etc. Echt heel makkelijk aan te brengen!

Paul

Joo1st

Citaat van: Esveldt op 06-06-2005 23:05:56
Citeer
Citeer

:-X :-X :-X :-X Daar ben ik dus volledig van af gestapt! Had vroeger ook valma en weet ik veel wat! Een week en alles was weer grijs!

Poly-trol licht aanbrengen met een theedoek, eerst voorbumper ff laten inwerken, achterbumper doen, voorbumper uitpoetsen etc. Echt heel makkelijk aan te brengen!

Paul

Thnx Paul. Ik ga zaterdag een flesje van dat spul halen. Had al wat adresjes gevraagd bij de fabrikant (en meteen antwoord gekregen :) )
Dat dat spul nog niet in de auto(materialen)branche verkocht wordt... ???

elianmars

Black Gold is niet van Turtle. Is ook geen Praxis spul.
Wordt verkocht door o.a. European Tuning (kijk maar eens op www.europeantuning.com).

Het is geen zwart schoensmeer-spul, maar een transparant vettig spulletje.

thuur

Citaat van: elianmars op 07-06-2005 00:10:30
Wordt verkocht door o.a. European Tuning (kijk maar eens op www.europeantuning.com).

Dit is een typisch spul wat je minstens 3x moet aanbrengen voordat je pas resultaat gaat zien (nee, staat er niet op). Na 1x stelt het idd geen f*ck voor, net zoals vele andere gelijke middelen. Na een keer of 5 heb je er pas een paar maanden plezier van.

Ik heb iets vergelijkbaars (naam valt me niet in) en de eerste keer is altijd weer een teleurstelling. Heb nu 1 deurstrip vaker gedaan een paar maanden terug (daarna ging me de zin over) maar je ziet nu nog dat die strip donkergrijs is t.o. lichtgrijs van de andere strippen.

Gr 8)

@®-

Wassen gebeurt elke week met de hand, poetsen eens in de 3 tot 4 weken.

Ik gebruik altijd gewone originele Turtle Wax, lijn olie voor alle zwarte delen, en ook de velgen worden in de Turtle wax gezet zodat het remstof niet inbijt in de velgen.

Wat gebruiken jullie voor slijtplekken van het leer? Verfen jullie dat of met een gekleurde leerwas?

M a r c

Niet meer. We zijn geswitched naar Meguiar's. Maar heb zelf altijd wel goede resultaten behaald met het Black-Gold van Formula 1. Misschien dat het inderdaad niet optimaal is als er meteen een regenbui overheen komt. Dat weet ik niet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

@®-

Citaat van: Ludo op 07-06-2005 12:19:44
Citaat van: Armin op 07-06-2005 09:38:16Wat gebruiken jullie voor slijtplekken van het leer? Verfen jullie dat of met een gekleurde leerwas?

deze, gisterenavond nog gedaan.  :D
alles weer mooi zwart.

En dat haal je gewoon bij een autospeciaalzaak? Het enige wat ik namelijk tot nu toe heb kunnen vinden is gewone kleurloze leerwas.

Peertje

Citaat van: Ludo op 07-06-2005 12:19:44
deze, gisterenavond nog gedaan.  :D
alles weer mooi zwart.

Geeft dat niet af op je kleding?
Hé? Geen banner meer?

mehn

Citaat van: SnakeByte op 07-06-2005 14:46:46
Geeft dat niet af op je kleding?

Ik heb Ludo nog nooit in een Lederhose gezien, dus ik denk het niet  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joo1st

Was even in de war. Het spul van Turtle Wax heet Black Chrome en is zwart. Valma heeft overigens iets soortgelijks, maar dan met wit, melkachtig spul erin. Lijkt precies op de slecht werkende Sonax spray die ik nu heb. Let overigens eens op de gelijkenis tussen beide verpakkingen! Unilever vs. AH is er niets bij ;)

elianmars

Citaat van: MH op 07-06-2005 12:34:23

Niet meer. We zijn geswitched naar Meguiar's. Maar heb zelf altijd wel goede resultaten behaald met het Black-Gold van Formula 1. Misschien dat het inderdaad niet optimaal is als er meteen een regenbui overheen komt. Dat weet ik niet.

Ja zeg, dan heb ik dus "oud" spul gekocht...... ::)

;D ;D ;D ;)

't Staat nog niet op de site trouwens, spullen van Meguiar's.