2x in 2 dagen weggesleept door ANWB

Gestart door luuk123456, 17-07-2018 14:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

luuk123456

#15
Dank ArjenT5R voor het meedenken, ik waardeer het!

Bij het loshalen van de injector stekkers, merkte je bij elke cilinder verschil in lopen, echter bij cilinder 1 niet.
Even in lekentaal: De ANWB hield, met lopende motor, `n soort schroevendraaier met `n lichtje bij of in de injector en bij elke cilinder zag je het lichtje knipperen.
Maar ook bij de eerste cilinder was hier geen sprake van. (excuses voor de tamelijk zielige omschrijving 'soort schroevendraaier met lichtje er in ;D')

Ook jou reactie zal ik even fotograferen en door appen naar de monteur (dit doe ik met elke tip die ik hier ontvang :D)
Wellicht haalt hij er meer nuttige informatie uit


luuk123456

#16
Citaat van: classicT5 op 17-07-2018 16:45:10
ME7, dan denk ik als eerste aan gasklephuis. Zoals boven aangegeven, loopt die echt op 4pitten? Of heb je een schommelend toerental en komt die niet op toeren?

ECU zou kunnen, maar komt niet veel voor

Hij komt niet op toeren. Schommelend kan ik niet zeggen. `n paar maanden geleden was dat wél zo, toen hebben we dus ook het gasklephuis vervangen.
Hij staat volgens mij ook in `n soort noodloop, want hoger dan 2000 komt ie niet met het geven van vol gas.

arjenT5R

Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 16:45:51
Dank ArjenT5R voor het meedenken, ik waardeer het!

Bij het loshalen van de injector stekkers, merkte je bij elke cilinder verschil in lopen, echter bij cilinder 1 niet.
Even in lekentaal: De ANWB hield, met lopende motor, `n soort schroevendraaier met `n lichtje bij of in de injector en bij elke cilinder zag je het lichtje knipperen.
Maar ook bij de eerste cilinder was hier geen sprake van. (excuses voor de tamelijk zielige omschrijving 'soort schroevendraaier met lichtje er in ;D')

Ook jou reactie zal ik even fotograferen en door appen naar de monteur (dit doe ik met elke tip die ik hier ontvang :D)
Wellicht haalt hij er meer nuttige informatie uit



Magneetspoeltestpen oid ja is super handig om mee te testen of de injectoren het doen.
Moest er ook maar eens een aanschaffen :P

Mareh ja dan blijft de bedrading naar de ecu voet over en de ecu ja... geloof niet dat er verder nog veel opties zijn anders dan de injector als ie echt aantoonbaar niets doet.

Maar bij wisselen van de injector blijft het probleem dus?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

luuk123456

De injectors zijn nog niet gewisseld, dus dat durf ik niet te zeggen.
Ik vermoed dat dat de eerstvolgende stap gaat worden alvorens een ECU op de spreekwoordelijke kop te tikken.

Dus bedrading, injector, ECU. Dat is nu samenvattend `n beetje de volgorde en de meest voor de hand liggende optie op dit moment?

Piet

Yep.
Als er één onderdeel zelden stuk gaat is het de ECU wel, maar toch ook kùnnen die echter wel stuk.

mario850

Beginnen gas pedaal sensor wisselen

Daar geeft hij foutcode op.....
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

luuk123456

Citaat van: mario850 op 17-07-2018 17:27:39
Beginnen gas pedaal sensor wisselen

Daar geeft hij foutcode op.....

Ja, klopt. Dat ook nog. Die was ik alweer bijna vergeten...

luuk123456

Even `n sfeerimpressie van de dag van gisteren.
De onverwoestbare volvo:  ;D
(Een derde Volvo werd `n paar minuten later afgeleverd)


cornelis-b

Hoe is de auto uitgelezen, met een universele uitlees tool of met VIDA?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

luuk123456

Citaat van: cornelis-b op 17-07-2018 17:39:18
Hoe is de auto uitgelezen, met een universele uitlees tool of met VIDA?
Universeel. Zou dit denk je nog wat veranderen aan de uitslag?
Ik dacht dat VIDA alleen 'dieper' de materie inging...

arjenT5R

Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 17:31:18
Citaat van: mario850 op 17-07-2018 17:27:39
Beginnen gas pedaal sensor wisselen

Daar geeft hij foutcode op.....

Ja, klopt. Dat ook nog. Die was ik alweer bijna vergeten...

De gaspedaal positie sensor schakelt niet de 1e injector af als ie stuk is oid.

@ luuk, ff om zeker te zijn is het een pre 99 model of vanaf 99 model?

Heb je nog rotor, verdeler bougiekabels of heb je 5 losse penbobines?

De gasklep positie sensor zit bij een electronisch gasklephuis zover ik weet is die niet los te vervangen?

About vida of universeel tool zou ik zeker nog even met vida uitlezen ja.
Kon wel eens wat handigers uit rollen dan met universeel tool.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

luuk123456

Arjen, Daar vraag je me wat. Ik weet dat hij van `99 is, maar pre of vanaf :o waar vind ik die info?
Hij heeft in ieder geval 5 aparte bobines, word je daar al wat wijzer van misschien?

arjenT5R

Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 18:12:14
Arjen, Daar vraag je me wat. Ik weet dat hij van `99 is, maar pre of vanaf :o waar vind ik die info?
Hij heeft in ieder geval 5 aparte bobines, word je daar al wat wijzer van misschien?

Ja dat is vanaf 1999 dus.

Dan heb je geen aparte gasklep positie sensor. Dus beter maar ff met via uitlezen voor wat nuttigere info.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

Citaat van: arjenT5R op 17-07-2018 18:41:41
Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 18:12:14
Arjen, Daar vraag je me wat. Ik weet dat hij van `99 is, maar pre of vanaf :o waar vind ik die info?
Hij heeft in ieder geval 5 aparte bobines, word je daar al wat wijzer van misschien?

Ja dat is vanaf 1999 dus.

Dan heb je geen aparte gasklep positie sensor. Dus beter maar ff met via uitlezen voor wat nuttigere info.

de fout (volgens ts) is gaspedaalsensor, niet gasklep positiesensor
Een etm heeft overigens 2 gaskleppositiesensors

arjenT5R

Citaat van: haasje op 18-07-2018 00:21:10
Citaat van: arjenT5R op 17-07-2018 18:41:41
Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 18:12:14
Arjen, Daar vraag je me wat. Ik weet dat hij van `99 is, maar pre of vanaf :o waar vind ik die info?
Hij heeft in ieder geval 5 aparte bobines, word je daar al wat wijzer van misschien?

Ja dat is vanaf 1999 dus.

Dan heb je geen aparte gasklep positie sensor. Dus beter maar ff met via uitlezen voor wat nuttigere info.

de fout (volgens ts) is gaspedaalsensor, niet gasklep positiesensor
Een etm heeft overigens 2 gaskleppositiesensors

Thnx!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!