vin c70

Gestart door wolffy, 14-09-2018 18:34:47

Vorige topic - Volgende topic

wolffy

ten eerste c70 gaat nooit weg. is mijn droom wagen en had dit veel eerder moeten doen. dan mijn tijd te verdoen in de k.u.t bmw,s

ten tweede ben ik zelf Amerikaan heb daar langere tijd gewoond en daar is de volvo wereld heel groot ook mega tuning,s bedrijven die niks anders doen dan dit soort dingen. en heb veel vrienden die in die wereld zitten. ik weet dat de 2.3 turbo een beter optie is. maar heb in america juist veel gezien op de dragstrip, dat die motoren mega snel  opgeblazen worden. veel gaan juist daar over naar de ongeblazen 2.4 en tunen die. is bij lange na niet de goedkoopste optie geef ik zeker toe. maar zoals ik al aangeef de motor word helemaal verbouwd. is een hobbie projekt en vind het leuk om te doen
ik ben helaas die eigenwijze mens, dat als je zegt dat gaat niet. ik het tegendeel ga bewijzen. nu weet ik uit ervaring dat deze motor een turbo kan hebben. mits je het goed doet. en de motor goed aanpakt. heb dat zat in Amerika zien doen. en die jongens gaan me ook helpen. ben gek op motoren op te bouwen en te tunen. en dit gaat een leuk projekt worden. 1 van me vrienden die me gaat helpen tuned honda,s daar je wilt ni weten hoe gek die wereld is. en leek hem ook leuk mij te helpen met dit. moet alleen even kijke  hoe we iederéén op de zelfde tijd hier gaan krijgen. maar gaat waarschijnlijk ergens volgend jaar in de zomer gebeurden wanneer iedereen zoon beetje vrij heeft. ze gaan me nog een lijst maken wat ik nodig heb voor de ombouw. en hun nemen ook de turbo intercooler en nog wat mee. denk ook dat ze zuigers en drijfstangen en aangepaste krukas nokkenassen, dacht ook klepveren versterkte koppaking, lagerschalen. en de rest haal ik hier of zweden want ga daar nog naar toe voor een paar dagen. om een paar vriende te ontmoeten.

en voor de gene die zeggen koop een c70 t, of een 2.4 t, en nog wat. het is een hobbie. ik vind het leuk dit soort dingen te doen. want ik wil straks terug kunnen kijken en zeggen dit heb ik gebouwd en niet gekocht. in america doen we niks anders dan auto en motoren tunen. maar merk dat het in nl niet zo populair is.

enja computer word in zijn geheel vervangen weet nog niet welke maar een die voledig te tunen is. want ja wie weet wat ik in de toekomts wil doen. moet wel nog even doorsparen want zelfs met 8k ga ik het niet redden. denk dat ik het dubbele moet hebben maar zien wel. was eigenlijk aan het sparen voor een lotus, maar ga dit doen vind het leuk om weer te knutselen.

oja en de vraag voor de motor vergroten naar 3 liter heb dat ook vaak gezien, in america op de strip.  al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of het de zelfde blok is als de mijne. weet ook niet hoe dat gedaan is. we gaan de blok helemaal uit elkaar halen en kijken dan wat mogelijk is. ga het niet, dan is het zo maar zou leuk zijn meer volume te hebben. wil voor nu 300 pk meschien later 400 maar kijken daar later naar. dit gaat hoe dan ook gebeuren. maar op zen tijd moet nog even wachten want ga nog eerst verhuizen, en van baan wisselen en hoop in januari er aan te beginnen.

wolffy

pfff altijd weer het zelfde op die Nederlands forum,s ben nu blijkbaar een trolll, ik wilde nog wachten tot de ombouw klaar was. maar somige wilde het volgen leg dan me plannen uit en krijg je dit. ben er zo klaar mee altijd die negatieve tijd weer. ga me uit schrijven want heb al gezien waar dit heen gaat. ga me zelf niet elke keer weer verdedigen hier in. ben beroeps chauffeur en verdien meer dan genoeg om dit te bekostigen werk soms wel 80 tot 90 in de week. zodat ik dit kan doen dit geeft me rust en daarom doe ik dit. maar altijd weer die gasten die je tegen spreken ben er zo klaar mee nu. ga me uit schrijven. heb je  gelijk een troll minder he  :eusa_clap:  blijf wel bij de Amerikaanse forum. succes met jullie forum. maar ben hier zo klaar mee.

vasquez

Tja, gewoon lekker enthousiast en al dromen over plannen zonder je er echt in verdiept te hebben, niks mis mee :-)

peteRRR

Citaat van: vasquez op 22-10-2018 19:30:56
Tja, gewoon lekker enthousiast en al dromen over plannen zonder je er echt in verdiept te hebben, niks mis mee :-)

Dat was oa een leven,s facet van Einstein om zich te ontplooien en te worden wie die was.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Als iemand deze dromen heeft met zijn auto vind ik het eigenlijk best ongehoord om hem maar gelijk als troll te bestempelen.

De plannen zijn groots dus geef iemand de kans te laten zien wat mogelijk is. Er zijn wel meer projecten waar als je er de eerste keer van hoort dat je denkt die is knetter gek, bv een 745 met een 6.0 V12 blok van Mercedes maar ook dat wordt gedaan en is een geweldig project.

Laat Wolffy gewoon zijn gang gaan en we zien het wel, ik blijf het volgen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: cornelis-b op 22-10-2018 19:56:23
Als iemand deze dromen heeft met zijn auto vind ik het eigenlijk best ongehoord om hem maar gelijk als troll te bestempelen.

De plannen zijn groots dus geef iemand de kans te laten zien wat mogelijk is. Er zijn wel meer projecten waar als je er de eerste keer van hoort dat je denkt die is knetter gek, bv een 745 met een 6.0 V12 blok van Mercedes maar ook dat wordt gedaan en is een geweldig project.

Laat Wolffy gewoon zijn gang gaan en we zien het wel, ik blijf het volgen.

We kunnen het inderdaad ook ombuigen, we snakken allen naar positieve flow op dit forum....
Dus: overtuig ons, ik ben heel benieuwd of dit van de grond komt :)

Miyel

Ik ben het ook met Henk eens.. Komt hier een nieuw lid met grootse plannen en mogelijk een enorm interessant project, wordt hij meteen, in zijn voorstel topic nog!, de grond in gestampt. Vind ik ook behoorlijk ongehoord (nogal onfatsoenlijk zacht gezegd).
En ik zou hetzelfde reageren waarschijnlijk; gepikeerd en geïrriteerd van me af schrijven.

Dit forum is toe aan zulke mensen met zulke projecten! Maar nee, we maken hem meteen belachelijk en jagen hem weg.. 'Wij weten immers alles al en hebben jou niet nodig'.

Kunnen we niet gewoon op een normale manier aan TS uitleggen WAAROM zijn plannen in onze ogen onhaalbaar zijn?
Hij gooit gewoon zijn ideeën er uit, maar kent de details nog niet. Aan 'ons' om met 'onze' kennis hem hier in te begeleiden, dat is misschien wel wat hij 'vraagt'. En als 'we' dan als beloning eindelijk weer eens een gaaf projectblog te kunnen volgen, deel ik graag mijn kennis met hem.

Schelden moet je recht in iemands gezicht doen, niet via een toetsenbord. Dat is laf en te gemakkelijk.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

peteRRR

Dit bedrijf werdt ook voor onmogelijk gehouden en het bewijs ligt op de Tafel,....http://www.boba-motoring.de

Ongekende tijden en vermogens uit/met de ouderwetse 4 cilinder,....er is maar 1 mogelijkheid en dat is Out off The Box en uit je ouwe roest.

Groet

Edit:En die auto,s zijn gewoon Daily Drivers die zelf naar de strip rijden en uitstekend presteren.

V70R^2

Bijna alles kan, maar een 3000cc whiteblock lijkt mij in alle redelijkheid een onmogelijkheid.

Dus ik zou graag foto's of uitleg zien/horen van TS. Want dat is natuurlijk rete interessant, dat willen we allemaal wel.

peteRRR

Citaat van: V70R^2 op 22-10-2018 21:07:39
Bijna alles kan, maar een 3000cc whiteblock lijkt mij in alle redelijkheid een onmogelijkheid.

Dus ik zou graag foto's of uitleg zien/horen van TS. Want dat is natuurlijk rete interessant, dat willen we allemaal wel.

Mooi streven ;)

Groet

cornelis-b

Misschien kan en wil Wolffy wel wat foto's / filmpjes van van zo'n zwaar getunde C70 die zijn Amerikaanse vrienden hebben gebouwd laten zien, ik zou het prachtig vinden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

wolffy

miyel en de rest die me steuen, en helpt. met somige van me vragen. maar ga aub hier verder niet in. wil geen ruzie op de forum. somige willen bijten, maar als er terug gebeten word gaan ze piepen. die weten het allemaal en hebben de grens al opgezicht met hun volvo. en dat is allemaal prima. woon nu weer 7 jaar in Nederland en moet echt wennen aan dit. al was me wel gewaarschuwd over deze forum en hoe somige kunnen reageren. ik kom uit een land waar auto coltuur veel om auto,s draait en tuning. en de sky is the limit. daar is heel normaal dat je soms 10 a 20 k in een motor stopt. en ben niks anders gewend. maar hier in Nederland ben je gelijk gek. mij boeid het niet. ik.vind de 2.4 beter dan de 2.3 DAT IS MIJN MENING. want heb gezien wat ze kunnen. heb zolang ik hier ben niet veel dik getuned volvo,s gezien. heb ze gezien maar lang niet in de buurt wat in de Amerika gebeurt of andre landen. en leek me wat om jullie te laten zien wat wij daar doen kwa tuning en dat ging zeker met foto,s en uit leg. maarja de meeste hebben al gesproken en het is allemaal ni mogelijk dus. en over die 3 liter vergroting zij er duidelijk bij ga kijken wat daar mogelijk in is. heb er ooit 1 gezien in las vegas op de strip was een 5 cil dat hoorde je. maar wist het ni zeker. kon hem ni aan spreken op dat moment. maar jongens ga aub niet ruzie maken over dit. want heb allang gezien waar dit heen gaat. weet je heb zins ik hier ben. en dat was voor me vriendin toen de tijd alles achter me gelaten en dat is nu uit. veel gezijk want had niks. na lang en hard werken heb ik me leven soort van oke. en heb deze c70 kunnen vinden. dit ding maakt me op dit moment blij. en wil er iets voor me zelf bouwen, hoe ik.hem.hebben wilt. want dat dee ik in america lekker motoren tunen en knallen op de las vegas strip, met met me vrienden mis dat het meeste. en dit is voor mij  belangerijk. ja mijn plannen zijn her en der. maarja je moet ergens mee beginnen en de realiteit komt van zelf wel. ben geen 18 jarige die net zijn rijbewijs heeft en schit uitkraamt, ben in me 30 en probeer te leven en te doen wat ik ken en waarmee ik mee opgegroeid ben. de meeste en alles heb ik van me vader geleerd die deed niks anders dan zijn gelievde corvette te tunen en knallen op de strip. en nam me als klein kind overal mee naar toe. en heeft me die virus gegeven. hij is er nu niet meer maar heeft me alles geleerd wat ik moet weten. want hij was de gene die me leerde, dromen zijn mooi maar ze uit laten komen is het mooiste en voor elk probleem is een oplossing. zo doen we dat in de state,s. maar hier word dat niet gedoogd. want zodra iemand maar met iets komt hier. word je al de grond in geboord. niet dat ze afwachten en kijken wat er gaat gebeuren. nogmaals voor de gene die me wilde helpen super en thanks. maar ga hier niet meer verder. heb hier geen zin meer in. want moet nu met bewijs en foto en nog wat komen. zou zeggen google is je vriend. luister het kan me echt niet schelen wat jullie geloven. of denken. dus blijf maar lekker schelden want jullie weten het allemaal en dat is top. heb er ook niks aan toe te voegen. en dit is me laaste post.

vasquez

:eusa_clap: :eusa_clap:
Citaat van: Miyel op 22-10-2018 20:57:41
Ik ben het ook met Henk eens.. Komt hier een nieuw lid met grootse plannen en mogelijk een enorm interessant project, wordt hij meteen, in zijn voorstel topic nog!, de grond in gestampt. Vind ik ook behoorlijk ongehoord (nogal onfatsoenlijk zacht gezegd).
En ik zou hetzelfde reageren waarschijnlijk; gepikeerd en geïrriteerd van me af schrijven.

Dit forum is toe aan zulke mensen met zulke projecten! Maar nee, we maken hem meteen belachelijk en jagen hem weg.. 'Wij weten immers alles al en hebben jou niet nodig'.

Kunnen we niet gewoon op een normale manier aan TS uitleggen WAAROM zijn plannen in onze ogen onhaalbaar zijn?
Hij gooit gewoon zijn ideeën er uit, maar kent de details nog niet. Aan 'ons' om met 'onze' kennis hem hier in te begeleiden, dat is misschien wel wat hij 'vraagt'. En als 'we' dan als beloning eindelijk weer eens een gaaf projectblog te kunnen volgen, deel ik graag mijn kennis met hem.

Schelden moet je recht in iemands gezicht doen, niet via een toetsenbord. Dat is laf en te gemakkelijk.

Helemaal mee eens  :eusa_clap:

cornelis-b

Wollfy je schrijft:

Citeerheb hier geen zin meer in. want moet nu met bewijs en foto en nog wat komen. zou zeggen google is je vriend.

Maar op google is er niets te vinden over een 3.0 5cilinder dus zou het mooi zijn als je daar een link van hebt net als wat foto's van zo'n getunde motor. Het lijkt me dat dit in deze discussie toch niet te veel is gevraagd??

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 22-10-2018 23:59:07
Hoezo is dat naar? Twee maanden geleden heeft TS nog geprobeerd zelfmoord te plegen, in Nederland is daar genoeg hulp voor.

Laten we nou ff niet teveel offtopic gaan, dit gaat al helemaal nergens meer over...

Dat TS dit heeft verteld is geen reden om hem nu door te verwijzen naar hulpdiensten, TS heeft bepaalde ideeën en daar kan iedereen een mening over hebben maar om hem dan gelijk voor gek te zetten gaat helemaal nergens over, laat de TS duidelijk maken hoe hij het wil gaan doen en wat zijn Amerikaanse vrienden voor hem kunnen betekenen, wie weet kunnen wij hier in Nederland daar iets van leren. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en als we ons daar allemaal op focussen dan zien we wel hoe dit project vervolgd.

Al dat negatieve gedoe als iemand ideeën heeft die volgens andere onmogelijk zijn, dan zeg ik wacht af en brand niet af.

Zeg maar Henk tegen mij