Volvo's: 1,5x Volvo 850 uit '96 en Volvo Amazon '67

Gestart door jeroen.k, 03-10-2018 13:45:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen.k

Sinds kort in het bezit van een Volvo 850 uit 1996:



Al wat langer in bezit (ruim 2 jaar) een Volvo Amazon uit 1967, de 123 GT versie uit canada:




1,5 Volvo 850 - aanhanger - mini caravan:
Ben begonnen aan een project, anderhalve Volvo 850

Het idee:


Delen van de uitvoering van het idee:





Zelfde velgen als de auto onder de aanhanger:




Verlichting ook werkend gemaakt:



Ook de aanhanger voorzien van een achterspoilertje:


Binnen frame opzet, wordt houten frame:


cornelis-b

Die Amazon is kwijlen over het toetsenbord en daar mag je best wat meer foto's van plaatsen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Welkom hier, veel plezier van je 850 gewenst. En die Amazon ziet er bijzonder strak uit, zelf opgeknapt? Geen probleem met die naafdoppen voor de APK?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Hmm, laat die 850 maar even. Saaie auto's. Lullen we iedere dag over ;)
Wat die Amazon aangaat: Die voorbumper ken ik niet. Is die voor de Canadese markt gemaakt?

Bericht alsjeblieft meer over die wagen. Ook over de afwijkende kleurstelling.
Mijn vader had ooit een 122ES daar is bij mij de besmetting met het Volvo virus ontstaan.

jeroen.k

Bedankt voor je leuke reacties.

De Volvo Amazon heb ik ongeveer 2,5 jaar geleden gekocht. Toen werd deze dagelijks gebruikt door de vorige eigenaar. Hierdoor was hij ook in een iets mindere staat, zo waren de dorpels links en rechts achter compleet verrot. Deze kwam daardoor ook niet door de apk heen. Toen de hele boel laten lassen.
De kleur is inderdaad ook niet origineel. Het is een metallic lak. Zo ben ik rustig de boel aan het opknappen. In het geval van de dorpels was het mij wat te veel werk en heb ik dit laten doen. Daarna wel zelf strak gemaakt, kleur laten inscannen en gespoten.
De voorbumper is ook iets anders dan de meesten. De Amerikaanse versie heeft een soort van beugel bovenop de standaard voorbumper zitten. Deze heb ik een tijdje geleden gekocht en erop gemaakt. Zo hebben VW kevers dat soms ook.


Paar technische dingen over de auto:
- Er zit een 1.8 blok in.
- Net een nieuwe versnellingsbak onder gemonteerd, 4 versnellingen + overdrive.
- Ik rij er alleen mee op benzine, maar er zit ook een gastank achterin.
- Auto is rondom voorzien van schijfremmen.
- Auto is rondom 4 cm verlaagd.
- Uitlaat heb ik van voor naar achter een rechte buis lopen (simons buis) met daarna een cherry bomb.
- Interieur heb ik vervangen. Alles zwart.
- Radio systeem ingebouwd, speakers mooi weggewerkt en een hoedenplak gemaakt met zwart leer en daarin speakers verwerkt.

Verder ben ik nu rustig dingen verder aan het opknappen. Zo wil ik eigenlijk een dubbele uitlaat achter hebben, nieuwe achterbumper (deze is niet mooi meer).


NiekMan

Leuk om te zien. Ik heb zelf een V70R, een Amazon en een 264.
Heb je de Gradulux bij je achterruit zelf gekocht of zat die er al in? Dat is iets wat ik ook graag zou willen hebben en ik heb al eens gedacht of die van een kever of Karmann Ghia niet zal passen.
'07 S80 3.2 - Oyster grey pearl
'66 131 - B20b, dubbele SU HS6, k-nokkenas - grijs - rood interieur

jeroen.k

Citaat van: NiekMan op 05-10-2018 13:17:16
Leuk om te zien. Ik heb zelf een V70R, een Amazon en een 264.
Heb je de Gradulux bij je achterruit zelf gekocht of zat die er al in? Dat is iets wat ik ook graag zou willen hebben en ik heb al eens gedacht of die van een kever of Karmann Ghia niet zal passen.

Heb de Gardulux later een keer gekocht, vond dat wel een toevoeging voor de auto. Ze worden inmiddels weer opnieuw gemaakt dacht ik. Dit is nog een originele. Vandaag trouwens nog een Volvo 850 opgehaald om te demonteren en een project van te maken.

jeroen.k

wat nieuwe foto's toegevoegd van het nieuwe Volvo project

sander69

Ik zie dit topic nu pas...

wat gaaf!!

ga ik zeker volgen
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

jeroen.k

Gisteren druk geweest met de constructie / bevestiging..

TBoss3

Ziet er goed uit!
Leuk om de progress te kunnen zien. Heb je de andere 850 in zijn geheel overgespoten?
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

blauweroffel

Mooie wagens!
We hebben hier vaker aanhangerprojecten gezien. Oa met een V70N. Blijft leuk om te zien.

BR

jeroen.k

#12
De Aanhanger
Inmiddels is het framewerk + dissel klaar gemaakt (gelast). Super uitgelijnd en professioneel gelast:




De auto
In de 850 usb poorten aangelegd in het console:



jeroen.k

#13
Heel veel de laatste tijd gedaan.
Meest leuke dingetje vind ik, is dat ik een camera'tje heb geïnstalleerd, aan de camera heb ik een bluetooth module gemaakt en een ontvanger in de auto die aangesloten is aan een lcd schermpje. Die staat links in de hoek op het dashboard bij de speaker. Door een pushbutton kan deze aangezet worden en heb ik beeld wat er achter alles gebeurd. Verder ramen geblindeerd, bedrading netjes gemaakt, interieur aangepast, tankdopje open = bieropener  ;D en veel meer..




Ook nog leuk een LED extra remlicht. Deze paste mooi in de inham van de achterbumper, video:
https://www.instagram.com/p/BwNDb31ICCJ/

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.