Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Wat zijn de maatregelen in Nederland eigenlijk?

Ik ben hier in België verplicht om thuis te werken en om tegelijkertijd twee kinderen op te vangen. Mijn vrouw is verpleegster dus die werkt keihard momenteel.

Bijzondere tijden...

gero

Citaat van: Vulk op 20-03-2020 10:18:40
Wat zijn de maatregelen in Nederland eigenlijk?

Ik ben hier in België verplicht om thuis te werken en om tegelijkertijd twee kinderen op te vangen. Mijn vrouw is verpleegster dus die werkt keihard momenteel.

Bijzondere tijden...

Bij mijn bedrijf (voedingssector),als je thuis kan werken, werk dan thuis.
mijn zoon (ICT) zit al in zijn 2e week thuis te werken, mijn dochter krijgt digitaal les ( alle universiteiten/hoge scholen)de komende 3 weken dicht. :'(

Snellebaksteen

Ik werk al twee weken thuis.
De kids krijgen sinds deze week digitaal les.
Nederland kent nog geen lock-down maar het zou mij niet verbazen als dit ergens volgende week als we over de 200 doden heen gaan wel het geval wordt.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 20-03-2020 10:18:40
Wat zijn de maatregelen in Nederland eigenlijk?

Ik ben hier in België verplicht om thuis te werken en om tegelijkertijd twee kinderen op te vangen. Mijn vrouw is verpleegster dus die werkt keihard momenteel.

Bijzondere tijden...

Het hoger beroepsonderwijs en universiteiten hebben hun lessen etc. vorige week vrijdag gestaakt. Sinds deze week geven we les en begeleiding via Teams voor zover dat gaat. Ook vanuit kantoor het advies om thuis te werken dus dat doen we dan ook.

De Nederlander gaat vervolgens massaal naar de speeltuin, tuincentra en bouwmarkten. Of in de rij staan om in België te tanken met als risico een boete van €4000,- te krijgen. En terecht, onnozel gedoe.

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 20-03-2020 13:40:45
De Nederlander gaat vervolgens massaal naar de speeltuin, tuincentra en bouwmarkten. Of in de rij staan om in België te tanken met als risico een boete van €4000,- te krijgen. En terecht, onnozel gedoe.

Echt onvoorstelbaar he? En dat allemaal om een paar onnozele Euro's voordeel of omdat men het niet kan opbrengen om gewoon effe thuis te blijven.

Ik werk zelf inmiddels ook al twee weken thuis en vrouwlief sinds deze week (nadat ze daar bijna om heeft moeten smeken, terwijl haar werk dat makkelijk mogelijk maakt). Zoonlief volgt thuis online lessen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Spin!

Citaat van: Vulk op 20-03-2020 10:18:40
Wat zijn de maatregelen in Nederland eigenlijk?

We doen hier precies wat er niet van ons verwacht wordt.
- Niet hamsteren - iedereen hamstert.
- Blijf thuis betekent hier: ga niet naar je werk. Nu loopt iedereen met het gezin door parken en wordt er op veldjes gesport.
- We luisteren niet naar wat ons wordt opgedragen, wel volgen we de experts die gek genoeg allemaal op Facebook zitten.

Daarnaast ben ik f*cking druk met het ontvangen, bekijken en doorsturen van grappige plaatjes en teksten die vatting op het Coronavirus hebben. Dagtaak...

www.vm-parts.nl

T5-4life

Citaat van: Spin! op 20-03-2020 14:06:02
We doen hier precies wat er niet van ons verwacht wordt.
- Niet hamsteren - iedereen hamstert.
- Blijf thuis betekent hier: ga niet naar je werk. Nu loopt iedereen met het gezin door parken en wordt er op veldjes gesport.
- We luisteren niet naar wat ons wordt opgedragen, wel volgen we de experts die gek genoeg allemaal op Facebook zitten.

Daarnaast ben ik f*cking druk met het ontvangen, bekijken en doorsturen van grappige plaatjes en teksten die vatting op het Coronavirus hebben. Dagtaak...

Mooie samenvatting! 😂
C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 312 dkm

Snellebaksteen

Daar komt het in grote lijnen wel op neer ja.
;D ;D

En vergeet niet dat iedereen z'n schuurtje, garage en tuin aan het opruimen is.
Lange rijen met auto's met aanhangers voor de gemeentestort dus.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Citaat van: )()()sT op 20-03-2020 13:40:45
Het hoger beroepsonderwijs en universiteiten hebben hun lessen etc. vorige week vrijdag gestaakt. Sinds deze week geven we les en begeleiding via Teams voor zover dat gaat. Ook vanuit kantoor het advies om thuis te werken dus dat doen we dan ook.

De Nederlander gaat vervolgens massaal naar de speeltuin, tuincentra en bouwmarkten. Of in de rij staan om in België te tanken met als risico een boete van €4000,- te krijgen. En terecht, onnozel gedoe.

De gigantisch egoïstische en arrogante aard van de gemiddelde Nederlander wordt weer eens pijnlijk duidelijk. Ongehoord vind ik het. Ik word ook erg moe van al die zelfbenoemde experts. Als je een beetje verstand hebt, en ziet dat ook de experts het niet precies weten, dan concludeer je volgens mij dat het allemaal erg onzeker is en dat we nog heel veel niet weten. Dus better safe than sorry.... voor jezelf, je naasten en de zwakkeren.

Ik denk dat Rutte inmiddels, terecht, laat doorschemeren dat de maatregelen met de kennis van nu de beste keus zijn en dat hij er als we ons er massaal niet aan houden niet aan ontkomt om alsnog zwaardere maatregelen te nemen. En dat wordt het pas echt stress... als je uren in de rij voor de supermarkt moet staan omdat je maar met een handvol naar binnen mag.




Sbv

Helemaal mee eens. Wordt wat simpel van de bijna 17 miljoen virologen die we momenteel hebben. Recent waren dat nog allemaal stikstof experts.

Inmiddels een week thuis aan het werk en dat gaat redelijk. Vrouw is ook thuis aan het werk voor zover dat gaat en daarnaast dient ons kind(6 jaar oud) nog ca 2 a 3 uur per dag onderwijs te krijgen. Iedere ochtend komen er vanuit school opdrachten voor die dag binnen.

Het was van de week druk bij bouwmarkt. In de straat voor ons huis is het best wel stil op agrarisch verkeerd na

knoertS70

Citaat van: Chris op 20-03-2020 14:38:36
als je uren in de rij voor de supermarkt moet staan omdat je maar met een handvol naar binnen mag.

Dat is hier dus nu al het geval. Buiten de supermarkten staan al enorme rijen. Ik ben weer naar huis gegaan vanmorgen.
Wij gaan morgen proberen of we bij de Makro nog wat kunnen scoren.

Het wordt hier langzamerhand echt best wel eng. Overal politie die je vraagt wat je gaat doen. Als het antwoord niet voldoet, boete.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

)()()sT

Moet even rectificeren: de boete voor tanken in België is €350,- hoorde ik later op het nieuws.
En die Nederlander, tja. Vorige week stonden de Belgen massaal in ons land dus het zit een beetje in onze aard. Vooralsnog merk je er in de directe omgeving weinig van. Maar toch vind ik het best eng allemaal.
De universiteit Maastricht gaat het hele collegejaar geen fysieke lessen meer geven, dus onze Hogeschool zal wel volgen.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Omdat ik weet hoe slecht het met de bloemenbranche gaat vandaag 93 bloemboeketten laten bezorgen.

#BuyFlowersNotToiletpaper
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT