Opgelost: startprobleem, immobilizer, relais?

Gestart door Antracs, 14-11-2018 16:08:39

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Dit kan je nog proberen,..http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7887.msg120096.html#msg120096
Die pomp moet lig draaien, een klein pufje uit die rail test is niet veel zeg maar.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Startmotor kan je gewoon testen door spanning direct op het startrelais te zetten dat is vrij simpel.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Je kan trouwens ook ff proberen t elektrisch deel van t contactslot er af te pakken. En dan met sleutel in het contact voor de antennering. En met schroevendraaier in electrisch deel te steken en draaien om te zien of ie dan wel start zo sluit je het slot en de meenemer naar het electrisch deel uit.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Haal zekering 6 er eens uit en probeer het dan nog eens.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Antracs

Citaat van: cornelis-b op 14-11-2018 23:26:30
Haal zekering 6 er eens uit en probeer het dan nog eens.

Ik hoor dan alleen nog maar het contactslot en een soort relais tik vanuit motorcompartiment ontbreekt, als zekering 6 eruit is.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Antracs

ok ben weer een flinke stap verder.

Accuspanning was te laag. Na bijladen start ie weer gelukkig. Accu vervangen. Raar, was nog geen 2 jaar oud. Nu een Bosch accu erin, hopelijk houd ie het langer uit. Dynamo lijkt ook goed, met alles aan zakt spanning nauwelijks, volgens de expert wijst dat erop dattie genoeg ampères opwekt.

Tussendoor ook nog een probleempje met de achterklep opgelost. Bleek een gebroken veer te zijn die de twee in elkaar grijpende klauwdelen naar elkaar toe trekt. Met het restant van de veer een nieuwe veer gefreubelt en hij sluit weer normaal.

Echter...

nog steeds probleem met de afstandsbediening / keyfob. Ik twijfel of dit aan de zender of aan de immobilizer ligt.
Nog steeds code IMM-321 initiating signal from ECM absent.

Nu ik het zo nog eens lees... FROM ecm absent, dus van de motor ECU. Zou dat kunnen komen doordat ik een andere binary dan stock draai op de ECU waarbij de immobilizer is gedeactiveerd? In dat geval heb ik die foutcode altijd al gehad.

Alleen waardoor zou de afstandsbediening dan gestopt zijn met werken...?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Antracs

Citaat van: Antracs op 17-11-2018 16:01:22
Alleen waardoor zou de afstandsbediening dan gestopt zijn met werken...?

Nou... omdat de batterijhouder in de keyfob/afstandsbediening niet deugdelijk gesoldeerd was door de webshop waar ik m had laten reviseren ivm de kaduke microswitches. Die had losgelaten!

Rare samenloop van omstandigheden met kaduke accu.. ik maar denken dat het de immobiliser of relais was.. stom stom.