Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouter1973

Heb zelf voor de 850 ook drie jaar gedieseld in een lease Octavia. Na afloop van het lease contract heeft voor mij wel meegespeeld dat LPG relatief schoon is. Beetje jammer dat ik met de lekkende oliekoeler leiding onlangs een klein milieudelict veroorzaakte door in totaal 15 liter motorolie onderweg te verliezen.... :eusa_think: Dat is me bij de Skoda nooit gebeurd.

Jans Duiven

@ Taranis: Precies dat! Beter even wachten dan te vroeg  geld weg mikken

Taranis

Te vroeg geld weg mikken en met een beetje pech rij je dan in een net-niet-elektrische auto terwijl ze over een jaar of wat allemaal 600 km bereik hebben en 3-fasen op kunnen laden. Schrijf je op je net-niet-elektrische auto ook af als een kogel. Dan wacht ik nog wel ff al moet ik eerlijk bekennen dat 't wel jeukt ;D

Citaat van: Wouter1973 op 04-06-2019 22:15:31
Heb zelf voor de 850 ook drie jaar gedieseld in een lease Octavia. Na afloop van het lease contract heeft voor mij wel meegespeeld dat LPG relatief schoon is. Beetje jammer dat ik met de lekkende oliekoeler leiding onlangs een klein milieudelict veroorzaakte door in totaal 15 liter motorolie onderweg te verliezen.... :eusa_think: Dat is me bij de Skoda nooit gebeurd.

Ik weet zo niet waar je de uitstootcijfers terug kunt vinden maar dat een 25 jaar oud hok op LPG schoner is dan een moderne euro6 diesel waag ik toch te betwijfelen :eusa_think:

)()()sT

Ik denk dat een euro 5/6 diesel niet eens zo mega vervuilend is. Jammer dat de hetze in volle gang is en dan gaan mensen idd rare dingen doen uit "angst" en dat betekent dus altijd de knip trekken.
Qua rijplezier en trekkracht heb ik nog nooit zo'n fijn rijdende auto gehad als de V60. Met 135.000 gelopen haal ik 2025 nog wel.... en dan zien we wel weer verder.

KIM

De EURO 6D Diesels van alle Duitse fabrikanten zijn zelfs schoner dan EURO6 benzinemotoren. Zoals Joost echter ook al aangeeft; de hetze is toch al ingezet.
Je kunt je ook nog afvragen wat het economisch voordeel is met zoveel (kostbare) nabehandelingssystemen.

Staar je niet blind op elektrisch; het zal niet de enige oplossing kunnen zijn om de mensheid mobiel te houden.

Marc O.

#815
Citaat van: Taranis op 04-06-2019 22:23:57
Te vroeg geld weg mikken en met een beetje pech rij je dan in een net-niet-elektrische auto terwijl ze over een jaar of wat allemaal 600 km bereik hebben en 3-fasen op kunnen laden. Schrijf je op je net-niet-elektrische auto ook af als een kogel. Dan wacht ik nog wel ff al moet ik eerlijk bekennen dat 't wel jeukt ;D

Dus jij denkt dat je over 3 jaar een net-wél-electrische auto kunt kopen die dan veel minder afschrijft omdat de range in de jaren daarna niét meer toeneemt? Succes dan met het 'investeren' van je zuurverdiende 50.000 Eurotjes ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Bovenstaande afweging heb ik ook allemaal gemaakt. Daarom dan maar een hybride gekozen. Gewoon benzine tanken en overal heen kunnen, maar een verbruik van minder dan 5l/100km (1/20).

FGG

Dat ik overwogen heb om een C70 Classic Cabrio te kopen...  :eusa_doh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

volvobug

Citaat van: FGG op 19-06-2019 15:57:19
Dat ik overwogen heb om een C70 Classic Cabrio te kopen...  :eusa_doh:

En nu zoek je redenen om dit te vergoeilijken:

1) "liever spijt van de dingen die je wel gedaan hebt dan spijt van de dingen die je niet gedaan hebt"
2) de "wife acceptance factor" kan erg hoog zijn
3) slopen verkopen kan altijd nog
4) klimaatverandering laat vaker open rijden toe
5) .......

(naar believen aan te vullen).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

5) toegeven aan de midlife-crisis

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jans Duiven

 ;D
Citaat van: volvobug op 19-06-2019 16:03:15
En nu zoek je redenen om dit te vergoeilijken:

1) "liever spijt van de dingen die je wel gedaan hebt dan spijt van de dingen die je niet gedaan hebt"
2) de "wife acceptance factor" kan erg hoog zijn
3) slopen verkopen kan altijd nog
4) klimaatverandering laat vaker open rijden toe
5) .......

(naar believen aan te vullen).



1. Ken ik nog wel van de butthole surfers - Sweat Loaf   ;D ;D ;D


Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

FGG

Citaat van: volvobug op 19-06-2019 16:03:15
En nu zoek je redenen om dit te vergoeilijken:

Nope.

De bedoeling was om de S60 zakelijk te gaan rijden en privé een kleine cabrio te nemen. De jongere hardtops (C70N en zo) zijn loodzwaar en daardoor niet te betalen en niet te besturen. Dus dan ga je kijken in de categorie MX-5, S2000, en zo. Maar dan wil moeders nog de golfstokken mee en dan heb je toch een flinke cabrio nodig. Hardtop is te zwaar, dus een soft. En voor je het weet sta je bij een Saab 9-3 te kijken óf een C70 classic...

Citaat van: volvobug op 19-06-2019 16:03:15
1) "liever spijt van de dingen die je wel gedaan hebt dan spijt van de dingen die je niet gedaan hebt"
2) de "wife acceptance factor" kan erg hoog zijn
3) slopen verkopen kan altijd nog
4) klimaatverandering laat vaker open rijden toe

1) Nope. Die cabrio komt er wel een keer.
2) Meer "wife demand factor". Terug naar 1).
3) Ook geen issue
4) Open rijden kan vaker dan je denkt.

Ik had alleen m'n zinnen gezet op een E270cdi i.p.v. een S60...  :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

NinaPaul

Ook een 5 cilinder, maar ik zou het niet aanbevelen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FGG

Citaat van: NinaPaul op 20-06-2019 12:55:11
Ook een 5 cilinder, maar ik zou het niet aanbevelen.
Vele malen sterker dan de tdi's die Volvo in de V70's drukten destijds.

De E-serie tot 2004 gebruikt de lijn-6 in plaats van de V-6 van ná 2004. Die lijn-blokken zijn oersolide. De 270 is die lijn-6 met een potje minder.
Vriend van me heeft afgelopen jaar 85.000 probleemloze kilometers gereden in een getunde 320cdi, de lijn-6 dus.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: