2x in 2 dagen weggesleept door ANWB

Gestart door luuk123456, 17-07-2018 14:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luuk123456

Citaat van: haasje op 18-07-2018 00:21:10
Citaat van: arjenT5R op 17-07-2018 18:41:41
Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 18:12:14
Arjen, Daar vraag je me wat. Ik weet dat hij van `99 is, maar pre of vanaf :o waar vind ik die info?
Hij heeft in ieder geval 5 aparte bobines, word je daar al wat wijzer van misschien?

Ja dat is vanaf 1999 dus.

Dan heb je geen aparte gasklep positie sensor. Dus beter maar ff met via uitlezen voor wat nuttigere info.

de fout (volgens ts) is gaspedaalsensor, niet gasklep positiesensor
Een etm heeft overigens 2 gaskleppositiesensors

Dank Haasje voor de aanvulling.
Ik geef het door en zal het melden wanneer we wat verder zijn en/of de oplossing gevonden hebben.
Voor nu; iedereen bedankt voor het meedenken, ben jullie echt dankbaar!

luuk123456

#31
Even een update;

We zijn wat de oplossing betreft niet veel verder gekomen helaas.
Bij het zoeken naar `n ECU komen we steeds uit bij andere motoren dan de 2.3 20v T5.
S80, S60, 2.5T, 2.4T, alles komt voorbij behalve de 2.3
Nu heeft de garage, die erg behulpzaam is, met Volvo gebeld en is duidelijk geworden dat het niet uitmaakt uit welk model de ecu komt, als het nummer maar overeen komt, dus B5234T3.

Nu is ook duidelijk geworden dat we er dan nog niet zijn;

Zoals hier reeds gezegd, moet de ecu gekloond worden, maar omdat de auto startonderbreking heeft, moet de hele auto mee naar het bedrijf waar het klonen gaat plaats vinden (iets met `n chip in de sleutel en in de stuurkolom?)

En als klap op de vuurpijl heeft het bedrijf hier in de buurt dat dat klonen doet vanaf nu drie weken vakantie.
In Elst zit ook nog `n bedrijf dat dit kan, maar dan moet de auto dus de ambulance op en moeten we `n eind rijden...
Al met al zal een oplossing nog even op zich laten wachten.



henry classic v70

Citaat van: luuk123456 op 26-07-2018 13:27:59
Even een update;

We zijn wat de oplossing betreft niet veel verder gekomen helaas.
Bij het zoeken naar `n ECU komen we steeds uit bij andere motoren dan de 2.3 20v T5.
S80, S60, 2.5T, 2.4T, alles komt voorbij behalve de 2.3
Nu heeft de garage, die erg behulpzaam is, met Volvo gebeld en is duidelijk geworden dat het niet uitmaakt uit welk model de ecu komt, als het nummer maar overeen komt, dus B5234T3.

Nu is ook duidelijk geworden dat we er dan nog niet zijn;

Zoals hier reeds gezegd, moet de ecu gekloond worden, maar omdat de auto startonderbreking heeft, moet de hele auto mee naar het bedrijf waar het klonen gaat plaats vinden (iets met `n chip in de sleutel en in de stuurkolom?)

En als klap op de vuurpijl heeft het bedrijf hier in de buurt dat dat klonen doet vanaf nu drie weken vakantie.
In Elst zit ook nog `n bedrijf dat dit kan, maar dan moet de auto dus de ambulance op en moeten we `n eind rijden...
Al met al zal een oplossing nog even op zich laten wachten.




...snap het probleem eigenlijk niet zo :eusa_think:
Het is slechts 84 km van Venlo naar Elst en bij Obbe (Volvotune) ben je op het juiste adres
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

luuk123456

#33
Citaat van: henry classic v70 op 26-07-2018 14:29:15
Citaat van: luuk123456 op 26-07-2018 13:27:59
Even een update;

We zijn wat de oplossing betreft niet veel verder gekomen helaas.
Bij het zoeken naar `n ECU komen we steeds uit bij andere motoren dan de 2.3 20v T5.
S80, S60, 2.5T, 2.4T, alles komt voorbij behalve de 2.3
Nu heeft de garage, die erg behulpzaam is, met Volvo gebeld en is duidelijk geworden dat het niet uitmaakt uit welk model de ecu komt, als het nummer maar overeen komt, dus B5234T3.

Nu is ook duidelijk geworden dat we er dan nog niet zijn;

Zoals hier reeds gezegd, moet de ecu gekloond worden, maar omdat de auto startonderbreking heeft, moet de hele auto mee naar het bedrijf waar het klonen gaat plaats vinden (iets met `n chip in de sleutel en in de stuurkolom?)

En als klap op de vuurpijl heeft het bedrijf hier in de buurt dat dat klonen doet vanaf nu drie weken vakantie.
In Elst zit ook nog `n bedrijf dat dit kan, maar dan moet de auto dus de ambulance op en moeten we `n eind rijden...
Al met al zal een oplossing nog even op zich laten wachten.




...snap het probleem eigenlijk niet zo :eusa_think:
Het is slechts 84 km van Venlo naar Elst en bij Obbe (Volvotune) ben je op het juiste adres


Nou, ik wel :)
Ik ben compleet afhankelijk van vrienden die alles voor me in het werk stellen om de C70 te kunnen blijven rijden.
Ik vind het nogal wat;  Een garage die je kosteloos meehelpt uitzoeken hoe e.e.a. zit, een vriend die een ambulance van z`n werk leent om mij in z`n vrije tijd naar Elst te rijden.
Ik vind het alles behalve vanzelfsprekend en ben niet graag tot last...
Nu is het gelukkig wel zo dat de één hand de andere wast, maar toch.
Het einde is nog niet in zicht en ik begin me langzaam maar zeker toch wat schuldig te voelen ten opzichte van één ieder die zoveel moeite voor me doet.

haasje

Ik heb (toen ik mijn ecu vervangen heb) de vervangende ecu laten wissen door een bedrijfje en deze vervolgens door de dealer opnieuw laten programmeren. Hierdoor wist ik zeker dat er ventuele problemen is de ecu niet gekopieerd zouden worden. Overigens ging het bij mij om een S80

leons850

Jouw auto is als ik het goed begrijp een M4.4 auto (zelfde motorcode als mijn S70T5 my'98).
Er zijn hier tal van mensen op het forum die met die dingen aan het experimenteren zijn en ook de startblokkering kunnen uitschrijven.
Misschien is er 1 bereid een standaard ECU zonder startblokkering naar je toe te sturen dat je in ieder geval weer kunt rijden.
Heb je al een vervangende ECU, zo ja dan kun je die misschien heen en weer sturen.

Schutten is niet meer actief op dit forum en op vakantie. Mogelijk ArjenT5r, Piet, Maarten-T5, Razorx eens een pb sturen.
Kan vast tegen minimale kosten.
Dan hoef je ook niet zo te zeulen met een auto op autoambulance want ik kan mij je frustratie en gevoel goed voorstellen.
Ik hou er ook niet van om zo afhankelijk van allemaal mensen te zijn en altijd maar alles voor weinig te moeten, dat is natuurlijk van persoon tot persoon anders.

Ik hoop dat ze je kunnen helpen, vakantie periode is natuurlijk wel lastig.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

vincen tdi

Als je de bijbehorende sleutel van de donor hebt dan moet hij toch gewoon starten als je de sleutel onder de stuurkolom plakt ?
Of is dat bij me7 niet meer aan de orde ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Sbv

Citaat van: leons850 op 26-07-2018 16:17:35
Jouw auto is als ik het goed begrijp een M4.4 auto (zelfde motorcode als mijn S70T5 my'98).
Er zijn hier tal van mensen op het forum die met die dingen aan het experimenteren zijn en ook de startblokkering kunnen uitschrijven.
Misschien is er 1 bereid een standaard ECU zonder startblokkering naar je toe te sturen dat je in ieder geval weer kunt rijden.
Heb je al een vervangende ECU, zo ja dan kun je die misschien heen en weer sturen.

Schutten is niet meer actief op dit forum en op vakantie. Mogelijk ArjenT5r, Piet, Maarten-T5, Razorx eens een pb sturen.
Kan vast tegen minimale kosten.
Dan hoef je ook niet zo te zeulen met een auto op autoambulance want ik kan mij je frustratie en gevoel goed voorstellen.
Ik hou er ook niet van om zo afhankelijk van allemaal mensen te zijn en altijd maar alles voor weinig te moeten, dat is natuurlijk van persoon tot persoon anders.

Ik hoop dat ze je kunnen helpen, vakantie periode is natuurlijk wel lastig.
ETS lampje zit dacht ik in een MY99 en later. ME7 management dan

luuk123456

Citaat van: leons850 op 26-07-2018 16:17:35
Jouw auto is als ik het goed begrijp een M4.4 auto (zelfde motorcode als mijn S70T5 my'98).
Er zijn hier tal van mensen op het forum die met die dingen aan het experimenteren zijn en ook de startblokkering kunnen uitschrijven.
Misschien is er 1 bereid een standaard ECU zonder startblokkering naar je toe te sturen dat je in ieder geval weer kunt rijden.
Heb je al een vervangende ECU, zo ja dan kun je die misschien heen en weer sturen.

Schutten is niet meer actief op dit forum en op vakantie. Mogelijk ArjenT5r, Piet, Maarten-T5, Razorx eens een pb sturen.
Kan vast tegen minimale kosten.
Dan hoef je ook niet zo te zeulen met een auto op autoambulance want ik kan mij je frustratie en gevoel goed voorstellen.
Ik hou er ook niet van om zo afhankelijk van allemaal mensen te zijn en altijd maar alles voor weinig te moeten, dat is natuurlijk van persoon tot persoon anders.

Ik hoop dat ze je kunnen helpen, vakantie periode is natuurlijk wel lastig.

Als dat zou kunnen! ja, dat zou fantastisch zijn! Ik dacht alleen begrepen te hebben dat de bestaande software (dus van mijn huidige defecte ecu) op een nieuwe/andere ecu gezet zou moeten worden, én dan nog het eruit programmeren van de startblokkering.

Ik heb nog géén andere ecu omdat het pas sinds kort duidelijk is dat ook `n ecu van `n S80 of S60 past. ik was echt specifiek op zoek naar `n C70 2.3 20v T5 ecu uit `99. Maar dat schijnt dus niet te hoeven.

Is het dan handiger dat ik een advertentie zet onder het 'onderdelen gevraagd' topic? Denk het wel He, als ik het hier bij zet wordt het wellicht wat rommelig...

Ik zal even wat foto`s toevoegen van de ecu die in onze auto zit, misschien geeft dit wat meer duidelijkheid voor sommige...

luuk123456


KIM

ME7 dus.

Maarten-T5 is de enige van dat groepje mensen die daar iets mee kan. Stuur hem maar eens een PB. Wellicht heeft hij nog een ECU liggen die je even mag gebruiken ofzo.

luuk123456

Citaat van: KIM op 26-07-2018 16:57:05
ME7 dus.

Maarten-T5 is de enige van dat groepje mensen die daar iets mee kan. Stuur hem maar eens een PB. Wellicht heeft hij nog een ECU liggen die je even mag gebruiken ofzo.

Dat treft; Hij heeft me net `n PB gestuurd en gaat voor me kijken of hij nog wat heeft liggen...

luuk123456

Citaat van: haasje op 26-07-2018 16:02:24
Ik heb (toen ik mijn ecu vervangen heb) de vervangende ecu laten wissen door een bedrijfje en deze vervolgens door de dealer opnieuw laten programmeren. Hierdoor wist ik zeker dat er ventuele problemen is de ecu niet gekopieerd zouden worden. Overigens ging het bij mij om een S80

Dat klinkt erg logisch, ik weet niet of dat bij mij ook mogelijk is...
Ik wacht maar eens even af of Maarten-T5 iets voor me kan betekenen.
Ik zal het in ieder geval in gedachte houden, merci!

Maarten-t5

Je auto heeft inderdaad een me7 ecu. Me7 ecu's zijn er in verschillende vormen en hebben onderling zowel fysieke als softwarematige verschillen. Het gaat hierbij om in de fabriek in de microcontroller ingebakken 'firmware' die niet te klonen is. De (on)gein is dat deze ecu's voor verschillende modellen in verschillende jaren toegepast zijn. Je kunt dus uitwisselen tussen modellen, maar dan moet je wel de goeie hebben. Wat ik tot nu toe als vuistregel gebruik is dat het nummer rechtsboven overeen moet komen. Of dat 100% trefzeker is weet ik niet zeker, maar tot nu toe werkt het goed. Met een ecu uit hetzelfde jaar, maar met andere nummers, kun je ook geluk hebben. Heb je een verkeerde ecu, dan is het niet mogelijk om hem te laten werken in je auto.
Voor het klonen heb je slechts je orginele ecu nodig en de nieuwe.

Alles wissen om er zeker van te zijn dat fouten niet meekomen is niet nodig. Daarvoor heb je de checksums. Daarmee zie je snel genoeg of de bin corrupt is.

Maarten-t5

In 99 hadden de me7 auto's nog geen CEM maar zat die in het instrument cluster geloof ik. In ieder geval hadden ze de allereerste versie me7. Deze had 512kb aan flashgeheugen ipv de daarna standaard 1024kb en is alleen in modeljaar 99 gebruikt. Ik heb een ecu met 512kb flash liggen. Misschien dat deze t doet. Zonder de ecu hier uit te lezen kan ikechter  niet zeker zijn hiervan. Mss een forumtransport? Ik ga zondag op vakantie, dus zal ervoor of erna moeten. Als ik de data van je ecu af getrokken heb durf ik t zaakje wel op de post te doen terug. Dan is er iig een backup.