Welke Denso bougies voor 2.5 20V??

Gestart door Otto, 05-06-2005 14:08:34

Vorige topic - Volgende topic

Otto

Ik ben van plan nieuwe bougies aan te schafen maar ik kan door de bomen van de grote forum bos niet meer zien welke er worden aangeraden.

Dus een simpele vraag:

Welke Denso Iridium (evt Longlife) bougies voor mijn 2.5 20V??

En waar koop je die vervolgens??

Alvast bedankt,

Otto
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

Christiaan

Otto,

Vanwaar je belangstelling voor de Denso's?
Volgens mijn info kun je kiezen voor een 2.5 10V en 20V, non-turbo, uit de volgende bougies:
1) Goed: K20PR-ZU11 (Platina high performance bougie met 0.7 mm tip, 45.000 kilometer)
2) Beter: IK20 (iridium power (Iridium high performance bougie met 0.4 mm tip, 50.000 kilometer)
3) Best: VK20PR-Z11 (Iriudium power longlife high performance bougie met 0.4 mm tip, tenminste 100.000 kilometer)

Zelf heb ik de laatste (vorige set ruim 130K mee gereden).
Geen idee wat ze kosten, ik krijg ze altijd..........
Moet alleen elke keer bij een beurt zeggen dat de monteur met zijn tengels van de bougies moet afblijven ;D

Volgens hun website zou je ze hier moeten kunnen kopen.
Christiaan

The Netherlands
Havam
Tjalkkade 25, Postbus 3133
5902 RC Venlo
The Netherlands
T: +31 (0)77 3879500
F: +31 (0)77 3873050
E: info@havam.nl
W: www.havam.nl

Kühne Automotive B.V.
Hogebrinkerweg 18
3871 KN Hoevelaken
Netherlands
T: +31 (0) 33-2542211
F: +31 (0) 33-2535882
E: info@kuhne.nl
W: www.kuhne.nl

RS Trade
Markerkant 10-58
1316 AJ Almere
Netherlands
T: +31 (0) 36-5400313
F: +31 (0) 36-5295515
E: info@rstrade.nl
W: www.rstrade.nl

Boeijke

Otto komt uit de omgeving Arnhem. Is beetje ver dan voor hem voor een paar bougies. Otto zie PB.

Willem

Christiaan

Citaat van: Boeijke op 06-06-2005 10:30:12
Otto komt uit de omgeving Arnhem. Is beetje ver dan voor hem voor een paar bougies. Otto zie PB.

Willem

Ver is zo betrekkelijk in een 850................ ;D

Maarten

Verkoopt Marc toch gewoon. http://www.europeantuning.com/
Daar heb ik ze ook vandaan.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Otto

Jongens bedankt ik zal de marktwerking in gang zetten!! :)

Nijmegen is dichterbij.................
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

Wauter

Gewoon originele halen, nooit problemen. Volvo en after-market bougies is geen ideale combi!

Reitse

Citaat van: Wauter op 10-06-2005 18:16:25
Gewoon originele halen, nooit problemen. Volvo en after-market bougies is geen ideale combi!
O? leg uit?

Wauter

Ben monteur geweest bij een Volvo-dealer, meerdere malen problemen gezien. Ook door de verkeerde keuze m.b.t. hittegraad, maar ook met de 'voorgeschreven' bougie. Auto's die niet lekker willen lopen en zo.
Wat denken jullie te winnen met die speciale bougies?

Reitse

De originele Volvo-bougies met drie van die dingetjes eraan zijn niet af te stellen. Heb ze nagemeten en ieder beugeltje had een andere afstand. De nieuwe NGK's die erin gingen hebben maar 1 zo'n beugeldingetje en zijn wel af te stellen.. dat lijkt mij toch prettiger...

daytonawim

Zit er nog verschil in of je op LPG rijd of op benzine?

Christiaan

Nee volgens mij niet...........
Wel is het zo dat ontsteking bij LPG gevoeliger is en dat goede bougies (en verdere ontsteking onderdelen) dus van wezenlijk belang zijn.
Christiaan

855-Champagne

Rij zelf met lpg en heb er denso's in zitten, maar ik denk als je om de 15000 er gewone bougies inzet het ook geen probleem zal zijn, ik heb het gedaan omdat ze langer meegaan dan de gewone bougie's

Christiaan

Citaat van: 855-Champagne op 14-06-2005 16:44:14
................ maar ik denk als je om de 15000 er gewone bougies inzet het ook geen probleem zal zijn, ik heb het gedaan omdat ze langer meegaan dan de gewone bougie's

Alleen heb ik in die periode wel een 100 euro en 2.5 uur sleutelen bespaard........... ;D
Christiaan

ed

Als jij je auto naar de dealer brengt rekent hij het wisselen van de bougies echt wel door. Zit namelijk in het bedrag van de beurt verwerkt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!