Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Weet je wat ook helpt? Onderweg weer eens lekker actief elke 850 / V of S 70 rijders begroeten. Verkeerde interpretaties zijn onmogelijk. En de reacties zijn altijd fijn :)

V70geRwin

Citaat van: )()()sT op 25-10-2018 08:49:04
Ik heb getwijfeld om te reageren, maar ik doe het lekker toch (jajaja, post ik ook weer eens :o)
De opmerking van Marcel in het topic van Henk over de led's toverde een glimlach op mijn gezicht. Ik vond hem dus grappig. Dat anderen dat niet grappig vinden mag natuurlijk, zoveel mensen, zoveel wensen.

Het valt me echter op dat, zodra er gereageerd wordt op een opmerking van hem, gelijk de persoon in kwestie in de aanvalshouding gaat, of een bepaald aantal anderen meent het op te moeten nemen voor hem middels het sturen van pb's om ons de les te leven dat we geen grapje of kritische noot mogen ventileren.

Iedereen die Marcel een beetje kent (en mij ook kent!!) weet dat wij absoluut geen mensen zijn die anderen de grond in willen boren, zwart maken, afzeiken of what so ever. Niet als keyboard-warrior, en al helemaal niet in real life.
Er wordt eens een grapje gemaakt, deze wordt dus gelijk als aanval opgevat en gelijk slaat de sfeer om, en zo ontstaat dus de hele discussie alweer.
Let wel, afzeiken, belachelijk maken etc. daar ben ik absoluut niet van, en zal ik ook nooit (bedoeld!) doen.

Leven en laten leven. Iedereen is zoals ie is. En ja, als je bijvoorbeeld weet dat iemand niet kan lachen om dit soort 'grapjes' dan zou je het ook kunnen laten. Maar kom op, het leven is al serieus genoeg en laten we af en toe een beetje flair eraan geven.
Als je eens wist hoe vaak wij Marcel als klagert en zeur bestempelen.... hij weet wel beter ;D

En na deze wijze woorden pak ik een lekkere kop koffie.... en zal ik me toch nogmaals eens motiveren om ook weer wat blogupdate te doen om het leven op dit forum te behouden. Kom op, we zijn een soort van 'familie' hier, iets wat op een Volvo-Forum heus niet zo 'hecht' is.

Kijk, normaal gesproken valt niemand daar over natuurlijk en kan een grapje best. Maar helaas is de situatie niet meer normaal.
Het vervelende is dat je met dit ogenschijnlijke normale grapje je aansluit bij een aantal noitaire regeerders die met "normale" vragen c.q. grapjes heel goed weten dat ze onder de gordel trappen.

Wat ik zelf doe is een stapje terug, minder lezen, minder reageren.
Beperken tot de technische topics.
Wellicht wordt het meer, wellicht minder, dingen veranderen nou eenmaal en niet alles is binnen je invloedsfeer.

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 25-10-2018 10:33:17
Weet je wat ook helpt? Onderweg weer eens lekker actief elke 850 / V of S 70 rijders begroeten. Verkeerde interpretaties zijn onmogelijk. En de reacties zijn altijd fijn :)

Doe ik ook steeds vaker, blijft leuk en ja, onze auto's worden zo langzaam klassiekers  :eusa_clap:

classicT5

Verbeter de wereld, begin bij jezelf :)

Die opmerking van Piet is leuk, ben je ochtendmens die dan op zijn creatiefst is? ;)

razorx

#379
Ik ben heel blij met de laatste paar reacties. Gerwin verwoord het heel goed. We moeten het niet "Bon Ton" maken iemand weg te zeiken. Een niet meeloper plaatst een krachtige reactie die niet goed kan vallen bij de TS, vervolgens denken een paar anderen onbewust, nu mag ik ook lekker iemand omlaag trappen.

Ik denk dat het goed is dat de genen met een sterke mening en die niet meelopen zich ook bewust worden van hun verantwoordelijkheid.
Je trekt met een sterke mening of persoonlijkheid anderen mee! Wees daarmee voorzichtig.

Een nieuwe forummer komt binnen met wat gedurfde plannen. Moeten wij die gene dan met zijn allen neersabelen. Heldhaftig is dat niet maar nog minder menselijk.
Lieverds: We voelen ons toch niet beter als we een ander neersabelen? We hoeven niet altijd onze mening te geven, laat staan te oordelen.

Het forum dat maken we zelf. Geef elkaar een beetje lucht inplaats van op ieder misschien in onschuld geplaatst bericht een reactie te moeten geven.

:-*
Doen?

-edit- Het is me niet gelukt de juiste bewoording exact te vinden. Hopelijk komt de essentie van mijn betoog wel over.

Piet

Citaat van: classicT5 op 25-10-2018 18:21:53
Verbeter de wereld, begin bij jezelf :)

Die opmerking van Piet is leuk, ben je ochtendmens die dan op zijn creatiefst is? ;)

Haha, nee absoluut geen ochtendmens.
Was noodgedwongen juist veel te vroeg op om een vliegtuig te kunnen halen 😁

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

#382
Citaat van: razorx op 25-10-2018 23:34:52

Lieverds: We voelen ons toch niet beter als we een ander neersabelen? We hoeven niet altijd onze mening te geven, laat staan te oordelen.

Het forum dat maken we zelf. Geef elkaar een beetje lucht inplaats van op ieder misschien in onschuld geplaatst bericht een reactie te moeten geven.

:-*
Doen?

-edit- Het is me niet gelukt de juiste bewoording exact te vinden. Hopelijk komt de essentie van mijn betoog wel over.

Tot nu toe heb ik me altijd buiten alle discussies gehouden, en er nooit op gereageerd. Nu besluit ik om toch maar eens een korte reactie neer te zetten naar aanleiding van dit berichtje van Yits, waar ik het helemaal mee eens ben.

Ik ben geen mega technische "grote" sleutelaar. Complexe technische inbreng heb ik dan ook niet. Ik loop al wel weer bijna 12 jaar op dit forum mee, terwijl ik al 8 jaar geen 850 meer heb. Ik ben hier dus toch blijven plakken. Dat komt met name door de technische kennis op dit forum, ook over nieuwere modellen, de bereidheid om elkaar te helpen en omdat we met elkaar de liefde voor een merk en/of een bepaald type delen. Ook heb ik hier veel leuke mensen leren kennen en zijn er mooie vriendschappen ontstaan.

Aan mijn hoeveelheid posts zie je dat ik in die 12 jaar niet onwijs veel heb gepost, als je het vergelijkt met sommige anderen. Ik kom gezien mijn a-technische achtergrond ook meer halen dan brengen, hoewel ik mijn ervaringen deel als ik die heb en ze mogelijk nuttig zijn. Zoals al eerder gezegd, samen maken we het forum. Maar de hoeveelheid posts komt ook omdat ik soms dingen lees, er wat van vind, en besluit door te gaan met iets anders in plaats van er standaard op te moeten/willen reageren....

De laatste jaren kom ik hier steeds minder vaak, en dat komt voor een groot deel door al het gedoe. Ik vind dat oprecht jammer. Iedere keer probeer ik het weer op pakken, en iedere keer denk ik weer "mweh".... en toch heeft dit forum meer "ziel" dan alle andere waar ik het heb geprobeerd. Hier ben ik dus weer.

Het wordt denk ik een stuk gezelliger als we eens wat vaker op onze tong bijten, schouders ophalen, en normaal met elkaar omgaan. Kritisch zijn mag, kunnen incasseren hoort er ook bij. Het is net het echte leven. Maar ik denk dat het uiteindelijk allemaal draait om respect voor elkaar. Je onderbuik gevoel geeft vaak al prima aan of dat berichtje wat je getikt hebt wel of niet "door de beugel kan". Luister daar wellicht eens wat vaker naar :). Mijn vader zegt altijd "het is de toon die de muziek maakt". Of misschien is het goed om eens helemaal niet te reageren?

Ik had de behoefte dit toch maar eens op te schrijven :).

Ik ga dit weekend dan ook mijn blog maar weer eens bijwerken ;D. Zelfs met een 3 jaar oude V60 is er wel eens wat aan de hand ::).... ook heb ik sinds kort meer vrije tijd, die ik ook weer meer aan de Volvo-hobby wil besteden.




Marc O.

Citaat van: Chris op 26-10-2018 08:42:57
ook heb ik sinds kort meer vrije tijd, die ik ook weer meer aan de Volvo-hobby wil besteden.

Nóg meer vrije tijd? Maar je was toch al ambtenaar? :P

Zonder gekheid: Precies zoals ik erover denk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Citaat van: Marc O. op 26-10-2018 08:47:27
Nóg meer vrije tijd? Maar je was toch al ambtenaar? :P

Zonder gekheid: Precies zoals ik erover denk.


Bedankt hè ;D...

Gestopt bij Defensie ;)... dus geen tweede baan meer. Dat levert wel wat lucht op ja. Nu heb ik niks meer te doen :eusa_shifty:.

Marc O.

Joh? Had juist het idee dat je het bij defensie zo gaaf vond? Maar kan me voorstellen dat het ook wel een zware wissel trekt op je privé leven. Wat extra vrije tijd met vrouw en kids is onbetaalbaar.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Citaat van: Marc O. op 26-10-2018 08:54:54
Joh? Had juist het idee dat je het bij defensie zo gaaf vond? Maar kan me voorstellen dat het ook wel een zware wissel trekt op je privé leven. Wat extra vrije tijd met vrouw en kids is onbetaalbaar.

Exact dat dus. Ik heb het met heel veel plezier gedaan, en het was/is ook erg gaaf, maar het werd steeds lastiger te combineren. Zeker nu Tess wat ouder wordt. Het is wel wat versneld door wat intern gedoe, het gaf meer negatieve dan positieve energie, dus ik heb er een streep onder gezet na 8 jaar.

Wouter1973

Citaat van: V70geRwin op 25-10-2018 10:56:09
Doe ik ook steeds vaker, blijft leuk en ja, onze auto's worden zo langzaam klassiekers  :eusa_clap:
Zeker. En het geeft mij echt een soort 'saamhorigheid'-gevoel op zo'n moment. In een flits schiet voorbij dat die ander die je even ziet ook bezig is met zijn roffel, ook zit te klooien met de bekende problemen en het toch ook voor elkaar krijgt en het leuk vindt om lekker te rijden :-)

KIM

Ik moet jullie vertellen dat zelfs ik hier de laatste paar weken met steeds minder plezier kom. Elke keer hoop ik dat ik maar niet teveel gezeur tegen kom.
Ik doe mijn best om het zo veel mogelijk te filteren maar het is vaak lastig om er tegen op te treden.

Het lijkt er een beetje op dat men de kunst van het discussiëren niet meer beheerst.

Zonder het gezeur is dit echt nog steeds een geweldig forum.

Marc O.

Citaat van: KIM op 26-10-2018 09:25:49
Zonder het gezeur is dit echt nog steeds een geweldig forum.

Absoluut! Zonder forum had ik een paar goede vrienden minder gehad, had ik die geweldige rode Rrrrr meeting niet mee kunnen organiseren en had ik de meest gave roadtrips naar de Poolcirkel en Noordkaap niet kunnen maken. Dan heb ik het (dus) nog niet eens over de technisch inhoudelijke waarde van alles wat hier staat en op welke wijze dat veel mensen in staat stelt om hun auto rijdend te houden. :D

...The Nile isn't just a river in Africa...