Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

Gmid

Nice Job Ivo! Ziet er erg goed uit.
Volvo C30 '12

DopdeDouwer

Zijn de flacons van maguiers allemaal de zelfde maat? Als je op internet kijkt zie je best wat prijsverschil, misschien vanwege verschillende groottes, misschien prijsbeleid...
Vierkant Rules

Rudy-M

Zo, die 3 stappen van Meguiar's is best pokkewerk, hehe. Als dat spul op is, dan zoek ik wat anders uit.
Een ding merk je wel, als je de wagen met de hand doet: je komt allerlei putjes, deukjes, krasjes enzo tegen die je normaal niet eens opvallen. Maarja, de Volvo is al 10 jaar oud en heeft al 265k km gelopen, dus het heeft wel zijn charme :eusa_shifty:

Moet nog hier en daar de waxresten weghalen

Deukje bij de spiegel goed zichtbaar, mooie voor de uitdeuk-zonder-spuiten-meeting (vlek onderop de deur is al weg). De strips zijn niet de mooiste meer...

Hij moet echt zakken

Trouwens, Ivo, voordat je begint te zoeken naar de CCD, die vind je niet. Je hebt een CMOS ;D :eusa_whistle:

Rayman

Goed bezig geweest zie ik Rudy. Klasse. Uiteraard; het kost tijd om de 850 zo strak te krijgen. Desalniettemin vind ik het altijd een beloning wanneer de auto er weer strak bij staat. Heb je tenminste eer van je werk.

marcelV70R

ik ben ook ff bezig geweest met klei en 3stappen mcq

ben zéér tevreden

Marcel

Laserblue

wat een rare kleur zo op de foto's?  ???

lijkt wel dat bruin/paarse wat op de XC is geleverd :eusa_think:

(maar hij glimt wel 8) )
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

marcelV70R

ja foto's zijn met telefoon genomen,
op parkeerplaats met veel bomen.
zal morgen ff betere proberen te maken.

Marcel

ief

Blijt dat ie kleit! ;D :eusa_clap:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

tijzio

Zo had ff ook wat spullen van Meguiar's gekocht. Net ff getest. Dak gedaan. Eerst de auto ff gewassen (afgespoeld) met hogedrukspuit. Toen begonnen met Stap 1. Klein beetje Scratch X gebruikt voor paar hardnekkige plekjes. Daarna met de klei gedaan. Jeetje wat een apart spul. Dak beetje nat gespoten en dan er overheen wrijven met de klei. Maar hier en daar hou je dan wat kleistreepjes of vlakjes over op het dak. Die heb ik naderhand maar weer weggewreven met een doek bij het droogmaken. Daarna Stap 2 gedaan. Erg fraai werd het toen.
Maar daarna nog stap 3. Werd natuurlijk al wat kouder buiten. Stap 3 viel me een beetje tegen. Op zich 1 kant van het dak goed gelukt, maar de andere kant niet zo. Ik weet niet zeker waar het aan ligt. Het is een beetje vlekkerig nog lijkt het. Op zich doe ik het steeds als volgt. Hele dak insmeren en dan pas uitwrijven. Maar met stap 3 leek dit niet zo'n goed plan. Het liet zich op het laatst erg moeilijk uitwrijven. Ondanks mijn microfibre doek.  Het zou ook kunnen dat het wat te koud en vochtig buiten was.
Is stap 3 wel goed, of raden jullie gelijk de Meguiar's Gold of NXT Tech Wax aan?
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben hoe het beter kan.

fearless

Stap 3 werkte bij mij wel erg goed. Maar heb het ook 0,5 a 1 uur laten zitten voordat ik het uitgepoetst had.

Gmid

Citaat van: tijzio op 04-04-2007 19:59:11
Zo had ff ook wat spullen van Meguiar's gekocht. Net ff getest. Dak gedaan. Eerst de auto ff gewassen (afgespoeld) met hogedrukspuit. Toen begonnen met Stap 1. Klein beetje Scratch X gebruikt voor paar hardnekkige plekjes. Daarna met de klei gedaan. Jeetje wat een apart spul. Dak beetje nat gespoten en dan er overheen wrijven met de klei. Maar hier en daar hou je dan wat kleistreepjes of vlakjes over op het dak. Die heb ik naderhand maar weer weggewreven met een doek bij het droogmaken. Daarna Stap 2 gedaan. Erg fraai werd het toen.
Maar daarna nog stap 3. Werd natuurlijk al wat kouder buiten. Stap 3 viel me een beetje tegen. Op zich 1 kant van het dak goed gelukt, maar de andere kant niet zo. Ik weet niet zeker waar het aan ligt. Het is een beetje vlekkerig nog lijkt het. Op zich doe ik het steeds als volgt. Hele dak insmeren en dan pas uitwrijven. Maar met stap 3 leek dit niet zo'n goed plan. Het liet zich op het laatst erg moeilijk uitwrijven. Ondanks mijn microfibre doek.  Het zou ook kunnen dat het wat te koud en vochtig buiten was.
Is stap 3 wel goed, of raden jullie gelijk de Meguiar's Gold of NXT Tech Wax aan?
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben hoe het beter kan.

Wat jij nu noemt, het vlekkerige, niet uit kunnen poetsen, wordt veroorzaakt door één van de volgende dingen:

- Je gebruikt te veel stap 3 / wax. Een druppel ter grootte van een dubbeltje (jawel dat van vroeger), is genoeg voor 1 deel (dak, motorkap)

- Je laat het niet lang genoeg 'curen'. Probeer het vooral in dit weer toch enkele uren te laten curen. Je kunt testen of de wax geheel 'gecured' is, door even snel met je vinger door de aangebrachte wax heen te vegen. Blijft er een hoogglans veeg achter, dan is de wax goed. Blijft de veeg vlekkering of dof, dan nog niet.

Ik denk dat het bij jou zelfs een combinatie van deze twee is, omdat je tussen de regels door schrijft, dat je stap 3 hetzelfde toepast als stap 2. Dit is dus totaal niet het geval. Zo min mogelijk gebruiken, zo dun mogelijke waas, en zo lang mogelijk laten curen. (langer dan 24 uur zal echter geen extra resultaten aan bescherming of glans geven).
Volvo C30 '12

tijzio

Citaat van: fearless op 04-04-2007 20:03:07
Stap 3 werkte bij mij wel erg goed. Maar heb het ook 0,5 a 1 uur laten zitten voordat ik het uitgepoetst had.

Ok. Dat heb ik zeker niet gedaan. Gewoon in 1 ruk door.

Citaat van: Gmid op 04-04-2007 20:10:23
Wat jij nu noemt, het vlekkerige, niet uit kunnen poetsen, wordt veroorzaakt door één van de volgende dingen:

- Je gebruikt te veel stap 3 / wax. Een druppel ter grootte van een dubbeltje (jawel dat van vroeger), is genoeg voor 1 deel (dak, motorkap)

- Je laat het niet lang genoeg 'curen'. Probeer het vooral in dit weer toch enkele uren te laten curen. Je kunt testen of de wax geheel 'gecured' is, door even snel met je vinger door de aangebrachte wax heen te vegen. Blijft er een hoogglans veeg achter, dan is de wax goed. Blijft de veeg vlekkering of dof, dan nog niet.

Ik denk dat het bij jou zelfs een combinatie van deze twee is, omdat je tussen de regels door schrijft, dat je stap 3 hetzelfde toepast als stap 2. Dit is dus totaal niet het geval. Zo min mogelijk gebruiken, zo dun mogelijke waas, en zo lang mogelijk laten curen. (langer dan 24 uur zal echter geen extra resultaten aan bescherming of glans geven).

Ok. Duidelijk. Sowieso heb ik dan teveel gebruikt van stap 3. Daarbij nog eens te kort laten curen. Kan ik dat morgen nog op simpele wijze repareren? Nog een keer eroverheen? Of alleen nog een keer uitwrijven?

Gmid

Bij de klei heb je detailing spray gekregen. Spuit dit op de plekken waar de vlekken nog zitten, ff met microvezel weer uitvegen, , en voila. Verdwenen.

Zou de wax wel even opnieuw aanbrengen op bovenstaande manier, omdat er nu niet of nauwelijks wax is achtergebleven.
Volvo C30 '12

Rudy-M

:eusa_shifty:

:eusa_whistle:

Gmid

Citaat van: Rudy-M op 05-04-2007 00:57:28

:eusa_shifty:

:eusa_whistle:

Ik denk dat je voor een vliegtuig iets ruimer moet nemen, Rudy.
Volvo C30 '12