Middenconsole verlichting niet werkend

Gestart door jeroen.k, 03-10-2018 13:21:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen.k

Beste Forumleden, ik heb een vraag.

Ik heb de volgende problemen in/met mijn middenconsole van mijn 850 uit 1996.
- Het lampje van de versnellingsbak (automaat) brand niet.
-Het lampje van de 12V sigarettenaansteker/plug doet het niet
- Sigarettenaansterker werkt zelf ook niet.
- Verlichting boven de achterste asbak in het middenconsole doet het niet.

Het lampje boven de achter asbak heb ik bekeken en die was helemaal zwart. Ik heb ook de zekering vervangen van de sigerettenaansteker (zekering: 30, met een nieuwe 10amp zekering).

Ook vond ik bedrading los liggen (bij het achterste deel van het middenconsole) in de bruut van de achterste asbak.
Hier hing/lag een rood en zwart draad met contectoren er aan. Deze was nergens op aangesloten. Auto op contact gezet en een lampje er aan gemaakt om te kijken of daar stroom op stond, ook hier geen stroom.

Heeft iemand hier een tip waar ik het beste naar kan kijken om de boel weer werkend te krijgen?

soumsoum

Misschien eerst maar de lampjes vervangen? Bij mijn auto waren al deze lampjes ook stuk. Kun je vinden bij estateservices.nl
Als de nieuwe lampjes niet gaan branden (met contact aan en verlichting aan) dan zul je het inderdaad in zekeringen of draadbreuk moeten zoeken
Volvo 855R 1996

classicT5

Of even meten of je spanning op de draden hebt naar de lampjes mbv multimeter. Dan weet je of het lampje zelf # is of dat er geen stroomaanvoer is

Miyel

De middenconsole kabelboom zit aan het dashboard verbonden met een tweetal stekkers. Deze zitten onder de asbak.
Misschien heeft iemand de middenconsole los gehad en de stekker(s) niet in elkaar gedrukt?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

jeroen.k

Inmiddels gelukt, boel losgehaald en wat bleek, onder het stuur liepen twee draden met zekering in het draad verwerkt, beide doorgebrand. Probleem opgelost. Bedankt!