PU Bussen voor R/Diesel/AWD draagarmen voor.

Gestart door arjenT5R, 12-07-2018 22:00:52

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Meestal liggen eerder de Rubbers er uit dan de kogels.
Nadeel van de alter1 draagarmen is dat ze van alu zijn.

De goedkopere draagarmen hebben zachter rubber dus die gaan nog sneller naar de vaantjes. De kogels blijven over t algemeen best een tijdje goed. Een complete draagarm van " een "  merk koop je al voor een tientje of 3... Dus daar hoef je t ook niet echt voor te laten :P

Als je een pers hebt staan is t een koud kunstje toch :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Citaat van: arjenT5R op 13-07-2018 17:14:34
Meestal liggen eerder de Rubbers er uit dan de kogels.
Nadeel van de alter1 draagarmen is dat ze van alu zijn.

De goedkopere draagarmen hebben zachter rubber dus die gaan nog sneller naar de vaantjes. De kogels blijven over t algemeen best een tijdje goed. Een complete draagarm van " een "  merk koop je al voor een tientje of 3... Dus daar hoef je t ook niet echt voor te laten :P

Als je een pers hebt staan is t een koud kunstje toch :)

Wat is volgens jou het nadeel van een Alu draagarm?

In het begin van de 850 was aluminium betaalbaar materiaal, lichter dan gietijzer en enorm sterk. Een paar jaar na de productie van de eerste 850tigs ging de aluminium prijs enorm omhoog en uit kostenbesparing is men toen over gegaan op gietijzer, niet omdat de alu draagarmen slechter zijn. Voordeel is zeker dat eenmaal goed gemonteerd met PU bussen je deze niet meer verslijt en als de kogel gaar raakt deze simpel zonder de draagarm te demonteren te wisselen is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Ja totdat je ergens bovenop kleunt dan is t krak.

Maargoed daar gaat t topic niet over. Het gaat over de bussen voor de R, TDI en AWD draagarmen.

cornelis-b

Citaat van: arjenT5R op 13-07-2018 18:09:30
Ja totdat je ergens bovenop kleunt dan is t krak.

Maargoed daar gaat t topic niet over. Het gaat over de bussen voor de R, TDI en AWD draagarmen.

Ook gietijzer kan breken hoor
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Wouter1973

Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Op mijn vorige T-5 op een gegeven moment PU bussen gemonteerd, maar tot twee keer toe (twee verschillende merken) kwam de metalen kern los van het PU. :eusa_think:
Sindsdien alleen nog maar normale rubbers.

cornelis-b

Citaat van: Wouter1973 op 19-07-2018 09:40:49
Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Op mijn vorige T-5 op een gegeven moment PU bussen gemonteerd, maar tot twee keer toe (twee verschillende merken) kwam de metalen kern los van het PU. :eusa_think:

Ik weet niet beter dan dat de metalen bussen altijd al los van het PU zijn of bedoel je dat niet Wouter?

Foto van ET

Zeg maar Henk tegen mij

irian paul

Ik heb deze bovenstaande set ook gemonteerd. had mijn bedenkingen dat het te hard zou zijn. maar dat bleek gelukkig mee te vallen. het valt mij niet eens meer op

Wouter1973

Citaat van: cornelis-b op 19-07-2018 10:44:26

Ik weet niet beter dan dat de metalen bussen altijd al los van het PU zijn of bedoel je dat niet Wouter?

http://europeantuning.luondo.nl/files/24770/products/11194254/pff88101.jpg

Foto van ET
Ik bedoel dat er teveel ruimte ontstaat tussen het metaal en PU.

okkehel

Als ik het goed begrijp, kun je die pu rubbers ook in een draagarm van TDI/turbo beunen?
Heb nog twee armen liggen zal er eens naar kijken lijkt mij ook wel wat!

freefall

Citaat van: Wouter1973 op 19-07-2018 11:04:39
Citaat van: cornelis-b op 19-07-2018 10:44:26

http://europeantuning.luondo.nl/files/24770/products/11194254/pff88101.jpg

Foto van ET
Ik bedoel dat er teveel ruimte ontstaat tussen het metaal en PU.

Back to basic, gaatje boren, sleufje dremelen en smeernippel erop. 1a 2 x per jaar beetje vettigheid kan geen kwaad
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Citaat van: okkehel op 19-07-2018 11:05:36
Als ik het goed begrijp, kun je die pu rubbers ook in een draagarm van TDI/turbo beunen?
Heb nog twee armen liggen zal er eens naar kijken lijkt mij ook wel wat!

Ik moet t nog proberen... Kan ik die draagarmen niet van je lenen?

okkehel

Ja misschien wel, liggen alleen wel in fryslân🤭

arjenT5R

Citaat van: okkehel op 19-07-2018 14:20:39
Ja misschien wel, liggen alleen wel in fryslân🤭

Geef ze maar aan postbode Siemen mee ;D

Zal je een pbtje sturen :)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

okkehel

Maar zou je dan  inprincipe ook twee punts draagarmen kunnen ombouwen naar 4 punts?