Keerring vervangen

Gestart door luxuryline, 11-07-2018 08:19:54

Vorige topic - Volgende topic

luxuryline

Wie kan er een garage aanraden die voor een nette prijs de keerring tussen het blok en de automaat kan vervangen?

Of dan wel een prijsindicatie geven wat een garagist hiervoor zou mogen rekenen.

Omgeving: Gouda. Maar een stuk rijden is met zo'n auto natuurlijk nooit erg.

V70R^2

Dat is echt een pokke hoeveelheid werk voor zo'n stomme keerring.  

100% zeker dat die vervangen moet worden?

Zeg, 5a6 uur arbeid op de rekening, €300 tot 500 euro? Het is behoorlijk afhankelijk van hoe handig ze met onze Volvo's zijn en hun tarieven..

Hengeveld

5-6 uur voor een auto met automaat? Lukt het jou in die tijd? Dan heb ik nog wat klusjes voor je ;)

Ries van de Zilverschuit

Voor een zeer geroutineerde monteur jazeker. Dan moet dus wel precies weten wat de snelste volgorde van handelingen is, precies weten welke dop hij voor welke bout hij moet gebruiken en hij moet alles blindelings terug kunnen bouwen.

Nee, ik ben het niet, maar ik heb er wel zelf twee keer bijgestaan.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Denk dat 8 uur realistischer is idd...

Plat stampen en Grolsch blikjes van maken :P

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 11-07-2018 09:38:57
Voor een zeer retourneerde monteur jazeker. Dan moet dus wel precies weten wat de snelste volgorde van handelingen is, precies weten welke dop hij voor welke bout hij moet gebruiken en hij moet alles blindelings terug kunnen bouwen.

Mooi verhaal Ries, zie er maar eens zo een te vinden... meestal wordt de klus uitbesteed aan de stagaire  ;D
6 uur is echt heel erg krap hoor  :eusa_sick:

Nou werkt t met een brug wel iets makkelijker dan dat geworstel op de grond van mij  ;D
Maar toch  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Citaat van: Hengeveld op 11-07-2018 09:22:01
5-6 uur voor een auto met automaat? Lukt het jou in die tijd? Dan heb ik nog wat klusjes voor je ;)

Nee, dat lukt mij niet in die tijd.

Maar als ik van 09:00 tot 18:00 bezig ben ga ik geen 9uur verkopen, misschien 6 uren intensieve arbeid en verder wat gepuzzel gekl**t en koffiepauze ;D

Los daarvan, ik ga er niet aan beginnen, ook al betaal je wel die 9uur, pokkeklus ;D

konniekip

8 uur vind ik al knap.. dan werk je echt hard door zeg maar.

Ries van de Zilverschuit

Lever je auto maar eens in bij Dennis850estate. Man, wat werkt die snel. Hij heeft deze klus ook al heel veel gedaan, maar inmiddels is hij ook al weer een paar jaar ouder.

T5-4life

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 11-07-2018 09:38:57
Voor een zeer retourneerde monteur jazeker. Dan moet dus wel precies weten wat de snelste volgorde van handelingen is, precies weten welke dop hij voor welke bout hij moet gebruiken en hij moet alles blindelings terug kunnen bouwen.

Overzeese monteur met asielstatus die je elk moment terug kunt sturen?  ;D
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Ries van de Zilverschuit

luxuryline

Citaat van: V70R^2 op 11-07-2018 08:55:32
Dat is echt een pokke hoeveelheid werk voor zo'n stomme keerring. 

100% zeker dat die vervangen moet worden?

Zeg, 5a6 uur arbeid op de rekening, €300 tot 500 euro? Het is behoorlijk afhankelijk van hoe handig ze met onze Volvo's zijn en hun tarieven..

Ja, daar ben ik vrij zeker van. Althans, na goed schoonmaken lekt er altijd weer opnieuw olie uit. Ook bewijs op de parkeerplaats... Keering aan de makkelijk kant is al vervangen.

Ik had gerekend op zo'n € 600 (stond in de aankooptips) maar krijg tot op heden alleen offerte's van veel meer. Ik ga Dennis een berichtje sturen.

classicT5

Carterventilatie al getest? Als die verstopt perst de olie langs je keerring. Met geluk na reparatie ervan je keerring weer goed zijn.

Mbv zoekfunctie kun je goed vinden hoe CV te testen

NinaPaul

Citaat van: classicT5 op 11-07-2018 17:54:34
Carterventilatie al getest? Als die verstopt perst de olie langs je keerring. Met geluk na reparatie ervan je keerring weer goed zijn.

Mbv zoekfunctie kun je goed vinden hoe CV te testen

Als ze eenmaal lekken is de kans dat ze, door wondermiddelen en/of cv aanpakken, stoppen met lekken nihil.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Heb zelf wel die ervaring. Na aanschaf auto lekkage op keerkringen.  Eerst stage 0 gedaan, dus ook nieuwe CV ed, daarna lekkage op keerkringen over.

NinaPaul

Citaat van: classicT5 op 11-07-2018 21:07:04
Heb zelf wel die ervaring. Na aanschaf auto lekkage op keerkringen.  Eerst stage 0 gedaan, dus ook nieuwe CV ed, daarna lekkage op keerkringen over.

De steenbok en de kreeft, toe maar  8)

De uitzondering bevestigt de regel.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz