Nieuwe carterventilatie, toch overdruk?

Gestart door Wouter1973, 08-09-2018 13:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Ik heb een flesje Forté Advanced Formula Motor Flush besteld.

Wouter1973

Moet ik dat spul in de olie mikken en flinke afstand gaan rijden? Of moet ik, zoals ik ergens las, spul erin doen, dan 10 min stationair draaien en direct olie aftappen en nieuwe erin?

haasje

Kijk wat er in de beschrijving van het spul staat

Vulk

peteRRR

Hier hoe het wordt voorgeschreven,.http://kimmanparts.nl/forte-motor-flush

Auto wel op de grond zetten en dan de krik op,..heb er zelf ook medere malen mee gereden ( er zit deels een smering in de flush ) en dat gaat ook
prima 30 min onder de 3000 rpm blijven, want een uur duurt lang,.maar is geen voorschrift die wordt aanbevolen maar kan dus wel ;)

Net als Vulk zou ik voor 2 flessen gaan als het de eerste keer is en daarna over op 1 fles per flush.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Wouter1973

Doe ik, tot aan de flush, er goed aan om ergens iets los te trekken? Ik moet nog wel flinke stukken rijden kom nee dagen.

peteRRR

Als je de eerste keer gaat flushen is het verstandig om het op je sleutelplek te doen,..je weet maar nooit ;)

En er hoef niks los of iets, lekker aan de einde van een rit spul er in en laat het maar aan pruttelen met af en toe wat gas er bij.

Dus voor de duidelijkheid als iemand gaat rijden een stukje voorzichtig doe je dat met 1 fles flush in de olie,..max 20/30 min!

Groet

Wouter1973

:-ik bedoel dat ik nu de komende dagen, voor een mogelijkheid om te fkushen, nog flink moet rijden

peteRRR

Wanneer je dit gaat doen moet je zelf bepalen,je kan die man ook nog even benaderen die die gehele CV heeft vervangen of tie dat gat in je onderblok heeft
moeten schoonmaken.

Ook weer een een stukje info ;)

Groet

MikeyQR

Ik zou ook idd toch weer de boel eraf halen, en de gaten in het motorblok goed bekijken en met een lange brede tyrap er doorheen prikken het carter in, als je al weerstand hebt zit het verstopt en dus overdruk in je blok.

Ook dit heb ik gahad met de V70R moest echt mijn best doen om het open te krijgen, maar het loont wel.
Had geen last meer van overdruk en ook geen dampwolkje uit de peilstokbuis meer.

En idd check je PTC of deze open is, inlaat buis eraf halen zie je deze het beste.
Uiteraard kan je de motorflush doen maar geef het weinig kans als je carterventilatie dicht zit.
Wat ook goed werkt mocht je toch willen spoelen, is ATF erin doen maar uiteraard een beetje, help zeker alleen niet mee gaan rijden de olie wordt erg dun, ook dit heb ik zelf gedaan bij de V70R en daar kwam echt veel vuil mee, hierna heb ik nog 1 keer de olie ververst, mijn olie verbruik heb ik niet kunnen meten omdat die over 10.000 km niet had verbruikt. :)

Misschien mag ik het niet zeggen maar je blijft wel veel bezig met deze 850 en zijn problemen, had allang even terug gegaan naar die garage want volgens mij heb je er niet weinig voor betaald voor deze 850? :eusa_think:

Wouter1973

Toch nog even onder de kap gedoken, specifiek rondom PTC nippel. En verdomd. De nippel zelf, de rubber manchet, is los gekomen van de inlaatbuis. Ik heb de hele buis en nippel eruit gehaald. Alles met remmenreiniger schoongespoten (was best vettig daar), en op dit moment zit de ptc nippel met wat loctite blauw (ik heb even niets anders nu) weer in de plastic buis te drogen, voor ik de boel vanavond weer monteer. Het blijft een brakke constructie, maar het klemt nog enigszins.
PTC nippel is overigens zelf niet verstopt. Zou die losgekomen nippel (en dus vermoedelijk geen of slecht vacuüm) oorzaak kunnen zijn van de carterdruk?

Wouter1973

Vulk

Mooie tijdelijke fix. Ik hoop dat dit de oorzaak was en niet het gevolg.

Wouter1973

Citaat van: Vulk op 09-09-2018 18:22:25
Mooie tijdelijke fix. Ik hoop dat dit de oorzaak was en niet het gevolg.
Inderdaad. Zo monteren en dan carterdruk nog eens testen.  Hoe weet ik zeker.of die ptc nippel wel werkt (het elektrische gedeelte)?

Wouter1973

Helaas. Plastic zakje vult zich stationair langzaam maar zeker...