Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Joo1st op 13-06-2005 23:10:48
Citaat van: Esveldt op 06-06-2005 23:05:56
Citeer
Is van Turtle toch? Hmmm, heb erover getwijfeld bij de Praxis, met name omdat het spul gitzwart is terwijl m'n bumperranden grijs zijn (en ik geen zwarte bumpers wil).
Toch maar poly-trol halen denk ik. Ben alleen benieuwd of het geen drama is om het op te brengen.
Citeer

:-X :-X :-X :-X Daar ben ik dus volledig van af gestapt! Had vroeger ook valma en weet ik veel wat! Een week en alles was weer grijs!

Poly-trol licht aanbrengen met een theedoek, eerst voorbumper ff laten inwerken, achterbumper doen, voorbumper uitpoetsen etc. Echt heel makkelijk aan te brengen!

Paul

Zojuist Poly-trol voor 't eerst aangebracht. Geeft meteen al een heel goed resultaat. Verbazend hoe snel de kleur weer terugkomt. En ook lijkt te blijven, waar andere middeltjes na het opdrogen het kunstof alweer wit achterlaten. Een paar plekjes nog een keer doen en dan ziet alles er weer perfect uit!

Even een andere vraag: is die poly Trol wellicht ook geschikt om van die 'witte waas' op de achterlichten af te komen ??? ?

Gr ;)

@®-

Citaat van: thuur op 16-06-2005 11:24:37
Citeer
Is van Turtle toch? Hmmm, heb erover getwijfeld bij de Praxis, met name omdat het spul gitzwart is terwijl m'n bumperranden grijs zijn (en ik geen zwarte bumpers wil).
Toch maar poly-trol halen denk ik. Ben alleen benieuwd of het geen drama is om het op te brengen.
Citeer

:-X :-X :-X :-X Daar ben ik dus volledig van af gestapt! Had vroeger ook valma en weet ik veel wat! Een week en alles was weer grijs!

Poly-trol licht aanbrengen met een theedoek, eerst voorbumper ff laten inwerken, achterbumper doen, voorbumper uitpoetsen etc. Echt heel makkelijk aan te brengen!

Paul

Zojuist Poly-trol voor 't eerst aangebracht. Geeft meteen al een heel goed resultaat. Verbazend hoe snel de kleur weer terugkomt. En ook lijkt te blijven, waar andere middeltjes na het opdrogen het kunstof alweer wit achterlaten. Een paar plekjes nog een keer doen en dan ziet alles er weer perfect uit!

Even een andere vraag: is die poly Trol wellicht ook geschikt om van die 'witte waas' op de achterlichten af te komen ??? ?

Gr ;)

Lijnolie werkt ook.

En je kan het ook met kopervet doen, maar is wel een tijdelijke oplossing.

mehn

Citaat van: thuur op 16-06-2005 11:24:37Even een andere vraag: is die poly Trol wellicht ook geschikt om van die 'witte waas' op de achterlichten af te komen ???

Daar schijnt de vaatwasser goed voor te zijn, heb ik op Discovery Channel in een autoprogramma (A Car Is Reborn of Wheeler Dealers dat weet ik niet meer) gehoord.

Daarna wel eerst blank lakken  ;)

Overigens heb ik het nog niet zelf geprobeerd  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 16-06-2005 12:08:02
Citaat van: thuur op 16-06-2005 11:24:37Even een andere vraag: is die poly Trol wellicht ook geschikt om van die 'witte waas' op de achterlichten af te komen ???

Daar schijnt de vaatwasser goed voor te zijn, heb ik op Discovery Channel in een autoprogramma (A Car Is Reborn of Wheeler Dealers dat weet ik niet meer) gehoord.

Collega van mij had de cilinderkoppen in de vaatwasser gereinigd met soda. Ging heel goed. Alleen mijn vrouw keek niet zo blij :-X Ben bang dat ik geen proefkonijn kan spelen :-\

Maar mijn lichten bieden zich aan ;D

Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 16-06-2005 12:55:49
Collega van mij had de cilinderkoppen in de vaatwasser gereinigd met soda. Ging heel goed. Alleen mijn vrouw keek niet zo blij :-X Ben bang dat ik geen proefkonijn kan spelen :-\

Breng ze maar langs, proberen we het  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 16-06-2005 13:02:00
Citaat van: thuur op 16-06-2005 12:55:49

Breng ze maar langs, proberen we het  ;D

Ze staan net weer in de olie (jaja, gewoon 10W40 :-X). Zodra ze weer wittig beginnen te worden kom ik langs(graaf) ;D ;)

Gr 8)

Joo1st

Citaat van: thuur op 16-06-2005 11:24:37
Citeer
Citeer

Paul

Gr ;)

Ik heb na het doen van m'n bumpers de bijna droge doek ook even over m'n achterlichten gehaald, hoewel het niet echt nodig was. Ze glommen wel iets meer, maar heb 't spul niet echt ingewreven. Wat er precies in zit weet ik niet, maar Poly-trol houdt 't midden tussen vloeibare hars en vernis, met waarschijnlijk ook iets van een weekmaker of oplosmiddel erin. Als het iets ingedroogd is, plakt 't behoorlijk namelijk...

wowT5

Donderdag me roffel een flon4000 behandeling en erg benieuwd naar het resultaat. Er zijn nog al wat krassen bij de handgrepen en op de dak zitten vlekken. Ook zitten hier en daar krassen in de lak. Ik zal foto's maken van voor en na de behandeling.

Nog even iets anders, heeft iemand ervaring met  www.autobandenmarkt.nl??

Greets Hans

wepster

ik gebruik gewoon       bendolite   werkt perfect is makelijk in gebruik en nog niet eens duur ook nog

PS word ook gebruikt door de spuiterijen om een auto aflever klaar te maken  ;) ;) ;)

patvdm

ik gebruik meestal een eenvoudige autoshampoo en tweemaal per jaar "Lustre7" van "K-Tel international".  Is een polymerenconcentraat met o.a. teflon.  Ben daar wel tevreden over, iemand hier ergens ook ervaring met die Lustre7?

144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

BasV70

Ik gebruikte tot nu toe altijd spulletjes van Turttle, Valma en Sonax en soms een B-merk autoshampoo(Halfords/Hema :-X). Was nooit echt tevreden met het resultaat (gek he), waar dan de motivatie om een volgende was/poetsbeurt uit te voeren ernstig onder leed.

Naar aanleiding van dit topic en de daarin geposte goede geluiden over Meguiars maar eens hun site opgezocht. Forum daar een beetje doorgelezen en de stoute schoenen maar eens aangetrokken. Ik heb de NTXtech shampoo, NXTtech wax, quick clay detailer en scratchX aangeschaft en ben aan de slag gegaan. Nu na drie avondjes poetsen ben ik overtuigd. Dat was ik na een half uurtje al, maar de auto is nu helemaal gedaan.  :o  :o Allemachtig wat een gaaf spul is dat.  Eerst de auto gewassen, vervolgens met de klei alle muggeresten, teer- en harsspatjes er af 'gescrubt'. Dan met scratchX de krasjes weg en in de was gezet. Je bent er even druk mee, maar dan heb je ook wat. Echt super gaaf. Het is alsof je een nieuwe auto voor de deur hebt staan. En je kunt de in deze tijd van het jaar zo gebruikelijke dode vliegjes zo van de aalgladde bumpers vegen. Geweldig  :D  

Interieur (leren stoeltjes) heb ik laatst met Sonax Leather cream gedaan. Makkelijk te verwerken en een fris resultaat.

Ik zoek alleen nog een middeltje om oude wasresten van de grijze rubberstrips te halen en een middeltje dat de raamrubbers eens echt goed schoonmaakt.

Bas

Esveldt

Hehehehhe mooi he,

Kom tie weer, Poly-trol!

Paul

BasV70

Citaat van: Esveldt op 01-07-2005 08:06:46
Kom tie weer, Poly-trol!

Is dat ook voor te reinigen? Ik dacht alleen bescherming....

Bas

Roy V70R

Citaat van: Esveldt op 01-07-2005 08:06:46
Hehehehhe mooi he,

Kom tie weer, Poly-trol!

Paul

Hey Paul,

Waar haal je dat spul dan ??? ???

Groeten Roy

p.s. volgende keer hoef je niet zo ver voor Meguiare`s hoor. ;)
850 GLT - 855 T5 - V70R

denjo

@roy  

Boot en touw centrum bij de haven
-hendrik ter kuilestraat
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68