V70R AWD 1997 Manual - Handgeschakeld

Gestart door Staytuned, 15-11-2018 01:32:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70R^2

De kerel in de post boven jou is net van een M56 naar een M66 aan het stappen, dat zal wel haast gelijke modificaties benodigen als de M58 naar M66 AWD swap.

Ik denk dat hij jou wel kan uitleggen wat nodig is, over o.a. de elektrische achteruit blokkering etc.

vasquez

Uit niuewsgierigheid, waarom nu zo investeren en 'alles'  aanpakken  en dan niet de drijfstangen meenemen?

De motor is er toch al uit, bied je dan straks eindeloze mogelijkheden als je de 18T zat bent ;-)

Staytuned

Goed punt Vasquez, alleen de motor hangt er nog wel in. Alleen het subframe is los.
Ik wil wel graag meer koppel hebben in deze auto en vervolgens gebruiken als vlotte en betrouwbare cruiser.

Als ik hierna inspiratie heb wil ik liever een andere Volvo 5 cilinder bouwen met alle toeters en bellen.




vasquez

ah, dacht dat de motor er al uit was.


Je creeert nu zo een goede basis dat +400pk en +500NM mogelijk is, zonder onbetrouwbaar te worden.
Dat is juist met AWD een bijna 'perfecte' basis ;-)

V70R^2

De motor hoeft er natuurlijk ook niet uit om die H-profielen te monteren, maargoed, ik krijg de indruk dat TS spoedig weer met de wagen wil rijden ;D

Aan de andere kant, je zal aardig vermogen maken, knock ligt altijd op de loer en die originele lucifer stangen heb je dan echt zo krom, "betrouwbare daily" is het helemaal met die H-tjes, dan kan je echt zonder zorgen ermee knallen.

vasquez

Sterker nog, als je doel : veel Koppel + betrouwbaar is, moet je eigenlijk wel aan de gesmede drijstangen.

Anders benut je de potentie van een 18T met schuine flens niet eens optimaal!

Tenzij je kromme drijstangen wil ;-)

Staytuned

Correct.
Daarom wil ik de beste tuning. Misschien ook nog een turbo timer en AFR meter monteren.
Eerst deze beauty maar ff afmaken en dan op mijn gemakje een blok bouwen.

arjenT5R

http://www.ecotrons.com/

En dan de ALM LED met LSU 4.9 of LSU ADV.

Heeft ook een 0-5V uitgang voor als je hem later aan je ecu wil koppelen om Lambda te loggen of zelfs wideband te draaien met M4.4 :)

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Met een goede tune ga je met een 18T waarschijnlijk wel meer top vermogen krijgen dan nu, maar juist het koppel dat je zoekt zal je weinig mee winnen, dat kan de 18T namelijk wel leveren, maar kunne je originele drijfstangen niet aan.

Tja, ze kunnen het aan als je met je mapping o.a. koppel onderin gaat begrenzen, en dat is nou juist wat je zoekt....

Lijkt mij geen win-win, je plan klinkt nog niet helemaal logisch en doordacht ;-)

arjenT5R

Ja het is arm pieken wat pre-ignition veroorzaakt, en dat gebeurt als je de turbo teveel "vrij" laat of dus vroeg en hard laat spoelen.

Lukt met een 16T ook, stangen krom doen ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Mitchelli had een 400 bhp met het originele binnenwerk op z'n C70.

Hier komt al jaren de 515 nm op 3100 rpm op gang zonder enig probleem.

Tuurlijk kan dat wel.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Het hangt gewoon heel erg af van het gebruik, de ene rijdt er 300.000 km probleemloos mee rond de ander rijdt binnen een paar weken een stang krom.

1x pre-ignition is genoeg om de boel krom te rijden. Het zal je net gebeuren op een onbedacht moment een ijskoude vochtige zondag morgen waar je net op t verkeerde moment op het gas gaat ;D

Een drifter of circuit gebruiker zal het ook eerder overkomen dan de gewone std huisvader met een 19T en aangepaste software.


Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Lol, dat zegt helemaal niets natuurlijk.

Het is niet het vermogen dat het probleem is maar het koppel, of meer dr wijze waarop dat inkomt.

Je kan er wel een nog grotere turbo op zetten, die zal van nature nog later spoelen, wat zegt dat.....?!

Citaat van: peteRRR op 23-11-2018 14:10:35
Mitchelli had een 400 bhp met het originele binnenwerk op z'n C70.

Hier komt al jaren de 515 nm op 3100 rpm op gang zonder enig probleem.

Tuurlijk kan dat wel.

Groet

vasquez

Maar zou zeggen, tegen beter weten in, probeer het recept eens, snel spoelende turbo, lekker veel koppel onderin en originele drijfstangen.

Pakken wij alvast bier en nootjes :D

peteRRR

Oh,..ik was effe m,n record deurhangen aan het verbeteren staat nu op 145 sec aan 1 stuk op 100 kg gewicht goed voor de gripkracht
en je onderarmen, zijn jullie nog van de sportieve kant?

Nou de cijfers liegen er niet om 515 Nm op 3100 Rpm vindt ik echt vroeg zat en ik kan er ook mee boenderen als het moet.

Tuurlijk zeg ik ja voor sterkere drijfstangen maar ook wat mogelijk is en bewezen,..Mitchelli had nu niet bepaald een huisvader rechter voetje.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla