Keerring vervangen

Gestart door luxuryline, 11-07-2018 08:19:54

Vorige topic - Volgende topic

freefall

Citaat van: NinaPaul op 11-07-2018 21:36:13
Citaat van: classicT5 op 11-07-2018 21:07:04
Heb zelf wel die ervaring. Na aanschaf auto lekkage op keerkringen.  Eerst stage 0 gedaan, dus ook nieuwe CV ed, daarna lekkage op keerkringen over.

De steenbok en de kreeft, toe maar  8)

De uitzondering bevestigd de regel.

Vrees dat je die aan de meesten uit mag leggen, ik vind em sterk ;d
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjen850

Moet er op korte termijn nog meer gebeuren aan de auto? Distributie, carterventilatie, motorsteunen oid? Zou dan de motor er uitpakken, kun je alles ineens doen, je bent dan toch bezig, en ben je er ook van af.

classicT5

autocorrect... Zo irritant.

BevestigT, nu we toch aan de spellingscorrectie zitten. Stam + T, weet je nog?

elianmars

Citaat van: arjen850 op 11-07-2018 21:57:22
Moet er op korte termijn nog meer gebeuren aan de auto? Distributie, carterventilatie, motorsteunen oid? Zou dan de motor er uitpakken, kun je alles ineens doen, je bent dan toch bezig, en ben je er ook van af.

Motor er uit pakken. Jij doet het inmiddels met twee vingers in de neus, maar bij mij breekt het angstzweet uit bij die woorden  :eusa_shifty:  ;D

The Volvoboy

Dat dacht ik ook toen ik de motor van mijn T5 donor eruit ging halen, maar het valt best mee hoor Marcel. ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Ja t valt idd mee 3 uurtjes staat ie er echt wel naast.

Is met bak wisselen eigenlijk net zo makkelijk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

Dat zou ook mijn advies zijn.
Motor eruit, en dan alle relevante lekveroorzakers aanpakken. Gelijk de bak leeghalen en flushen en meer van zulks. Distributie meenemen. Ben je er weer voor 10 jaar klaar mee.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

classicT5

Is motor er onderuit niet sneller? Niet als muggenziften bedoelt, maar ik verwacht dat je nog sneller bent als je geheel met subframe erbij er onderuit laat zakken ipv bovenlangs? Iemand ervaring die allebei de methodes gebruikt heeft?

Ga binnenkort eens het blok uit mijn 850 halen had het plan om dan meteen alles eruit te lepelen en dus onderlangs.

arjenT5R

Als je een brug hebt is t makkelijk om subframe op een pallet te zetten ja maar voor degene die dat niet hebben of de ruimte niet hebben is toch de motortakel wel net zo makkelijk.

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 14-07-2018 20:58:19
Als je een brug hebt is t makkelijk om subframe op een pallet te zetten ja maar voor degene die dat niet hebben of de ruimte niet hebben is toch de motortakel wel net zo makkelijk.

Dan til je de carrosserie toch op met die motortakel?  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Je kan m misschien beter gelijk de shredder in drukken scheelt weer een hoop frustratie ;D

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 14-07-2018 20:58:19

Het kan idd ook onderuit. Is wat je voorkeur verdiend. Ik pak ze er altijd van boven uit. Wanneer ze op LPG lopen is het wel zaak de kabelboom ongeschonden te houden. Als ik enkel een koppeling oid moet vervangen dan pak ik nog het liefst de motor eruit. Helemaal als het om een automaat gaat voor een keering (want loodzwaar). Je mag rustig contact opnemen, wil er best naar kijken.

NinaPaul

Mijn ervaring is dat je de motor prima kan laten zitten bij gebruik van een (1/2 koloms-) brug en dat dit het snelste werkt.
Maar bij mensen in de schuur/onder het afdakje staat meestal geen brug, dan is met de motortakel motor en bak eruit halen de enige methode.

Verder dien je rekening te houden met garantie en de prijs. Een "beun" kan misschien de helft goedkoper per uur werken, maar als er geen garantie op zit en het bijna 2 keer langer duurt ben je beter af bij de professional.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 15-07-2018 12:29:31
Mijn ervaring is dat je de motor prima kan laten zitten bij gebruik van een (1/2 koloms-) brug en dat dit het snelste werkt.
Maar bij mensen in de schuur/onder het afdakje staat meestal geen brug, dan is met de motortakel motor en bak eruit halen de enige methode.

Verder dien je rekening te houden met garantie en de prijs. Een "beun" kan misschien de helft goedkoper per uur werken, maar als er geen garantie op zit en het bijna 2 keer langer duurt ben je beter af bij de professional.

Edit: volgens mij niet goed gelezen. Jij bedoeld de bak eraf halen zowel automaat als handbak en de motor laten zitten. Daarom ook mijn eerste vraag, moet er nog meer aan gebeuren.

Is dat altijd zo? Als er lekkage is door een montage fout, dan zorg ik dat het opgelost wordt. Dat hoort er ook bij toch? Ik heb de gelegenheid ze aan de onderzijde eruit te laten, maar nog steeds kies ik voor bovenlangs ;) heeft er mee te maken dat ik dat persoonlijk het fijnste werken vind.

NinaPaul

Waarom zo persoonlijk? Ik spreek over het algemeen, de uitzondering bevestigt de regel.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz