2x in 2 dagen weggesleept door ANWB

Gestart door luuk123456, 17-07-2018 14:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

luuk123456

#45
@Maarten

Ik heb je laatste twee berichten met stijgende verbazing gelezen en kom tot de conclusie dat ook mijn eigen geheugen en mijn IQ niet veel verder komt dan de door jou genoemde 512kb.

Dus als ik het hele verhaal even laat voor wat het is, lees ik het dan goed dat als ik, vóór Zondag, met mijn ecu richting jou kom, jij iets voor mij kunt en wilt betekenen, maar niet zeker weet of het gaat werken?

Maarten-t5

Daar komt t op neer yes, beter kan ik t niet maken momenteel. Dan word t weer na mijn vakantie.

luuk123456

Citaat van: Maarten-t5 op 26-07-2018 18:47:29
Daar komt t op neer yes, beter kan ik t niet maken momenteel. Dan word t weer na mijn vakantie.

Ik stuur je even `n PM Maarten!

knip

Ik lees net het hele verhaal door hier,
Ik heb een c70 t5 staan en de bijbehorende ecu's.(demontage)
Je kunt eens bij mij komen kijken in kessel als de ecu hetzelfde,15 minuten rijden.
Groet.

luuk123456

Citaat van: knip op 26-07-2018 20:57:59
Ik lees net het hele verhaal door hier,
Ik heb een c70 t5 staan en de bijbehorende ecu's.(demontage)
Je kunt eens bij mij komen kijken in kessel als de ecu hetzelfde,15 minuten rijden.
Groet.

Dank voor je reactie Knip! Dat is inderdaad heel erg dichtbij, ideaal!

Zoals ik van Maarten-T5 begrepen heb is het van belang dat de nummers rechtsboven van de ecu overeenkomen.
Misschien ben je `n keer in de gelegenheid om de nummers te vergelijken? (Ik heb hierboven wat foto`s geplaatst van mijn ecu)
Als ze inderdaad overeenkomen , dan zou ik de ecu eventueel kunnen komen afhalen (kopen) en kan ik er mee naar Elst of naar Maarten-T5.

Ik heb Maarten-T5 gisteren gevraagd of ik eventueel morgen nog langs zou kunnen komen, hij had namelijk ook nog iets liggen wat wellicht gaat werken. dus dat antwoord wacht ik eerst maar even af.
Anders heb ik zo meteen meerdere ecu`s hier liggen, wellicht handig voor de toekomst, maar voor nu `n beetje overbodig:)

Alvast bedankt voor de moeite en misschien tot gauw!

luuk123456

#50
Gisteren 4 uur lang bezig geweest met e.e.a. uit te sluiten/uitlezen en het lijkt er op dat niet de ECU, maar het (6 maanden geleden) gereviseerd gasklephuis de boosdoener is.
Na het plaatsen van het nieuwe gasklephuis destijds ben ik niet naar de dealer gegaan voor de software update. Hierdoor hebben we niet meteen aandacht geschonken aan de 904d foutmelding die verscheen. Monteur dacht dat deze foutmelding kwam omdat deze software ontbrak.

Ook zagen we totaal geen verband tussen het gasklephuis en het lopen op maar 2 cilinders.

Het gasklephuis is uitgebouwd en wordt retour gestuurd naar ACtronics voor controle.
Mocht dit toch in orde blijken, dan moeten we verder zoeken en blijkt het later misschien tóch de ECU...

Wat gisteren in ieder geval wél duidelijk is geworden:

Relais 103 - in orde
Kabels van ECU naar injectors - in orde
massa (alle drie de punten) - in orde
overige zekeringen en relais - in orde

Volgens de monteur blijft het vreemd dat een defect gasklephuis zorgt voor het niet meedoen van 3 cilinders.
Deze krijgen dus wel voeding maar spuiten geen benzine in.
Hij dacht misschien aan `n soort noodloop? Maar een noodloop op 2 cilinders? :eusa_think:

wordt ongetwijfeld vervolgd...

luuk123456

#51
OPGELOST!

Graag zet ik hier even neer wat in mijn geval de oplossing was. Mocht er in de toekomst iemand hetzelfde overkomen, dan is dit misschien `n mogelijke oplossing;

Symptomen:

Onder het rijden ging het ETS lampje branden en viel het vermogen weg.
Auto ging in noodloop en liep in mijn geval nog maar op 2 cilinders (cilinder 1 en 2).
injectors kregen voeding, maar spoten geen benzine in.

Het bleek niet de ECU maar het gasklephuis wat 4 maanden geleden is gereviseerd door AC-tronics.
Dit hebben we retour gestuurd en `n paar dagen geleden een nieuw exemplaar toegestuurd gekregen.
Na dit gemonteerd te hebben liep de auto weer keurig op 5 cilinders en kan er weer getoerd worden...

Zowel de ANWB als m`n bevriende monteur hielde in het begin rekening met een defecte ECU omdat beide personen geen verband zagen tussen een defect gasklephuis (wat ook nog eens recent gereviseerd was) en het lopen op slechts 2 cilinders. Dit kan dus wel degelijk!

Ik wil nogmaals iedereen danken die mee heeft gedacht en aangeboden heeft hulp te willen bieden.
Mocht onverhoopt de ECU `n keer sterven, dan weet ik nu waar ik aan kan kloppen.

Groet,
Luuk



V70geRwin

Mooi dat het opgelost is en fijn dat je de oplossing nog even post hier  :eusa_clap:

razorx


luuk123456

#54
Graag gedaan!
Ik had me van te voren al voorgenomen dat ik dat zou doen.
Het is namelijk zo dat ik zelf ook heel erg veel problemen heb kunnen oplossen dankzij het zorgvuldig lezen/volgen van diverse topics op dit forum.
Ik weet dus uit ervaring hoe prettig het is wanneer je ook daadwerkelijk de afloop/oplossing in een topic kan lezen, vandaar...

Groet,
Luuk