Blauwe rook na gebruik turbo en gas los

Gestart door Wouter1973, 17-09-2018 14:43:44

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Citaat van: Piet op 25-09-2018 21:53:30
Dat is dus helemaal geen aardige opmerking ....
Tis nu even belangrijk met welk bewustzijn je dit leest of net na de film bent geweest of bepaalde boeken heb gelezen,..das van invloed vaak :evil: ;)

Ben wel verbaasd over dit middel en de werking,tis eigenlijk niet aan te raden om dit zelf te gaan doen, zou het een marketing stunt zijn.

Eenigste voordeel is wat ik kan bedenken is om zo,n fles te kopen en die op te delen in 20 afzonderlijke normale flushes en dan ben je heul
goedkoop bezig.

Groet

Edit:After 15 min engine is done,.....had er zomaar bij kunnen staan in de beschrijving :evil:

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Piet

Haha, in een afgesloten garage wordt het meer bewusteloosheid ...  ;D

(Just kidding hey  ;D ;D)

peteRRR

Piet

"You Talkin' to Me?, hey...You Talkin' to Me? "
;D ;D >:(

freefall

Gaat t nou nog steeds over olie wisselen? Al die marketingmiddeltjes de deur uit... Het belooft van alles te doen, maar ik ben de mening toebedaan dat je er niks mee oplost (no joke intended) Als de motor zo vervuilt is, blok open en poetsen. Al die chemische zooi maakt meer kapot dan drank goed kan maken(joke intended).

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Wouter1973

Motorflush gedaan. Ik moet zeggen, de eerste ervaringen zijn goed. Geen blauwe pluim meer bij flink gas en dan plotseling gas los.
Na de flush kwam de olie er gitzwart uit, dus ik vermoed dat er toch flink wat vuil is meegekomen. Inmiddels alweer 200 km verder en aan de peilstok ziet de olie er nog kraakhelder uit, dus dat is een goed teken ;D
Even in de gaten houden hoe dit zich ontwikkelt, en voor alle zekerheid een niet te lang interval aanhouden tot de volgende olie-wissel.

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 05-10-2018 09:44:18
Motorflush gedaan. Ik moet zeggen, de eerste ervaringen zijn goed. Geen blauwe pluim meer bij flink gas en dan plotseling gas los.
Na de flush kwam de olie er gitzwart uit, dus ik vermoed dat er toch flink wat vuil is meegekomen. Inmiddels alweer 200 km verder en aan de peilstok ziet de olie er nog kraakhelder uit, dus dat is een goed teken ;D
Even in de gaten houden hoe dit zich ontwikkelt, en voor alle zekerheid een niet te lang interval aanhouden tot de volgende olie-wissel.

Mooi, welk middel heb je nu uiteindelijk gebruikt voor de flush?

Wouter1973

Citaat van: V70geRwin op 05-10-2018 10:35:28
Mooi, welk middel heb je nu uiteindelijk gebruikt voor de flush?
Die van Forte.

peteRRR

Mooi dat er effect is,....mensen vergeet ook dit bedrijf niet met eigenzinnige producten,..http://www.bginnederland.nl

Na zelf ooit eens een garage houder gesproken te hebben door de jaren heen die van Forte overgestapt is na BG was die zeer te spreken over
de cleaners bv,..net een stuk agressiever vertelde die,..lees het eens door als je interesse hebt.

En het bewezen Forte is altijd goed.

Heb geen enkele belangen enkel geïnteresseerd wat nu het beste werkt of gewoon goed is.

Groet

Edit:Ze hebben ook anti piep impregnatie voor de brakes,...hebbe hebbe hebbe ;D

Wouter1973

Citaat van: peteRRR op 05-10-2018 16:09:15
Mooi dat er effect is,....mensen vergeet ook dit bedrijf niet met eigenzinnige producten,..http://www.bginnederland.nl

Na zelf ooit eens een garage houder gesproken te hebben door de jaren heen die van Forte overgestapt is na BG was die zeer te spreken over
de cleaners bv,..net een stuk agressiever vertelde die,..lees het eens door als je interesse hebt.

En het bewezen Forte is altijd goed.

Heb geen enkele belangen enkel geïnteresseerd wat nu het beste werkt of gewoon goed is.

Groet

Edit:Ze hebben ook anti piep impregnatie voor de brakes,...hebbe hebbe hebbe ;D
De seal conditioner van Forte had overigens geen effect. Die heb ik een poosje terug gebruikt.

peteRRR

Het past wel in het rijtje dat je nu door de flush rook vermindering hebt het kan goed zijn dat oa je schraapveer/onderste zuigerveer weer schoner en
soepeler is gaan functioneren en daar door de olie weer beter het carter in wordt gebracht ipv de verbranding in.En dus in dit gebied de oplossing lag
en de seals best oké zijn,....zo theoretisch gezien ;)

Om de bovenste zuigerveren en de groeven te reinigen kan er een benzine toevoeging worden gebruikt zoals Gas Treatment of die nieuwe Advance versie.

Groet

V70R^2

Forte is ook niet meer wat het vroeger was.

Als ik het mij goed herinner had een of andere partij dat merk gekocht, en maakt handig gebruik van de goede naam die het had.

Product, goedkoper/minder goed~~ Verkoop prijs keer twee ~~ lekker cashen.

Wouter1973

Citaat van: peteRRR op 05-10-2018 19:26:36
Het past wel in het rijtje dat je nu door de flush rook vermindering hebt het kan goed zijn dat oa je schraapveer/onderste zuigerveer weer schoner en
soepeler is gaan functioneren en daar door de olie weer beter het carter in wordt gebracht ipv de verbranding in.En dus in dit gebied de oplossing lag
en de seals best oké zijn,....zo theoretisch gezien ;)

Om de bovenste zuigerveren en de groeven te reinigen kan er een benzine toevoeging worden gebruikt zoals Gas Treatment of die nieuwe Advance versie.

Groet
Dank voor de tip. Ik ga eens kijken. Heb dan wel geen blauwe rook meer bij gas loslaten na accelereren, maar nog wel wat stank. En ik geloof dat de klepels nog steeds mede boosdoener zijn, want koude start in de ochtend levert een kortstondig blauw wolkje op dat verder niet meer terug komt.

peteRRR

Citaat van: V70R^2 op 05-10-2018 19:30:25
Forte is ook niet meer wat het vroeger was.

Als ik het mij goed herinner had een of andere partij dat merk gekocht, en maakt handig gebruik van de goede naam die het had.

Product, goedkoper/minder goed~~ Verkoop prijs keer twee ~~ lekker cashen.

Het is een paar jaar geleden overgenomen en is de sales omgegooid en veranderd maar dat er ander spul in de flessen is gegaan is niet zo er wordt gezorgd
dat de producten op pijl blijven en verbeterd.

En er zijn stook verhalen door sommige de wereld ingebracht die daar toen bij betrokken waren.

Groet

Wouter1973

Een motorflush en een volle tank met Forte system cleaner verder is de blauwe rook verdwenen. Dat wil zeggen: nog altijd een blauw putje bij de eerste koude start 's-morgens, maar niet meer na flink accelereren en dan gas loslaten. Wel heb ik nu bij gas los (ook zonder voorafgaand accelereren) een geur/stank die nog het meest lijkt op een soort van petroleum lucht. Geen verbrande olie, dat ruikt echt anders. En ook geen benzinelucht.